What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nintendo Wii

Het is wel waar maar niet goed geciteerd;

And we thought the GameCube wasn't at E3 ...

Thanks in part to a broken Wii title and a quick attendee, pictures have been floating around the internet that prove the Wii consoles we were seeing were just displays, and that all of the demos were being run in GameCubes. We've received numerous e-mails about the wire-cluttered image to the right of this post, but now Nintendo of America has come out and confirmed that, in fact, the Wii games were being played through GameCubes -- or, more accurately, Wii hardware embedded in a GameCube, "made specifically for the E3 show and is not the final mass-production version."

NOA's PR Manager Matt Atwood noted that "for some of the games that you've seen, the focus for them was not graphics at all," hinting that a few of the titles may seen graphical improvements. Atwood stated that the system specs are still being finalized, but that their E3 showing was "very indicative of the experience Wii will offer." Don't get your hopes up for vast technical improvements.

To be fair, the PlayStation 3's were being run off dev kits this year, and last year's Xbox 360 games were being played on Apple G5 computers.
 
Het woord is eruit! Althans volgens nu.nl ... vandaag komt Nintendo in Amerika en morgen in Europa meer uitsluitsel over de lanceringen in het westen. Zie hier het volledige bericht:

"Uitgegeven: 14 september 2006 11:30

TOKIO - Nintendo brengt op 2 december zijn nieuwe spelcomputer in Japan op de markt. Het Japanse concern liet donderdag weten dat de internationale lancering van het apparaat, met de naam Wii, dicht bij deze datum zal liggen. De spelcomputerfabrikant maakt vrijdag meer bekend over zijn Europese plannen.

De Wii gaat de strijd aan met de Xbox 360 van Microsoft, die al een jaar op de markt is, en de Playstation 3 van Sony. Het apparaat krijgt een adviesprijs van 25.000 yen (168 euro). "

Goed nieuws!! Als Europa vertraging oploopt mag Ken er eentje voor mij pre-orderen :p
 
25.000 yen is echt een nette prijs hoor, ik denk dat de Wii het wel eens erg goed zou kunnen gaan doen. In tegenstelling tot de Gamecube zeker.
 
Ja dat denk ik dus ook ...

Wat ik wel vreemd vind is dat de New York Times eerder deze dag gemeldt had dat de Wii eind november al in de US verkrijgbaar zou zijn. 27 nov als ik me niet vergis. Dat zou betekenen dat Europa ook ergens in die buurt zit.

Zeer nette prijs indeed. Ik zou op zich wel een Japanse Wii willen maar dan zit je weer te kutten met Zelda...

Enfin, goed nieuws dit!
 
Hij word in Amerika dus 250 dollar dus zeg maar 250 euro hier. Ook komt ie in de States pas NA de Ps3 uit.

Naar verluid worden games ook 69 euro.

Mhm.. wel de goedkoopste console, maar toch niet eens zo heel goedkoop imo..
 
gamer.nl meld net

De console verschijn in Japan voor een prijs van 25.000 yen, wat omgerekend zo'n € 181,- bedraagt. Dit is dan wel zonder WiiSports, welke bij Amerika er voor een totaalprijs van $250,- bij inbegrepen is.

De nunchuck en classic controllers zullen 1.800 yen (€13,-) per stuk gaan kosten. De Wii-mote zelf is natuurlijk een stuk duurder. Daar zul je 3.800 yen (€27,50) voor neer moeten tellen. The Legend of Zelda: Twilight Princess zal 6.800 yen (€49,-) gaan kosten. Over het algemeen zullen games tussen de 4.800 em 6.800 yen (€35,- en €49,-) gaan kosten. Met launch zullen er in Japan 16 titels van tien verschillende ontwikkelaars beschikbaar zijn.

1up meldde hetzelfde, maar gaf als bron
Nintendo's Wii will ship November 19 and retail for $250 if a report by The New York Times (by way of the Seattle Post-Intelligencer -- who appears to have leaked the story early, as it hasn't shown up on the New York Times webpage, yet) turns out to be legit.
Welke hier vandaan komt: http://seattlepi.nwsource.com/business/ ... ndo14.html

Staat ook stukje in over oude nintendo games downloaden via internet, maar dat zal wel oud nieuws zijn (?). Xbox Arcade achtig, interesseert me niet zo bijster veel.

Iig, morgen is die shit. Maar zoals het hier staat is het wel te doen imo.
 
19 nov dus in Amerika.. Ook apart dat Japan later is! Nu maar hopen dat de Europese launchdag in november is!!!
 
Europa krijgt hem op 8 December voor 250 euro.

Dat bedrag had ik dus precies goed.
 
Koop ik wel in de VS dan. Scheelt 50 euro, wat belachelijk is.
 
Ik zag op playasia dat een jp machine daar excl verzenden 167 euro is. Scheelt ook aanzienlijk.
 
Rano":2rwmuymz said:
Wii is alleen niet regiovrij :(

Volgens IG toch wel?

Vers nieuws: volgens Perrin Kaplan van Nintendo is de Wii volledig regiovrij. Dat betekent dat je geimporteerde Wii-games uit bijvoorbeeld Japan of Amerika zonder problemen kunt gaan afspelen op je Wii.

Ontwikkelaars hebben echter wel de mogelijkheid om een soort schakelaar te gebruiken, die in de Wii-gebouwd zit. Hierdoor is het niet mogelijk om spellen uit een andere regio op je Wii te spelen.

Klinkt een beetje half half, zoals de 360 en straks denk ik ook de Ps3. Devs en uitgevers zijn er gewoon niet altijd even blij mee.
 
Ik ga ook voor een usa console. De Cube was ook way to easy regiovrij te maken. Haha dat wist ik toen al voor de release omdat op de ects in London er een demo cube stond met een regio switch lol.
 
Virtual Console titels kan je trouwens dus op punten kopen. NES games kosten 500 punten, SNES 800 en N64 1000. Je koopt de punten per 2000 voor €20,- Overige games als van Mega Drive is niet bekend.

Erg duur, al is het wel leuk om zeldzame dure games er voor kunnen spelen waar men op Ebay achterlijke prijzen voor vraagt. Maar reguliere games no way!
 
Nintendo heeft trouwens ook gezegd dat de games van de virtual console ook regio gebonden gaan zijn. :(
 
Back
Top