What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Reis naar japan 31okt-24nov 2007

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Ik ga binnenkort naar japan, en gezien alle mensen zoveel verstand hebben van het land dacht ik wat info te kunnen winnen. Zoals wat moet je gezien hebben? Waar kun je het best anime / manga / merchandise kopen? enz.

Ik ga samen met mn vriendin van 31 okt. tot 24 nov. Eerst overnachten we 12 dagen in tokyo en vervolgens 11 in kyoto.

Hierbij alle info, waarbij ik echt heel veel uit dit forum gehaald hebt door eerdere posts te lezen - schrik dus niet als je je eigen woorden ziet :)

Mocht dit trouwens te lang zijn, zal ik 'm wel op een een of ander manier inkorten :)

Vlucht
Flight LH4695
Departs 13:20 on Wed 31 Oct Amsterdam, Schiphol, Terminal
Arrives 14:45 on Wed 31 Oct Munich, Franz Josef Strauss , Terminal 2
Duration 1h25
Airline Lufthansa Cityline
Aircraft Canadair Regional Jet 900

Flight LH714
Departs 15:20 on Wed 31 Oct Munich, Franz Josef Strauss , Terminal 2
Arrives 11:00 on Thu 1 Nov Tokyo, Narita, Terminal 1
Duration 11h40
Airline Lufthansa
Aircraft Airbus Industrie A340-300

En terug met
LH 711 Narita-Frankfurt 10:30 - 14:15
LH 4680 Frankfurt - Amsterdam 16: 35 - 17:45

Hotels
Tokyo: Asia Centre
Kyoto Palace Side Hotel

Schema

Dag 0, 31-Oct, Wednesday, Vlucht Amsterdam-Tokyo

------ Verblijf in Tokyo ------

>> Dag 1, 1-Nov, Thursday
Ochtend: spullen uitpakken, bijkomen etc.
Middag: Akihabara
Avond: Maid cafe? Karaoke

>> Dag 2, 2-Nov, Friday
???

>> Dag 3, 3-Nov, Saturday
Middag: Akihabara
Avond: Tokyo tower

>> Dag 4, 4-Nov, Sunday
Ochtend: Ginza
Middag: Harajuku
Avond: Harajuku

>> Dag 5, 5-Nov, Monday
Gehele dag: Asakusa

>> Dag 6, 6-Nov, Tuesday
Ochtend: Shibuya
Middag: Shibuya
Avond: <3

>> Dag 7, 7-Nov, Wednesday
Gehele dag: Disneyland

>> Dag 8, 8-Nov, Thursday
Gehele dag: Odaiba

>> Dag 9, 9-Nov, Friday
Gehele dag: Kamakura

>> Dag 10, 10-Nov, Saturday
Gehele dag: Nikko

>> Dag 11, 11-Nov, Sunday
Ochtend: Tama Zoo
Middag: Akihabara
Avond: Takaragawa (onsen)

>> Dag 12, 12-Nov, Monday
Ochtend: Ikebukuro
Middag: Ikebukuro
Avond: Inpakken, en gereed maken voor reis Kyoto

------ Verblijf in Kyoto ------

>> Dag 13, 13-Nov, Tuesday, reis naar Kyoto
Spullen uitpakken, buurt verkennen etc.

>> Dag 14, 14-Nov, Wednesday
Ochtend: Gion
Middag: Gion
Avond: Gion Corner

>> Dag 15, 15-Nov, Thursday
Ochtend: Golden Pavilion Tempel
Middag: Iwatayama Monkey Park

