What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Robert's SEGA New Astro City's + JSR Pachinco

Wow man! Wat een beauties die 2! Je kunt tevreden zijn, Super!

(maar toch mis ik de side-art) :P

Btw.

- Heb je de hele cab laten spuiten?
- Heb je hem zelf geschuurd? :)
- en wat voor kleur(code)?
 
ter info:

- De gehele cab is overgespoten
- Het schuren heeft de spuiter gedaan
- Kleurcode RAL "de witste wit"

@goatboy;

Ik had de NAOMI eerst in de rechter cab zitten; daar had ik alles mooi op een houten plaat vast gemaakt, en de ATX voeding achter de coinbox geplaatst. In de linkercab heb ik geen houten plaat zitten; en ligt dus alles letterlijk in de cab.

Naomi achterin rechtop
Capcom I/O bovenop de coinbox
GD-ROM bovenop de I/O
ATX voeding naast de cab voeding

Nu weet ik niet hoe jou cab er van binnen uit ziet; maar ik heb eigenlijk voldoende plek om de installatie kwijt te kunnen. Mocht je ruimte gebrek hebben is het denk ik aan te raden om mounting plates te kopen voor de Naomi; zodat je hem kan monteren aan zo'n houten plank.
 
Het gekke is dat twee Astro's naast elkaar altijd zo heftig staan, echt uber set up.
 
Echt erg mooi. Toch wel superstrak twee van die 'gloednieuwe' cabs naast elkaar. Het kost misschien wat, maar dan heb je ook wat. En dan maak je het straks zeker helemaal af met dat vette artwork van Psykick?
 
Waanzinnig man! echt twee kunstwerken naast elkaar.
grote klasse hoe je die hebt hersteld!
 
Eindelijk is het zover, Planet Harriers speelbaar op de Astro!

ph_up_and_running.jpg

(Nog W.I.P, de CP krijgt haar eigen artwork van PH en nog een paar extra knoppen. Maar nu kan ik tenminste wel de game spelen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste )
 
Draait die hikaru ook gewoon op een atx psu zonder rare snufjes? Ik wilde ook planet harriers in een cab maar toen kreeg ik van die kerel waar ik het van wilde kopen een vaag verhaal over dat ik dan allemaal transformatoren nodig zou hebben ofzo... Volgens mij wilde ie me gewoon een cab aansmeren maargoed. :)
 
Robert":3940ahgv said:
Eindelijk is het zover, Planet Harriers speelbaar op de Astro!

ph_up_and_running.jpg

(Nog W.I.P, de CP krijgt haar eigen artwork van PH en nog een paar extra knoppen. Maar nu kan ik tenminste wel de game spelen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste )

Ik heb zo'n vermoeden dat ik binnen nu en twee weken bij jou thuis zit moehahahaha
 
ne0":3qgut515 said:
Draait die hikaru ook gewoon op een atx psu zonder rare snufjes? Ik wilde ook planet harriers in een cab maar toen kreeg ik van die kerel waar ik het van wilde kopen een vaag verhaal over dat ik dan allemaal transformatoren nodig zou hebben ofzo... Volgens mij wilde ie me gewoon een cab aansmeren maargoed. :)
De Hikaru kan gevoed worden door een standaard ATX voeding, als je hem hebt omgevormd naar die JVS-stroom stekkers, zelfde als bij een NAOMI. (Pin me er echter niet op vast, ik gebruik een officiële SUN PSU). Maar alleen met de voeding ben je er nog niet:

- Je cab monitor moet een VGA aansluiting hebben met 31khz ondersteuning
- Analoge joystick
- CP die een analoge joystick accepteerd
- SEGA I/O (de JVS of JAMMA versie)
- Audio amp (of twee amps als je alle vier de outputs wilt benutten)
& natuurlijk de correcte bedrading van de knoppen en joystick

Gameholic":3qgut515 said:
Ik heb zo'n vermoeden dat ik binnen nu en twee weken bij jou thuis zit moehahahaha
hehe, ik heb zo'n vermoeden dat jij na het spelen van die game transformeert naar een klein kind die niet weg wilt van het feestje :lol: (misschien een lichte overdrijving ;))
 
