What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Retro: Welke spellen waren kenmerkend voor jouw tijd

nou das beetje een tricky question voor mij,

in mijn echt jonge jaren zeg ik IK+ (international karate plus) op de amiga met toetsenbord en dan met zn 2en spelen.

vanaf de nes zijn het een paar spellen die het voor mij gedaan hebben:
-Double Dragon 2 (dit is het beste spel die ik ooit gespeeld had en nog steeds naast deel 1 en 3)
-Metalgear 1 en 2
-thrilla's safari
-bionic commando
-super mario bros. 1 en 3 (2 vond ik niet echt stoer toen)
-world class track meet (inclusief de ren mat)
-terminator 2
-Rockin' Kats
-wrath of the black manta
-shadowgate
-ninja gaiden 1 en 2 (3 te was moeilijk)
-alle castlevania's (maar deel 3 was de bomb)
-zelda II
-bad dudes

op de snes:
-batman returns
-mortal kombat II
-Street Fighter 2 world warriors
-donkey kong country 1 en 2 (3 vond ik minder)
-super adventure island (vooral het muziek)
-super metroid (99% gehaald en de laatste procent zien maar niet erbij komen)
-Pocky and Rocky 2 (heeft sentimentele waarde)
-CASTLEEEEEEEEEVANIAAAAAAAAA IV (natuurlijk!!!!!)
-super mario world
-super mario kart
-rocky rodent
-Actraiser 2
-zelda a link to the past

PS1:
Metalgear Solid
Resident Evil 1
Castlevania Symphony of the night
time crisis
Tekken II (deel 1 en 3 vond ik iets minder)
Guilty Gear (toen ik de play demo zag kon ik bijna huilen van al de adrenaline toen)
Jumping flash (ik heb mn neef hebben gelachen om dit spel)
Final Fantasy 7 (deze MOET je hebben uitgespeeld, weten jullie wie Sephiroth (セフィロス, Sefirosu) is?)
Alle king of fighters

Ik was perongeluk verder gegaan met ps2 en ps3 maar dat was niet toen back in the day.
ooooh bijna vergeten op de oude gameboy (big boy zeg maar) tetris en deze speel ik af en toe nog steeds.
Ik was like, sega, what the pieeep is een sega? ik was nintendo fan en ik schaam me er niet voor ehehehehehe
Captain N the game master hehehehehe

nou ik denk dat ik het zo wel heb, ik weet zeker dat ik een paar ben vergeten, maar ja deze spellen deden het voor mij toen en nu nog steeds.

PS:oeps bijna 1 groot spel vergeten, dat was/is KILLER INSTINCT, zowel op de arcade en op de consoles.

Ik zie toch veel overeenkomsten bij mensen. Zeker de Mario's en Zelda's doen het goed.

Leuk thread :)

Voor mij begon het met de SMS (favo games = Alex Kidd, Castle of Illusion, Double Dragon, Psycho Fox en Kungfu Kid) want een vriend in het dorp had een NES (favo = Super Mario 1/2/3, Castlevania 1/2/3, TMNT en Double Dragon 1/2/3). In die tijd gingen we ieder jaar naar een camping waar alleen een Double Dragon-kast stond (:D ) en één keer per jaar naar mn neef in Noord-Holland met zn Amiga (Turrican en Rick Dangerous!)

Later en MD (favo = Sonic 1/2/3, Streets of Rage 1/2/3, Shinobi en Strider) en een SNES (favo = Super Mario World, Starfox, Zelda LttP, Super Metroid, DKC en...Parodius!). Toen de PSX kwam ging het helemaal los (en kennis verkocht kopiën, 3x raden wie alles gratis mocht testen :) ), favos op de PSX zijn Castelvania SotN, Metal Gear Solid, Sould Edge, Tekken 2 en Bushido Blade.

Tot Thunder Force IV voorbij kwam speelde ik veelal MD platformers zoals:

~ Jungle Book,
~ Cool Spot,
~ Earthworm Jim 1 & 2,
~ Sonic 1 & 2,
~ Tiny Toon: Busters Hidden Treasure en,
~ VectorMan 1 & 2.

Het heeft er hoofdzakelijk toe geleid dat ik de neiging heb alle items te willen grijpen die er maar voor het oprapen liggen. Na Thunder Force IV waren het vooral shmups en aktiegames zoals:

~ Alien Soldier (MD),
~ Gley Lancer (MD),
~ Pop 'n TwinBee (SNES),
~ Streets of Rage 1, 2 & 3 (MD),
~ Super Shinobi 1 & 2 (MD),
~ Hagane (SNES),
~ Super Ghouls 'n Ghosts (SNES),
~ Knights of the Round (SNES),
~ Blackthorne (SNES) en,
~ Scrambled Valkyrie Macross (SNES).

Ik heb nog steeds de onweerstaanbare neiging alle items te willen pakken. Meestal gaat dat nu gepaard met neergeschoten worden terwijl ik dit probeer te doen.

Mark -~-

Bij mij begon het als ukkepuk in Center Parcs, en vakanties in Spanje, Frankrijk..

Bepalend waren
- Pacman, Galaxians, Rolling Thunder
- Shinobi, Double Dragon, Final Fight, Ghosts 'n Goblins
- Outrun, Afterburner, Indiana Jones, Shadow Dancer, Chase HQ
- Street Fighter 2, Wonder Boy,Toki, Moonwalker, TMNT, Operation Wolf
- Neo Geo, Puzzle Bobble, Sidekicks 2/3, Metal Slug 1
- Mortal Kombat 3, UMK3, Killer Instinct 1/2
- NARC, NBA Jam, Run & Gun, Nba Hangtime (Max nooit gezien in NL arcade..)
- Daytona, Scud

Daarna was het wel afgelopen, alhoewel ik nog lange tijd Hangtime & KI2 heb kunnen spelen tijdens het stappen, daarna alles gokkasten en einde verhaal qua games in Groningen.

Qua consoles/homecomputer heb ik het meest genoten van de Super Nes, Street Fighter 2 echt de beste ports waren daar wel op te vinden. En konami.. Castlevania, Contra .. pff te veel om op te noemen. Old school natuurlijk ZX Spectrum, C64 (ik+, Barbarian), Amiga (Kick off, mega-lo-mania). Daarna de PC met 286 en soundblaster.. beste Bubble Bobble conversie is op de PC te vinden :)

Dreamcast ook gehad, meer voor de backups, weet nog goed dat Daytona een zeer mooie port had, geweldige console voor zijn tijd. PSX idem, Metal Gear en Xenogears voor dat platform. PS2 over geslagen (PC was mijn thuisplatform toendertijd) PS3 en Xbox 360 sja, Battlefield enzo.

En nu wachten op de next gen.. en BF4 haha.

Mijn absolute toppers:

MSX
Hinotori (Firebird)
Metal Gear
Knightmare
Maze of Galious
Vampire Killer

Arcade
Final Fight
Mortal Kombat II
Operation Wolf
Street Fighter 2
Robocop
Double Dragon

Mooiste herinneringen is toch wel de beleving met mijn broer. Lekker gamen of hangen in arcade op vakantie (Centerparcs en Duinrell).

Back