>> Dag 16, 16-Nov, Friday
Gehele dag: Nijo Castle

>> Dag 17, 17-Nov, Saturday
Gehele dag: Nara

>> Dag 18, 18-Nov, Sunday
Gehele dag: Kiyomizu-Dera

>> Dag 19, 19-Nov, Monday
Gehele dag: Osaka / Den Den town

>> Dag 20, 20-Nov, Tuesday
Gehele dag: Osaka / Den Den town + Osaka Castle

>> Dag 21, 21-Nov, Wednesday
Gehele dag: Pontocho

>> Dag 22, 22-Nov, Thursday
Gehele dag: Itsukushima

>> Dag 23, 23-Nov, Friday
Ochtend: Osaka/ den den town
Middag: Osaka/ den den town
Avond: inpakken, gereed maken terug reis Nederland :(

>> Dag 24, 24-Nov, Saturday
Terug naar Nederland

Tokyo
---------
Akihabara: http://en.wikipedia.org/wiki/Akihabara
Club Sega, Taito Center
2 ochtenden+middagen

Asakusa: http://en.wikipedia.org/wiki/Asakusa
Kannon Temple http://en.wikipedia.org/wiki/Asakusa_Shrine
Geisha District
Small Carnival
1 ochtend + middag


Shibuya: http://en.wikipedia.org/wiki/Shibuya
Center Gai winkelcentrum (arcades, video game winkels)
Mandarake
Love Hotels
1 ochtend + middag + avond

Harajuku: http://en.wikipedia.org/wiki/Harajuku
Zondag Cosplay paradijs
Yoyogi Park (1 van de grootste parken in Japan) http://en.wikipedia.org/wiki/Yoyogi_Park
1 ochtend + middag (zondag)

Tokyo Tower: http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Tower & Shiba Park
1 avond

Ginza: http://en.wikipedia.org/wiki/Ginza
Duurste winkelcentrum in Japan (weekend)
1 ochtend

Odaiba: http://www.japan-guide.com/e/e3008.html
Futuristische haven gebied met winkels, arcades en een attractiepark
Tokyo Joypolis http://www.tcvb.or.jp/en/infomation/7recom/set04.html
Oedo Onsen Monogatari open v. 11.00 tot 21.00 (na 18.00 goedkoper)
Zicht op Mounth Fuji
1 ochtend + middag + avond

Tama Zoo (toegang vanaf 09.30, niet open op maandag)
1 ochtend + middag

Ikebukuro: http://en.wikipedia.org/wiki/Ikebukuro
Otome Road, a leading shopping area for otaku products aimed at women, is located nearby.
Sunshine City (dicht bij otome road), Sega center.
1 middag

[Optioneel]
Tokyo Sealife Park (toegang vanaf 09.30, niet open op maandag, tokyo station)
1 ochtend + middag
[/Optioneel]

Vanuit Tokyo naar:
---------
Kamakura: http://en.wikipedia.org/wiki/Kamakura,_Kanagawa
Kencho-ji and Engaku-ji; the Tokei-ji (a nunnery that was a refuge for women who wanted to divorce their husbands); the Tsurugaoka Hachiman Shrine; the Hase-dera, an ancient Kannon temple; the graves of Minamoto no Yoritomo and Hōjō Masako; and the Kamakura-gu
Grootste Buddha in de wereld
1 ochtend + middag

Takaragawa: http://www12.wind.ne.jp/takaragawa/e1.html
Hele gave Onsen
1 avond

Tokyo Disneyland: http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Disneyland
ligt in Chiba Urayasu, door de weeks, 15min vanaf Tokyo station (uitstappen bij JR Maihama station, south exit)
1 dag

Nikko: http://en.wikipedia.org/wiki/Nikko
Tempels! =D
Kan een gedeelte met JR. Je moet voor het laatste stukje wat betalen.
Je gaat wel helemaal met JR treinen, maar ze gaan een stuk over TOBU
rails. Dat stukje moet je betalen als je een ticket reserveert.
1 dag

Optioneel
Nagano
shinkansen naar Nagano, trein naar Besho Onsen.. na 3/4 haltes zie je rechts de mega U-Shop (anime, games, hardware, manga) :D
Optioneel

