A
Anonymous
Guest
Ik vroeg me zo af hé... Zijn er nou ook normale Japanse films? Kheb al menig Aziatische film gezien en Japan is het enige land waar elke fucking film wel één of ander gestoord plot twist krijgt om er een ziek en absurde film van te maken waar alle logica verloren gaat in de laatste paar seconden. Je zou bijna denken dat ze het doen om mensen te jennen.
Je zou denken dat Japanners serieuze films maken aangezien ze bekend staan om hun 'discipline' en dat soort crap. Altijd maar dat imago van gehaaide zakenlui en discipline in alles wat ze doen. En dan kijk je een film en blijken ze de meest gore, absurde en gestoorde fantasie te hebben. Zit je rustig Audtion te kijken, leuk en aardig, verandert de hele boel plotseling vanuit het fucking niks en... Nou geen spoilers vandaag. Maarja, dat kon je ook wel zien aankomen van een Takashi Miike film...
Niks mis mee! Zulke films zijn wel leuk af en toe, maar zijn er ook gewone films? Enige wat wij aan deze kant van de wereld ontvangen zijn de ziekste creaties en animé. Enige mentaal stabiele regisseur die hier een beetje bekend is is Kurosawa vanwege zijn klassieke werk, in zijn laatste werk krijgt hij alleen credits als screen writer en niet meer als regisseur tho. Andere regisseur die ik echt geweldig vind is Kitano... Maar wie zijn de andere? Er was het overbekende Casshern, maar om dat nu een normale film te noemen gaat echt te ver, kheb tot vandaag de dag alleen een vaag idee van wtf er nou was gebeurd.
Nou even eerlijk; ik ben zelf meer fan van Koreaanse films (alhoewel daar ook echt ontzettend veel troep tussen zit), maar komt ook meer omdat ik nog niet zo heel veel 'normale' Japanse films heb gezien... Meeste daarvan afkomstig van Kitano... Andere titels zoals Survive Style +5 en Blue Spring waren ook aardig... Kheb zelf ook wat research kunnen doen in de Japanse cinema, kijken wlke films goed scoren... Maar dat zegt vaak erg weinig, meningen zijn een stuk interessanter.
Dus, het kan dus haast niet dat Japanners alleen maar gestoorde films maken, kom maar op met die titels ^^
Je zou denken dat Japanners serieuze films maken aangezien ze bekend staan om hun 'discipline' en dat soort crap. Altijd maar dat imago van gehaaide zakenlui en discipline in alles wat ze doen. En dan kijk je een film en blijken ze de meest gore, absurde en gestoorde fantasie te hebben. Zit je rustig Audtion te kijken, leuk en aardig, verandert de hele boel plotseling vanuit het fucking niks en... Nou geen spoilers vandaag. Maarja, dat kon je ook wel zien aankomen van een Takashi Miike film...
Niks mis mee! Zulke films zijn wel leuk af en toe, maar zijn er ook gewone films? Enige wat wij aan deze kant van de wereld ontvangen zijn de ziekste creaties en animé. Enige mentaal stabiele regisseur die hier een beetje bekend is is Kurosawa vanwege zijn klassieke werk, in zijn laatste werk krijgt hij alleen credits als screen writer en niet meer als regisseur tho. Andere regisseur die ik echt geweldig vind is Kitano... Maar wie zijn de andere? Er was het overbekende Casshern, maar om dat nu een normale film te noemen gaat echt te ver, kheb tot vandaag de dag alleen een vaag idee van wtf er nou was gebeurd.
Nou even eerlijk; ik ben zelf meer fan van Koreaanse films (alhoewel daar ook echt ontzettend veel troep tussen zit), maar komt ook meer omdat ik nog niet zo heel veel 'normale' Japanse films heb gezien... Meeste daarvan afkomstig van Kitano... Andere titels zoals Survive Style +5 en Blue Spring waren ook aardig... Kheb zelf ook wat research kunnen doen in de Japanse cinema, kijken wlke films goed scoren... Maar dat zegt vaak erg weinig, meningen zijn een stuk interessanter.
Dus, het kan dus haast niet dat Japanners alleen maar gestoorde films maken, kom maar op met die titels ^^