What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PS3 naar 400 ekkie!

o.k dat is zo, maar nu is er volgens mij ook veel meer te downloaden voor de 360 dan de ps3, toch?
Maar mischien ga ik ook wel voor de 500 euro versie(60gb), dan krijg je er meteen een extra controller en 2 games bij dus eigelijk krijg je meer dan de 100 euro waard is.
Ik hoop ook echt dat er weer goede rpg's(final fantasy's) op de ps3 komen want die games mis ik echt op de 360, het is tegenwoordig alleen maar racing/fps.
Niet dat daar iets mis mee is, maar ik snak weer naar goede rpg/adventure's games:)

Over dat BC niet wordt ondersteund in die nieuwe versie van de ps3 zal trouwens niet al teveel mensen wakker liggen. Er was geloof ik laatst een onderzoek dat uitwees dat veel mensen niet eens wisten dat de ps3 dat kon.

@ almighty, de xbox heeft toch wel een paar goede rpg's. Oblivion, Blue dragon en enchanted arms. Ook komt bijna Lost oddysse en geloof dat Mistwalker nog wel een paar goede rpg's in de wachtkamer heeft.

Sorry maar behalve Oblivion zijn er in imo geen andere goede rpg's op de 360. Blue Dragon is echt troep en veel hype.

Blue Dragon is wel vermakelijk hoor. Een stuk leuker dan Halo 3 ;) Maar een echte topper is het niet. Maar er zijn geen goede RPG's exclusief voor de X360. Mass Effect lijkt de eerste te worden.

Sony heeft bekend gemaakt dat wanneer de huidige voorraad aan 60GB Playstations 3 verkocht is, deze versie in Europa uit de handel genomen zal worden. Hierna zal alleen nog het nieuwe 40GB model voor ons te verkrijgen zijn.
De beslissing komt nadat Sony Europe een prijsverlaging van het 60GB model naar 399 euro bekend maakte, welke volgens hen een reactie was op vele verzoeken van hun klanten.

David Wilson, hoofd PR in Groot-Brittannië, verklaart:

"Our offering in the UK market place for Christmas are the two SKUs announced on Friday, but as the 60GB stock is depleted the GBP 299 40GB SKU will be the only version available going forward.
The 40GB machine represents all the power and potential of PlayStation 3 at a very compelling price. Whilst the feature set of the 40GB is a result of extensive feedback and research, all the 'missing' features should some consumers require them are easily upgraded with USB memory card readers, USB hubs, or bigger external USB or internal HDs.

The only functionality that is being removed is backwards compatibility - and this is because we believe this less important now than when we launched - as there will be 65 PS3 games available by Christmas. Furthermore we believe we should now be devoting our resources to the future of PlayStation gaming and delivering next generation experiences."

Sony heeft het 60GB model al eerder in Noord-Amerika uit de handel genomen.
Bron: Fok!

Zijn die stand alone BR spelers onderhand ook al niet onder de prijs van de Ps3?

Er komen al HD-DVD spelers van 150 euro...

11 november in Japan, 240 euro, 40 gb.

1019412_610_1191918842460-ps3wit.jpg

Blijft hetzelfde aanbod houden.

Sony moet niet zo puzzelen met allerlei downgrades. Sony moet fors verlies durven maken, of de software gewoon beter aanpakken (en dus ook de nu toch wel lachwekkende delays per game).

R-Type":27lmgb2x said:
Blijft hetzelfde aanbod houden.

Sony moet niet zo puzzelen met allerlei downgrades. Sony moet fors verlies durven maken, of de software gewoon beter aanpakken (en dus ook de nu toch wel lachwekkende delays per game).

Die delays zijn voor mij niet zo'n probleem, ik wil games pas spelen als ze echt af zijn. Wacht liever een jaar langer dan dat ik veel geld op tafel leg voor een half af product. Probleem is een beetje dat er momenteel voor mij in ieder geval niet 1 game bij zit die ik fullprice of voor 40+ euro zou aanschaffen. Ik heb het release lijstje voor de rest van dit jaar en tot de helft van volgend jaar bekeken en dan zit er nog altijd geen game bij die ik zou willen hebben die niet ook op de 360 verschijnt.

Ik bedoel die loze delays van de meeste multiplatform games. Meestal scheelt het een maandje, toch genoeg om mensen met beide systemen de 360 versie te laten kopen.

Die delays zijn echt sufkutterij. En games als Stranglehold en Darkness waren nou niet bepaald beter op de Ps3.

volgens mij heb ik een van de laatste starters pack gekocht deze week.

ps2 spelen spelen is geen probleem, capcom classics en yakuza gedaan erop.

maar vroeg me af of je ook japanse ps2 games erop kan spelen...

Als je een EU PS3 hebt gekocht, kan dat helaas niet :(

Ik heb vandaag mijn eerste echte PS3 titel aangeschaft, Ratchet. Vette game.

Je kan wel ps3 titels uit alle regio's halen. Sommige titels zijn gecencureerd in bepaalde regio's, zo zitten er bijvoorbeeld geen onthoofdingen in Ninja Gaiden Sigma in de pal versie. Dan kan je beter de NTSC-Jpn of de NTSC-Us versie kopen via importsites of ebay.

@ Rano, Ninja Gaiden Sigma en Heavenly Sword vond ik ook wel wrede titeles hoor :P

ah vette info ik hou wel van onthoofting.

maare ps2jap kan ik dus niet playen zoals samurai spirits tenkachi ?

Nee, PS2 games zijn wel region locked. En de 40gb versie heeft uberhaupt geen backwards compatability.

ja daarom heb ik een 60 gig starters pack gekocht ;) jammer van die region lock op ps2 gamez zit. Mooi dat ie niet op ps3 gamez zit.

Was samurai spirits tenkachi ooit op pal versie uitgebracht eigenlijk ?

deel 5, neo geo battle coliseum, kof XI en neowave wel in ieder geval.

Back