Kyoto
---------
Gion: http://en.wikipedia.org/wiki/Gion + Gion Corner (theater) http://www.pref.kyoto.jp/visitkyoto/en/ ... on_corner/
1 dag (theater open van 19.00 tot 20.00, traditionele acts, waaiers etc)

Golden Pavilion: (mega tempel)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinkaku-ji
http://en.wikipedia.org/wiki/Rokuonji_Temple
1 ochtend

Iwatayama Monkey Park (wilde apen)
1 middag

Nijō Castle (kasteel)
1 ochtend + middag

Kiyomizu-dera (mega tempel 2)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kiyomizu-dera
1 middag

Pontocho, uitgaans gebied in kyoto.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pontochō
1 middag + avond

Vanuit Kyoto naar:
---------
Takamatsu / Ritsurin park (keizerlijke tuinen)
1 ochtend + middag

Osaka
Den Den Town: http://en.wikipedia.org/wiki/Den_Den_Town (Otaku shoppen!)
Osaka Castle: http://en.wikipedia.org/wiki/Osaka_Castle
Shinsaibashi (winkel centrum): http://en.wikipedia.org/wiki/Shinsaibashi
2 dagen

Nara (Hertenpark!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nara,_Nara
Neem een Hikari naar Kyoto vanaf Tokyo (JR)
Neem de Nara line naar Nara (JR) Probeer een express trein te nemen.
Scheelt 15-30 minuten.
1 ochtend + middag

Itsukushima (eiland, romantisch, shrine's, park, wilde hertjes, aquarium met o.a. zeehonden en een penguin mars!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Miyajima
Neem een Hikari naar Osaka, Neem een Hikari Railstar naar Hiroshima.
Er zijn directe treinen, maar overstappen in Osaka is sneller. Hikari
Railstar treinen gaan sneller dan Nozomi treinen en mogen gebruikt
worden met je Railpass.
Stap in Hiroshima op de San-Yo line naar Miyajimaguchi (JR)
Neem daar de JR ferry naar Miyajima (ook gratis met railpass).
1 dag

--------------------------------------------------------

Winkels
---------
Book-Off / Hard-Off in heel tokyo
Asobitcity in Nakano
U-Shop
Super Potato en Game Dorobo vlak bij de halte Ebisu-cho in Osaka

------------- Bijzondere Dagen -------------
3 November: Culture Day: http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_Day
15 November: Shichi-Go-San: http://en.wikipedia.org/wiki/Shichi-Go-San
 
Even twee hele korte opmerkingen voordat ik wat meer tijd ga vinden van de week om wat te antwoorden...

Asakusa heb je geen hele dag voor nodig, maximaal een dagdeel.
Odaiba geldt eigenlijk hetzelfde voor.

Vergeet Kamakura niet.

Voor de beste shops op gebied van nerderige shit moet je even kijken op www.mandarake.co.jp en die vestigingen bezoeken.
 
Tokyo: Asia centre... dan wil je geen semi-double, dat is echt klein naar Europeese maatstaven.
Dan wil je dus een twin...
11 nachten twin: 135870 yen
11 nachten appartement in Akasaka... 107800
Verschil: 28.070 yen (168 euro)

Dat hotel in Kyoto is aardig goedkoop.
Maar als je naar de kamers kijkt, ook heel erg oud.
Neem er vooral geen Double. Dat is ook hier een twijfelaartje, Japanse maat.
Je hebt goede business hotels incl. ontbijt voor rond de 8000 yen per nacht voor een echte double of twin.
 
Of als het je toch niet echt kan schelen waar je op slaapt kun je ook gewoon in echt een goedkoop hotel zitten en je geld aan andere dingen uitgeven.
Voorbeeldje is het inmiddels legendarische Juyoh hotel, www.juyoh.co.jp.
Niels weet er vast nog wel wat te noemen. Juyoh heb ik zelf ook een paar keer gezeten en is gewoon goed te doen en niet ver van Akihabara.

Als ik bedragen als 135000 yen lees dan kan dat echt wel wat goedkoper.
 
