What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Repair Log

Net als de PCB van goatboy (staat even 'on hold'), had deze B Rap Boys PCB van Hasan een reflow nodig van het video IC. Daarnaast kleine kortsluiting onderop het board waardoor de kleur groen ontbrak. Ook deze PCB was helemaal dood, maar doet het nu weer prima!

dscf0672l.jpg

Een revisit van de Battletoads PCB ergens aan het begin van dit topic. PCB was na transport overleden. Veel condensatoren waren al niet top, en nu nog slechter. Eentje was afgebroken en van de PCB gevallen. Heb er maar een soort revisie van gemaakt. Op een paar condensatoren na zijn ze nu allemaal nieuw, en ik heb een IC even opnieuw verhit. Hij doet het weer (hmm.. hoeveel levens heeft deze PCB eigenlijk ;-))

dscf0679i.jpg

dscf0684n.jpg

dscf0682u.jpg

:) Goed bezig! Ik kom hem wel ff ophalen binnenkort..... vervoeren door 3en vertrouw ik niet meer :P

Jep! Ik had nog een Battletoads PCB liggen, dus had die opgestuurd! Deze is weer voor mij :) Vond het kut dat hij een defecte binnen kreeg en vond het wel zo netjes om die 2e te sturen.... voor een nette afhandeling :)

Yeps! Heb ik net even in een PM naar je gezet Arjan, waarschijnlijk ergens iets niet duidelijk vermeld.. :$

Perfect dat je hem hebt kunnen fixen, zou zonde zijn anders van zo'n topgame! :)

DLX, thanks voor de nette afhandeling nogmaals! :)

Cageman, ik heb gehoord van Ratson dat jij de repair skills hebt om mijn Neo Geo aes te fixen. Na een kleine van van ong 15cm heeft het videosignaal het begeven. Geluid en controls werken wel gewoon nog. Ik heb al met verschillende gasten op Neo Geo forum heen en weer gepost en ze zijn heel behulpzaam maar schiet niet echt op helaas. Zou echt super zijn als je me zou kunnen helpen. Mis dat ding. Hoor het graag.

Kan je hier misschien mee stoppen?
De enige 3 berichten die je hier op t forum geplaatst heb is dit bericht wat je overal wegzet, ook in andere topics. Onwijs irritant.
Mensen zijn niet blind, als iemand je kan/wil helpen krijg je vanzelf wel een berichtje.

Dag Jiggymf. Ik ben nieuw hier en heb me netjes voorgesteld. Ik heb van twee verschillende (uiterst vriendelijke) Nozomi leden het advies gekregen mijn vraag hier op het Repair Log te posten. Daarom begrijp jouw reactie niet helemaaL. Ik ben nog niet op de hoogte van de "spelregels" blijkbaar. Maar goed, ik hoop dat iemand anders mij wel zou kunnen helpen.

het komt erop neer dat je niet twee identieke posts hoeft te maken in verschillende topics omdat toch alles gelezen wordt..

en dan is er nog deze knop:
icon_contact_pm.gif

Was ook een beetje overtrokken van Jig. Denk dat een PMetje wonderen doet, Succes!

Hi Ben Lang,

Ik zou daar best naar willen kijken, maar heb momenteel erg veel klusjes liggen; veel mensen moeten al even wachten op hun spullen, dus jouw AES komt dan achteraan in de rij te staan. En die rij bevat werk voor een paar maanden :-|

Dus, als je genoeg geduld hebt om te wachten mag je 'm afgeven/opsturen. Zo niet, dan zul je even iemand anders moeten vinden die er even naar kijkt.

goatboy":1nnz5c51 said:

:mrgreen:

Ik heb nog ongeveer 40 PCB's liggen waar naar moet worden gekeken, en nog wat andere dingen als chassis, looms, etc :-)

Als het niks wordt met mijn vaste baan, kan ik altijd nog dit gaan doen ;-)

Hi Cageman,
Tof dat je er naar zou willen kijken. 40 pcs's!! Wist niet dat je zo druk was, gaaf dat je alles fixed voor iedereen :). Ik zal nog wel even kijken of iemand anders er naar kan kijken in de tussentijd. Volgens mij is het niet iets heel moeilijks voor iemand die er een beetje verstand van heeft. Lukt het niet dan maak ik graag van jouw expertise :D. Ik laat het dan wel even weten. Thanks!!

Voor Ratson: een NGPC mod met een Frontlight schermpje uit een GBA SP, volgens dit doc: http://www.jamma-nation-x.com/jammax/ngpcdiy.html

Ontzettend prielwerk; echt wel even mee bezig geweest. Lastige mod, omdat er op allerlei punten in het proces dingen kapot kunnen gaan ;-)

Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat (even los van het feit dat je het liefst een backlight wil, maar de NGPC heeft een reflective TFT. Frontlight is dan de enige optie).

Beetje crappy phone pics :-):

In het donker:
wp000123.jpg

In het licht:
wp000124.jpg

Vette mod :) Doet me denken aan die old-school GameBoy Advance mod.

Fantastisch man, enne ik wilde gewoon schermverlichting. Front of back maakt mij niet uit. Ziet er echt strak uit.

Back