What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

PCB database

waiwainl

Administrator
Staff member
Joined
Sep 23, 2013
Messages
2,029
Reaction score
7
Location
The Netherlands
Hoi,

Ik wil een ontwerpje maken voor een database waar Arcade PCB's in opgeslagen kunnen worden.
Onderstaand zijn de velden die ik wil gebruiken:

Code:
- Title
- Manufacturer (Cave, Arika, SNK, Data East etc...)
- System (Naomi, SNK NeoGeo MVS, Williams, etc...)
- Pinout (Jamma, System16, Konami, etc...)
- Year
- Genre
- Region
- Part #
- Developer (Taito, Nintendo, Cave, Fuuki, etc...)
- Sound (Amplified Mono/Stereo, Capcom Q-Sound, No Sound, Unamplified..., etc...)
- Orientation (Hor, Ver)
- Raster (Standard, Medium, VGA, VR Headset, Vector, TV Monitor)
- CRT (Color, B&W)
- Number of Players (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8)
- Control layout (Single, Multiple)

Zijn er nog velden die erbij zouden kunnen/moeten?
En zijn de values van bovenstaande velden goed genoeg of mist er nog optie?

Thanks! :mrgreen:
 
Hey,

Je kent deze site? http://pcbdb.net/ Die hebben al aardig wat in hun Database. Misschien kun je daar de nodige info weghalen.
En evt system16 mocht je er foto's aan toe willen voegen.


evt als toevoeging: Welk type controls, 4 way, 8 way, steering wheel, bal etc.
En hoeveel actionbuttons (handig als je een cab hebt met 2 buttons en een stick, dat je specifiek daarop kan zoeken)


Succes

p.s. kom net deze ook tegen: http://www.arcaderestoration.com/FindPcbs.aspx
 
Gaat het om je eigen collectie? Dan is het ook interessant om te weten of de betreffende PCB origineel is, of een bootleg. Datum aanschaf. aanschafprijs.
 
ckong":3e9k4ak9 said:
Gaat het om je eigen collectie? Dan is het ook interessant om te weten of de betreffende PCB origineel is, of een bootleg. Datum aanschaf. aanschafprijs.

Wel eigen collectie, maar ik doe het voor rfgeneration.com.

Orgineel & Bootleg is een goede optie!
 
Da Dude":2q6ft3a9 said:
Je kent deze site? http://pcbdb.net/
evt als toevoeging: Welk type controls, 4 way, 8 way, steering wheel, bal etc.
En hoeveel actionbuttons (handig als je een cab hebt met 2 buttons en een stick, dat je specifiek daarop kan zoeken)

Thanks - had hem idd al bekeken en ook wat informatie van overgenomen.
Type controls is een goede! Die zet ik erbij.
 
Ik zou ook wat extra velden alvast aanmaken zodat je die later kan renamen naar velden die jij belangrijk vind.
Nog wat mogelijke, sommige vergezochte ideetjes.
-alias. hoe de game in andere regio's heet
-In welke regio's de game uitgekomen is
-is de game 240p of 480p of heeft de game optioneel een 480i optie zoals Mr. Driller G.
-Features rotary joysticks (http://pcbdb.net/show/1434.html)
-Of er ports zijn en op welke consoles/computers
-Wat de prequals zijn, wat de sequals zijn.
-Welke verschillende revisies er zijn en wat de verschillen zijn.
-Wat een complete kit bevat

Misschien moet je deze vraag eens stellen bij shmups en ao. Zij hebben vast nog andere velden
 
240/480 is ook een goede. Rotary toegevoegd. Revisie toegevoegd.

Ports/prequals/sequals kan interessant zijn. Vereist wel wijzigingen; zet ik op de wishlist.

Thanks!
 
Back
Top