Ik had ook wel 't idee dat de hotels goedkoper konden. 1 Probleemtje: ik heb al alles geboekt XD

..maar aangezien ik toch in 2008 ook wel weer naar japan zou willen hou ik al notities bij over goedkope hotels enzo :) De "Juyoh hotel" had ik al genoteerd uit eerdere forum berichten :)
 
Heb je de hotels ook al betaald?
 
Hmm daar ben ik persoonlijk nooit zo blij mee als er vooraf moet worden betaald. Ik betaal liever pas als ik bij het hotel ben. Maar goed je bent er maar vanaf...

Heb je al nagedacht over welke pinpassen je meeneemt, waar je kunt pinnen etc. , het is niet belangrijk of nodig om in Nederland geld te wisselen maar mensen doen het toch vaak wat ze onnodig geld kost.
 
Yup, creditcard & postbank. Misschien ook travelers cheques.. maar ik denk 't niet :)
 
wvl":evz4skoq said:
Yup, creditcard & postbank. Misschien ook travelers cheques.. maar ik denk 't niet :)

Travellers Cheques kun je nergens kwijt. Alleen bij hoofdkantoren van de Sakura bank in Tokyo en bij City Bank.

Je kunt gewoon pinnen man :) Doe niet moeilijk.
Vanaf de 16e deze maand zijn er meer dan 100.000 pin automaten bij gekomen in Japan van de 7/11 bank. Er zit er vast een in de buurt, een 7/11.
Meestal breek je de poten er over.

Trouwens, volgend jaar, als je in Augustus wil, kun je evt. met ons mee.
Augustus: Ams-->Hakata, 1 nacht, Beetle Hi-Speed Ferry-->Pusan-->Seoul 5 nachten--->Pusan-->Hakata 5 nachten -->Osaka 1 week-->Tokyo 1 week-->Amsterdam.

Totaal zo'n 2000 euro incl. Ko-rail railpass en Japan Railpass.


En Ken, Akasaka is idd. een dure wijk. Je bent voor 80k yen of minder klaar in een twin in Asakusa. De reden hiervan is dat er in Akasaka 2 beroemde geluidsstudio's zitten voor Anime en games. Daar komen vaak veel mensen bij kijken die bij deadlines veelal hotels nodig hebben. Ergo, price hike >_<
 
Grappig, toen ik daar enige jaren geleden was liep ik in tokyo een willekeurige bank binnen, en naar veel onderling discussie werd ik geholpen door een vrouw in erg gebrekkig engels. Uiteindelijk kreeg ik m'n geld wel mee :)

Ik moet maar eens kijken. M'n vriendin en ik zitten er ook aan te denken om heel lang te verblijven (6 maanden / 1 jaar) in japan.. maar dat zien we allemaal wel na de vakantie in november :)
 
I know Niels, maar dan nog zou ik iets kiezen wat dichtbij de Yamanote line ligt.
 
Yup... In Ueno, Nippori en Takadanobaba heb je allemaal goedkopere appartementen. En die liggen allmaal aan de Yamanote.
 
Zit net te lezen over traveller's cheques..... Zijn er niet veel hotels waar je dat kan inwisselen als gast? Toen ik vorig jaar in Tokyo verbleef in het Gimmond Hotel en tijdens het uitchecken vroeg naar een bank in de buurt waar ik m'n cheque's kon inwisselen, zeiden ze "oh dat kan je bij ons ook doen!?" Scheelde dus aardig wat gezoek whahaha..... Misschien kan TS mailtje sturen naar de hotels, weet je van te voren of je moet zoeken (mocht je voor cheque's kiezen) of dat je je bij je hotel terecht kan.....
 
Maar, de vraag is en blijft nog steeds: Wat is het nut van die dingen?
Je kunt gewoon pinnen of anders met een creditcard betalen.
Je moet TC's aanschaffen, kost geld. Je moet ze inwisselen, waarbij je provisie en wisselkoers zooi betaald.

