What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Naomi - New Net City project (Naomi I / Hyperspin )

elmasacretum

Regular Player
Sinds kort ben de ik trotse eigenaar van een Sega Naomi Universal Cabinet.
Ik zou deze graag opkuisen en een Sega New Net City Look geven.

In deze topic houdt ik jullie graag op de hoogte van m'n progressie.
Jullie opmerkingen / tips zijn steeds welkom.

ps : Dit is m'n eerste arcade project, dus wish me luck !

Doel :

- Opkuisen van de cabinet (in- & exterior)
-> Afgebleekt geel plastieken verkleuring wegkrijgen. (herspuiten of behandelen, moet ik nog bekijken, suggesties?)
-> Cigarette burns.
- De Sega New Net City Look zo goed mogelijk benaderen.
Die ziet er zo uit :
https://lh4.googleusercontent.com/-0BSx ... Panel2.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-hIG2 ... Panel1.jpg
-> Nieuwe stickers voor side / Control Panel.
-> Installeren nieuwe joysticks (Sanwa) + kick harness.
- Installatie van Mame pc met Hyperspin front-end

- Gamecube connecteren.
-> De gamecube is familie van de Sega Triforce, dus lijkt me een mooie combo.
Hopelijk is dit ook mogelijk.

Initiële staat :

SegaNaomiFront.JPG


SegaNaomiRightSide.JPG


SegaNaomiScreenClose.JPG
 
Lol, die foto's zijn van mijn NNC (staat er overigens nog steeds zo bij met missende knoppen en stick, alleen tegenwoordig wel een echte NNC marquee) ^^

Als je nog originele NNC art wil hebben moet je snel zijn, is repro niet mooi verkrijgbaar want het chrome is niet goed te printen (en dat wil je echt hebben voor de look), en er zijn ongeveer nog 14 sets (excl marquee) beschikbaar en dan is de voorraad forever gone bij Sega (buiten die lone warrior die allicht nog een set heeft liggen op zijn zolder, en dan weet je wel wat de prijzen van de art gaat doen binnenkort).
Marquee's zijn inmiddels al niet meer te krijgen, laatste voorraad is weg en wordt niet meer geproduceerd.

Verder, cool project, het meeste heb je zo gefixed (mocht je een foto van iets willen, geef een gil)

grz Jig
 
@ jiggymf : Wat een toeval, mooie NNC cabinet moet ik zeggen.
Zou je me kunnen zeggen waar ik dergelijke sets kan vinden?
ps. Heb je toevallig geen tips hoe ik die gele verkleuring en 'cigarette burns' kan wegkrijgen?
Ik dacht aan afschuren en overspuiten. Tenzij er een beter alternatief zou zijn.


Nog wat extra pics intussen :

Deze sticks en Sanwa buttons kwamen bij de aankoop.
SegaNaomiNewButtonsStick.JPG


SegaNaomiNewControlPanelFront.JPG


En een eerste opkuisbeurt (ruimte onder control panel) : Was even schrikken :-)
Control%2520Panel%2520-%2520voorNa.jpg
 
Schuren en spuiten is eigenljk je enige optie. Die bezels zijn bijna niet meer te krijgen in goede staat.
Probleem is dat je nooit dezelfde kleur wit krijgt, dus eigenlijk moet je heel het cabinet spuiten.

Ik zal je even een link sturen waar je de art nog kan krijgen.

Mvg,
Arno
 
Nog 2 vraagjes hier :

1. Bestaat er een manier om een gamecube aan te sluiten op een Sega Naomi universal cab?

2. Wanneer een ps3 wordt aangesloten (via JVS-PAC) is het beeld dan nog acceptabel?
Ik denk maar aan fighting games als SF4 & MK9..
 
Je kan een Gamecube aansluiten met een Gamecube VGA kabel. Voor de knoppen kan je een padhackje in elkaar schroeven.

En een PS3 kan je volgens mij ook gewoon direct met een VGA kabel aansluiten op het Naomi scherm.
 
Zo'n padhack zie ik niet meteen zitten om zelf te doen.
Enig idee waar of door wie ik dit kan laten doen.
( voor de nodige €'s natuurlijk)
 
Ik had zelf een 360 via VGA op men Naomi, en ja dat beeld is strak genoeg. Street Fighter 4 was zeer nice :)

JVS-PAC is volgens mij alleen de input, dus geen beeld.
 
