What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PS2 games via HDMI op PS3 op HD spelen?

Rano

TATE Mode Pilot
Ik heb een PS2 en een nieuwe HDTV. Gewoon via composiet. Dit ziet er echt niet uit. Velen malen lelijker dan op een normale TV. Vraagje, als je een PS2 spel op de PS3 speelt via HDMI, ziet het er dan beter uit? Want anders moet ik gewoon een 'oude' TV halen.
 
Nou je moet gewoon component kabels (groen, blauw, rood) hebben voor je PlayStation2. Dat is hetzelfde beeld als dat je zou hebben met een PS3 op HDMI.
 
Ken":1jjlwn1z said:
Nou je moet gewoon component kabels (groen, blauw, rood) hebben voor je PlayStation2. Dat is hetzelfde beeld als dat je zou hebben met een PS3 op HDMI.
Daar had ik al naar gezocht. Elke fatsoenlijke winkel heeft ze niet meer. Die componentkabels. Op eBay aangeschaft, maar dat is brakke kut kwaliteit kabel (plug verschuift). Wacht dan maar op 23 maart :)
 
Ik heb gelezen dat de ps3 de ps2 games gaat "upscalen" naar minstens 480p, immers de meeste europese ps2 games lopen niet op 480p, dus maakt het niet uit of je een component kabel gebruikt met je ps2. Tenzij je een usa of jap console met usa of jap games hebt, die ondersteunen meer games met 480p.
 
Nee hoor er zijn bijna geen games die 480p ondersteunen, het verschil tussen PAL en NTSC gaat bij de Gamecube wel op.
 
Als ik bijv. de US versie van Final Fantasy XII op mijn HD speel, dan ziet het er zo ongelofelijk lelijk uit. Alles is pixelig. Tekst is slecht te lezen. Ik vraag me af of dat niet beter kan. Anders ga ik gewoon weer een 4:3 TV halen.
 
Er is ook een matrox infinity chip en daarmee zouden veel ps2 games ook in 480p gespeeld kunnen worden. Ook heb je een blaze kabel.
Maar bijna niemand heeft hier verstand van, laat staan in Nederland. :lol:
Ik ook niet. Ik heb ps1. :oops:
 
Rano":399x9rvm said:
Als ik bijv. de US versie van Final Fantasy XII op mijn HD speel, dan ziet het er zo ongelofelijk lelijk uit. Alles is pixelig. Tekst is slecht te lezen. Ik vraag me af of dat niet beter kan. Anders ga ik gewoon weer een 4:3 TV halen.

Als in "had een plasma gekocht ipv. die LCD"?

Verschil in kwaliteit met mijn plasma tov. LCD is echt opzienbarend bij SD (480i) en ED (480p).
 
De Uitverkorene":15gukkmk said:
Rano":15gukkmk said:
Als ik bijv. de US versie van Final Fantasy XII op mijn HD speel, dan ziet het er zo ongelofelijk lelijk uit. Alles is pixelig. Tekst is slecht te lezen. Ik vraag me af of dat niet beter kan. Anders ga ik gewoon weer een 4:3 TV halen.

Als in "had een plasma gekocht ipv. die LCD"?

Verschil in kwaliteit met mijn plasma tov. LCD is echt opzienbarend bij SD (480i) en ED (480p).
Ik raad eveneens iedereen aan om niet een lcd, maar een plasma te kopen. Een pioneer of een panasonic. Iets goedkoper is Hitachi. Een van deze 3 merken en plasma. succes!
ps. ik heb zelf een lcd en ik baal als een mongool. Dus het is niet iemand die zegt: wat ik heb is het vetst.
 
Nou heb hier zelf een vrij mooi lcd'tje staan en ben er eigelijk dik tevreden mee.Maar ieder zo z'n smaak 😉
 
De Uitverkorene":1t5vriku said:
Als in "had een plasma gekocht ipv. die LCD"?

Verschil in kwaliteit met mijn plasma tov. LCD is echt opzienbarend bij SD (480i) en ED (480p).
Nee, echt een nieuwe TV voor er naast. Ik heb een nieuw topic geopent in het retroforum. Check die voor de details :) Ik ben super tevreden met mijn LCD TV.
 
Plasma heeft geen nut voor Ps2 games op de Ps3: het ligt aan de hardware dat het er brak uitziet op HD's.

Maar Plasma is wel beter dan LCD, echter, Plasma vind je niet in slaapkamer formaten. Ik heb gewoon een 66cm LCD waar ik op game, kostte vrij weinig en doet zijn werk.
 
Back
Top