Wat is dan dus het nut er van, behalve veel rompslomp en geld dat je extra kwijt bent.

Die dingen hadden hun nut voor de introductie van de Pinpas. Daar na is het meer last dan wat anders.
 
Ik vond het vorig jaar erg handig om TC's bij me te hebben, was m'n eerste verre reis ooit, 3 weken lang..... Mijn bank kon niet garanderen dat ik kon pinnen in Tokyo/Kyoto/Nagoya. En om alleen maar cash meenemen zag ik ook niet zitten. Voordeel vond ik ook dat het geld ofwel de cheque's verzekerd zijn.

Ik heb toen ook mijn pinpas meegenomen en de gok gewaagd bij een ATM, ik zag een English button, dacht hey leuk dit gaat goed!!! Daarna bood het apparaat zijn excuses aan omdat het geen Engelse taal ondersteunde..... Leuk zo'n "press here for English" button.....

Over anderhalve week ga ik weer naar Japan, helaas wat korter dan vorig jaar, maar neem ik geen TC's mee, alleen cold hard cash en m'n pinpas, ben benieuwd :)
 
Kenshiro":2ktctmrw said:
Ik vond het vorig jaar erg handig om TC's bij me te hebben, was m'n eerste verre reis ooit, 3 weken lang..... Mijn bank kon niet garanderen dat ik kon pinnen in Tokyo/Kyoto/Nagoya. En om alleen maar cash meenemen zag ik ook niet zitten. Voordeel vond ik ook dat het geld ofwel de cheque's verzekerd zijn.

Ik heb toen ook mijn pinpas meegenomen en de gok gewaagd bij een ATM, ik zag een English button, dacht hey leuk dit gaat goed!!! Daarna bood het apparaat zijn excuses aan omdat het geen Engelse taal ondersteunde..... Leuk zo'n "press here for English" button.....

Over anderhalve week ga ik weer naar Japan, helaas wat korter dan vorig jaar, maar neem ik geen TC's mee, alleen cold hard cash en m'n pinpas, ben benieuwd :)

Dan heb je een klote bank. Als je bank niet eens weet waar je kunt pinnen...
Nu ja, in ieder geval hebben Ken en ik al een keer of 15 gemeld waar je hoe dan ook kunt pinnen.

Hier nogmaals:
- Yuubin Kyoku (Postkantoor)
- Credit Saison Tokyo
- Citibank
- 7/11 ATM's van 7 bank

Bij GEEN andere instantie.
 
Beste vakantie ooit - dank aan Nozomi voor alle tips die ik vant forum hebt afgehaald :D

dagelijksverslag werd gemaakt door mn vriendin op http://kawaii-aka.blogspot.com

We zitten er beide aan te denken om er voor heel wat langer te blijven om te werken enzo.. maar goed, toekomst muziek..
 
Leuk om te lezen WVL.
Ik ga er binnenkort eens aan zitten. Misschien hebben jullie nog leuke ideeën voor ons in December.

WVL: Even voor volgende keer.
Regel niets meer met je reisbureau voor het vertrek etc.
Maar, vraag aan je hotel of appartement of ze Takuhaibin voor je kunnen regelen. Kunnen ze dat niet, zit er vast in de buurt een kantoortje van Yamato Shipping. Van uit Tokyo en omgeving, kunnen ze als je de middag voor de dag van vertrek je koffer daar brengt of op laat halen, het ding voor zo'n 1000 yen bezorgen op het vliegveld. Scheelt je veel gesjouw. Je haalt hem dan bij de Yamato counter weer op (ranzig groen kleurtje, geel ovaal er in met een zwart katje met een kitten in zijn mond). Ik doe dit meestal zelf ook. Heb de schurft aan zwaar bepakt reizen ^___^

Nog minder dan 4 weken en dan ga ik voor de 3e keer dit jaar lekker naar Japan \0/
 
Back
Top