DLX":1pybax3r said:
JVS-PAC is volgens mij alleen de input, dus geen beeld.

Ja, klopt. USB aan 1 kant, JVS aan de andere. Geen geluid of video; dat moet je zelf regelen :-)
 
elmasacretum":3uwnqaym said:
Zo'n padhack zie ik niet meteen zitten om zelf te doen.
Enig idee waar of door wie ik dit kan laten doen.
( voor de nodige €'s natuurlijk)

AO member HarumaN maakt ze tegen betaling:
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?f=17&t=17221

Maar padhackjes zijn juist zo leuk om wat ervaring op te doen met solderen. Ik ben zeker geen soldeer guru maar vond het maken van padhacks altijd erg leuk om zelf te doen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een padje vern...... Mocht je het zelf willen proberen: op slagcoin.com staat alle info, van hoe te solderen t/m de pcb layout.

http://slagcoin.com/joystick/pcb_wiring.html
http://slagcoin.com/joystick/pcb_diagra ... agram1.jpg


Succes!
 
Ben het met Elpancho eens, padhacks zijn zeker tof om te doen.
Wat betreft JVS-Pac, ik heb ook 1 en het is perfect voor de pc. Kan niet beamen of dit voor de PS3 ook zo goed werkt, want ik heb geen vga kabel voor me ps3.
Wel staat me iets bij dat de PAL PS3's geen 640x480 progressive beeld kunnen geven op een naomi. Daarvoor moet je dan een US Ps3 hebben. Zie ook site van de maker van de jvs-pac;
http://jvspac.kirurg.org/?page=ps3

Ik kan zelf aanraden om een dreamcast in je naomi te zetten. Padhacks daarvoor maken is een eitje, vga box dr aan hangen en je bent klaar. En het feit dat bijna alles van Naomi ook op dreamcast is uitgekomen maakt de keuze nog makkelijker.
 
Kan iemand me type spuitbussen / kleuren doorgeven voor :

A. Metaal (gloss white)
Primer + verf

B. Plastiek

1. Voor de bezel en zijkanten (grijs?)
2. Voor de rest (gloss white)
 
Je moet (niks moet, maar you know what i mean) hem choppen he als je het echt een beetje op een NNC wil laten lijken. Je hebt nu een upright Naomi, een NNC is een sitdown.

Kwa kleuren moet je gewoon nemen wat je zelf mooi vind, de originele witte kleur ga je toch niet precies krijgen, dus neem dan wat je zelf de mooiste kleur wit vindt.
De legs zou ik persoonlijk opschuren en polijsten, als je dat goed doet ziet het er weergaloos uit.
 
Willekeurige autoshop binnenlopen en ze hebben een wand vol :)

Kost wel wat hoor voor een hele cab als je het goed wilt doen, reken zo op rond de 4-5 spuitbussen wit a 500ml die je nodig gaat hebben. Dat is nog exclusief de grondlak/primer etc die je ook nog nodig hebt, de verschillende korrels schuurpapier etc. En bij voorkeur ook nog blanke lak.
100-150e ben je sowieso zo kwijt en dan moet je niet al te gek doen.
 
Na lang twijfelen ben ik dan toch voor de NNC control panel + Side Stickers gegaan.
Iets kostelijker, maar lijkt me zeker de moeite.

Ik denk er over om de cabinet gedeeltelijk in SEGA-blauw te spuiten. (zie screen)

naomi4.jpg


P1020370.JPG
 
Dit weekend beginnen spuiten.
2 lagen aangebracht.
Verloopt vlotjes, enkel control panel baart me wat zorgen.
Daar lijken zich redelijk wat belletjes te hebben ontstaan.
Heeft iemand hier een tip voor vooraleer ik met de 3e en laatste laag begin?

Ps vandaag of morgen post ik enkele foto's.
Het Sega-blauw aan de zijkanten ziet et echt nice uit :-)!
 
Na een pauze ben ik weer van start gegaan met het herspuiten van de cab.

Ik heb echter wat problemen met het spuiten van de plastieken onderdelen.

Ik heb er een motip primer opgelegd en na enkele uren beginen spuiten.
Na 3 lagen heb ik echter nog steeds een slecht resultaat :

verf.jpg


Het lijkt wel of de verf niet pakt, iemand een suggestie?
 
Back
Top