Robert":241s65q8 said:
ne0":241s65q8 said:
De Hikaru kan gevoed worden door een standaard ATX voeding, als je hem hebt omgevormd naar die JVS-stroom stekkers, zelfde als bij een NAOMI. (Pin me er echter niet op vast, ik gebruik een officiële SUN PSU). Maar alleen met de voeding ben je er nog niet:

- Je cab monitor moet een VGA aansluiting hebben met 31khz ondersteuning
- Analoge joystick
- CP die een analoge joystick accepteerd
- SEGA I/O (de JVS of JAMMA versie)
- Audio amp (of twee amps als je alle vier de outputs wilt benutten)
& natuurlijk de correcte bedrading van de knoppen en joystick

Of je hangt em in een uni met analog panel. :) Erg gaaf dat je dit nu thuis kunt spelen Robert! Maar heb je in gods naam dit gameboard vandaan gehaald?

Dat groene VS panel past trouwens goed bij je astro.
Nu je een analog panel hebt kun je ook monkeyball spelen :D
 
Ja stom je hebt gelijk in het geval van een NAOMI Universal cabinet, kan je waarschijnlijk gewoon alles direct aansluiten, mits je een analoge CP hebt. Ik zit met mijn hoofd zo in de Astro's dat andere cabs niet eens meer in mijn hoofd opkomen :D

Het groene pas inderdaad bij de Astro, maar hij blijft niet zo. Ik ga de onnodige gaten vullen en nog een aantal knoppen inbouwen. Vervolgens ga ik een Planet Harriers overlay creëren, zodat het net een officiële kit lijkt.

Inderdaad hiermee kan je ook Monkeyball spelen, enige nadeel... dan moet ik de NAOMI zooi weer in de andere cab stoppen....... of ik koop een lange usb, audio en vga kabel. Dan kan ik het aansturen vanaf de andere cab........ Je brengt me op ideën. Al ga ik dat voorlopig sowieso niet doen, ik wil PH spelen tot de max!

(Andy/Segashed heeft voor mij de boel laten overkomen uit Japan)
 
Ben je wel duur uit geweest segashed kennende :) Stond vorige maand ook een bordje op ebay voor 400 usd compleet. Verder is het wel een erg gaaf spel uiteraard! Oppassen met het bord die dingen schijnen aardig breekbaar te zijn!
 
Robert":2q6sfv9o said:
Ja stom je hebt gelijk in het geval van een NAOMI Universal cabinet, kan je waarschijnlijk gewoon alles direct aansluiten, mits je een analoge CP hebt. Ik zit met mijn hoofd zo in de Astro's dat andere cabs niet eens meer in mijn hoofd opkomen :D

Het groene pas inderdaad bij de Astro, maar hij blijft niet zo. Ik ga de onnodige gaten vullen en nog een aantal knoppen inbouwen. Vervolgens ga ik een Planet Harriers overlay creëren, zodat het net een officiële kit lijkt.

Inderdaad hiermee kan je ook Monkeyball spelen, enige nadeel... dan moet ik de NAOMI zooi weer in de andere cab stoppen....... of ik koop een lange usb, audio en vga kabel. Dan kan ik het aansturen vanaf de andere cab........ Je brengt me op ideën. Al ga ik dat voorlopig sowieso niet doen, ik wil PH spelen tot de max!

(Andy/Segashed heeft voor mij de boel laten overkomen uit Japan)

Is de game het waard oftewel is ie kickuh? Wel luxe hoor! Nog nooit zelf 'in the flesh' gezien namelijk.

Anyhoe, Ik neem aan dat je voor dat panel een nieuwe 1P panel gaat halen en dan zelf bestickeren? Die cardreader laat namelijk wel een groot gat achter.

Normaal gesproken vraag ik niet naar prijzen maar ben nu wel erg nieuwsgierig wat dit boardje je uiteindelijk heeft gekost? Vindt dit namelijk zelf ook wel erg interessant met zicht op meerdere analog sega games.

Nu heb je mij ook nog op meer iedeen gebracht. :)
 
Wow!! Echt supervet Robert, moet toch maar eens een keertje langswippen om het in the flesh te zien. Ben ook wel benieuwd hoe je dat allemaal gaat doen met de CP en what the outcome wordt. In the meantime, heel veel plezier ermee en succes!! ;)
 
Back
Top