Veel gezeur van mensen over de PS3 - alhoewel het hier niet zo erg is - zonder dat het ergens op slaat. Tuurlijk is dat mijn mening, en wie ben ik?
Ik vind de prijs meevallen, als er goede launchgames zijn dan haal ik bij de launch gewoon de PS3 voor 600 euro, zo erg is dat ook weer niet imo. De prijs valt zeer mee, zeker aangezien het een multimedia-apparaat is en je hebt er meteen een Blu-Ray speler bij. Nu hoor ik wel erg veel mensen zeggen dat de DVD-spelers in de PS2 brak en slecht zijn, maar ik heb na al die jaren nog nooit, NOOIT problemen gehad met dat ding. Hij speelt alles nog perfect af, het gaat allemaal zonder haperen en heeft geen enkel probleem met wat voor discs dan ook.
De specs van de PS3 zien er goed uit en de trailers die we tot nu toe hebben gezien valt je bek van open. Ingame beelden van Resistance: Fall of Man zagen er erg gelikt uit en tot nu toe bevalt het me heel erg. Qua 3rd-party support zit het echt wel goed, nog maar te zwijgen over de games van Sony zelf. Je kan eggen wat je wilt, maar de 1st-party games zijn heel goed, op de PS2 hebben ze dat ook al bewezen.
De controller; geweldig! Gewoon lekker bij het oude blijven met enkele nieuwe functies. Zoals Ken al zei; never change a winning team! De Playstation-knop van de 360; goed gedaan. Jelle van Es (IG) zei bijd e E3 Coverage al; beter goed gejat dan slecht bedacht, en dat gaat hier ook perfect op. Als gamer hoor je naar mijn mening hier gewoon blij mee te zijn, goede functies erbij is nooit slecht. Dat de rumble functie ontbreekt vind ik echt geen enkel probleem, hier staat hij immers altijd uit. Heb het nooit wat gevonden, en zodra ik in het menu ben van een game is bijna een van de eerste dingen die ik doe de rumble uitzetten. Wat betreft de motion sensor techniek; mwah. Heb het daarom ook al niet zo op de Wii, en dit vind ik ook een stuk minder. Wat het is weet ik niet, maar ik denk dat het gewoon niks voor mij is, ben er nou niet bepaald van gecharmeerd. Wat Sony wel goed aanpakt is het er toch inbouwen voor bepaalde games, maar neit de hele console eromheen bouwen. Hiermee spreek je een groter publiek aan en dat is altijd goed imo. Stel dat het helemaal flopt dan hebben zij geen probleem, zij bouwen er geen hele console omheen.
Gratis online is natuurlijk ook erg goed, nu nog hopen dat dit goed is uitgewerkt. Hiermee bedoel ik dus online ladders, op het web evt. nog na te checken en lagvrij. Dat laatste is misschien niet 100% te voorkomen, maar zeker voor het grootste deel wel. Een profiel a la Xbox360 oid lijkt me overigens ook wel nice, waarschijnlijk zal er ook zoiets inkomen.
Overall ben ik zeer te spreken over de PS3, het enige probleem is dat ondanks het goedkoop is voor wat je er voor terug krijgt, het toch zeker 660(PS3+game) euro is die je niet zo gemakkelijk uit je zak haalt, of wilt halen.