What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Naomi - New Net City project (Naomi I / Hyperspin )

Stuk betet schuren en veeeeel minder lak spuiten per keer. Pas na een laag of 3-4 is het mooi en goed dekkend. Aan je lopers te zien spuit je echt veel te veel, en je moet ook veel fijner schuren.
Weet je ookzeker dat je lak en primer samen kunnen? Daar zit namelijk nogal verschil in, sommige primers gaan niet samen met bepaalde lak en vice versa.

Ik gebruikte standaard motip plastic primer.
Daarop high gloss white motip primer.

Na de plastic primer te hebben aangebracht heb ik met P1200 schuurpapier geschilderd.

Hoe los ik dit best op. Schuren en dan kleine laag aanbrengen?

Het resultaat op de foto hierboven lijkt sterk op het afstoten van de laklaag door de primer eronder.. heb je al gecontroleerd of de twee elkaar niet 'bijten'?

Voor het plastiek gebruikte ik telkens onderstaande primer & verf :

Kunststoff-Haftvermittler-4_02.jpg

Motip_white.jpg

Ik ben geen verfexpert, maar in de info voor de primer staat in ieder geval dit:

Apply the plastic primer in maximum two (2) thin layers. After drying, without sanding, re-sprayable with all lacquer systems.

En in de uitleg op de site staat ook het verschil in Alkyd (synthetisch) en Acryl. Op je Plastic Primer staat wel een term 'synthetique'. Als dat impliceert dat het op basis van Alkydhars is, kun je daar geen Acryl-lak overheen zetten.

http://www.motip.nl/?page=2&id=36&mid=20&lang=NL

Al geprobeerd te spuiten na aanbrengen van de primer, zonder daarna te schuren?

Het heeft even geduurd, maar hier alvast de eerste foto's (5MB gsm kwaliteit)

Zoals jullie zien ontbreken de josticks nog, die ga ik binnenkort bestellen.

IMAG1162.jpg

IMAG1160.jpg

IMAG1163.jpg

Strak hoor (zo op de foto dan). Da's inderdaad wat anders! Klein kritisch puntje. :) De bezel lijkt me een beetje te mat vergeleken met het glimmende scherm. Kun je waarschijnlijk nog wel wegpoetsen.

Het is idd eens iets anders.
Misschien een vreemde combinatie voor sommigen (of zelfs doodzonde met een NNC)
maar ik vond het wel een leuk design en passen bij een SEGA cabinet.

Je hebt gelijk, is idd iets matter.
Wat versta je precies onder wegpoetsen?

Ja, vind het ook cool. Je durfde het gewoon aan, en het resultaat mag er echt zijn. Polijst de bezel nog even mooi glanzend, en gamen maar ;-)

Mocht de lamp blauw zijn ipv rood zou het nog beter overkomen denk ik.
Maar ik vrees dat er enkel rode van bestaan. Correct me if I'm wrong.

elmasacretum":dv4fpitc said:
Mocht de lamp blauw zijn ipv rood zou het nog beter overkomen denk ik.
Maar ik vrees dat er enkel rode van bestaan. Correct me if I'm wrong.

Naast de oranje bestaan er alleen witte (transparant). Met behulp van een blauwe of groene licht diffuser / filter bepaal je de kleur. Dacht dat deze speciaal voor shooter cabs gemaakt waren zoals House of the Dead 3 en Virtua Cop 3. Erg zeldzaam dus en niet los verkrijgbaar.

Jammer. Ik ga het nog even overwegen om de lamp-cover al dan niet te overschilderen.

ps. Iemand tips voor het polijsten?

-> Polijst ik best enkel de bezel?
-> Wat gebruik ik daarvoor en loop ik kans iets verkeerd te doen?

Niemand tips of een link?

Ik vraag me vooral af of ik dit kan realiseren zonder nog eens alles uit elkaar te halen :-).

Ik kreeg nog de tip om eventueel het volgende te doen :

- Met G3 product bewerken.
- Enkele dunne laagjes lak aanbrengen.

Iemand goede ervaring met bovenstaande?

Zijn er veel onder jullie die een cab na repaint ook met lak of iets anders beschermen?

Back