What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nintendo Wii

Luister pappies.
Maak je geen zorgen, Nintendo gaat de gamemarkt ownen eind 2006. Die naam... ja, goed. Maar 't hele concept is geweldig.
Jappanners denken eindelijk eens aan het grootste probleem van Amerika, wat zeg ik, van de hele westerse wereld: overgewicht. Eindelijk van de fokking bank af voor games.
Gaming redefined is waar Nintendo mee bezig is en 't gaat ze lukken ook! Nu maar hopen dat PS3 het concept niet zo goed jat, dat Nintendo zinkt. Het is al bekend dat de controller van de ps3 ook een motion sensor gaat hebben.
 
Arathorn":15pxkggj said:
Luister pappies.
Maak je geen zorgen, Nintendo gaat de gamemarkt ownen eind 2006. Die naam... ja, goed. Maar 't hele concept is geweldig.
Jappanners denken eindelijk eens aan het grootste probleem van Amerika, wat zeg ik, van de hele westerse wereld: overgewicht. Eindelijk van de fokking bank af voor games.
Gaming redefined is waar Nintendo mee bezig is en 't gaat ze lukken ook! Nu maar hopen dat PS3 het concept niet zo goed jat, dat Nintendo zinkt. Het is al bekend dat de controller van de ps3 ook een motion sensor gaat hebben.

Hoe lang blijft het leuk om als een spast te gaan bewegen in games?

Samba met Maraca's was leuk voor.. een uurtje?
 
SLICKE SHIT!

Ik ga de Wii 110% pre-orderen!
 
Ik ben wel een Wii fan geworden. Fan is groot woord. Maar ik ga deze console denk ik wel als eerste halen van de 3 next gens.

Waarom? De nieuwe stijl van spelen spreekt mij aan. Maar naast die freehand Wii-mote, is er gewoon een normale controller! Betekent gewoon dat conventionele games ook erop komen. Een hele verstandige keuze van Nintendo geweest. Multiplatform games zullen waarschijnlijk wel gedowntuned worden voor de Wii, maar goed...voor mij is het nog wel goed genoeg. Denk dat deze generatie Nintendo een leuke batch van exclusives gaat krijgen die ook ECHT Wii exclusives blijven!
 
06.jpg

relaaax ding
 
zeker, ik vraag me af voor welke prijs ze die verkopen. Zou ik tog zeker erbij kopen als ik een wii ga halen. ziet er best arcade achtig uit. mischien goed voor spellen als Super Smash Bros?
 
Hmm, ik moet het nog zien met de Wii. Het is allemaal erg kicken enzo. Maar hoelang blijft het zwaardvechten met de Wiimote leuk?

"Je kan ook met je GameCube controller spelen"..

Klopt, maar wat is dan het voordeel van de Wii?
 
Dan bieden MS en Sony je next gen graphics gecomineerd met normale gameplay, waar met de Wii in dat geval weinig tegenover staat. Niet meer dan een opgesoepte GC althans.
 
R-Type":1wmeg4m0 said:
Dan bieden MS en Sony je next gen graphics gecomineerd met normale gameplay, waar met de Wii in dat geval weinig tegenover staat. Niet meer dan een opgesoepte GC althans.

Als ik dit zo lees moet je gewoon ook geen wii kopen. Nintendo wil juist niet mee doen aan die next gen graphics war en juist dmv orininele gameplay een nieuwe markt aanboren naast de fans die ze al hebben. It aint all about graphics you know ;) DS is qua graphics ook een stuk minder dan de PSP maar toch verkoopt de DS als een dolle. Dat komt oa door de originele games. Ik vond de graphics niet eens tegenvallen, maar ik had dan ook geen hoge verwachtingen hier van.
 
Ik ben ook niet van plan een wii te kopen.

Maar het was anyhow een aanvulling op dit;

Hmm, ik moet het nog zien met de Wii. Het is allemaal erg kicken enzo. Maar hoelang blijft het zwaardvechten met de Wiimote leuk?

"Je kan ook met je GameCube controller spelen"..

Klopt, maar wat is dan het voordeel van de Wii?

In het geval dat de innovatieve gameplay niets voor je is, en je standaard gamen prefereert bieden de Ps3 en Xbox gewoon meer, omdat je dan betere graphics krijgt voor dezelfde gameplay. Dat zei ik slechts.
 
MajorTom":3286yrcb said:
06.jpg

relaaax ding

Slick ding, maar ze hebben het echt weer verpest door dat ding niet draadloos te maken. Als je hem al niet draadloos maakt, bevestig de draad dan aan de bovenkant! Dat is naar mijn idee toch echt stukken beter.. Maar ach, het komt vast allemaal wel goed.

De Wii ga ik trouwens ook niet kopen, simpelweg om dat ik niet iemand ben die de hele dag om innovativiteit schreeuwt en het is gewoon niks voor mij. Doe mij maar een simpele controller en leuke games, dus de keuze is snel gemaakt. De PS3 en 360 komen hier in huis :)
 
Gungrave":22nintjz said:
MajorTom":22nintjz said:
06.jpg

relaaax ding

De Wii ga ik trouwens ook niet kopen, simpelweg om dat ik niet iemand ben die de hele dag om innovativiteit schreeuwt en het is gewoon niks voor mij. Doe mij maar een simpele controller en leuke games, dus de keuze is snel gemaakt. De PS3 en 360 komen hier in huis :)

Is de Nintendo Wii controller niet simpel dan? Check die pic!
En sinds wanneer maakt Nintendo geen leuke games meer?
 
ManoRevolver":2dfsccal said:
Gungrave":2dfsccal said:
MajorTom":2dfsccal said:
06.jpg

relaaax ding

De Wii ga ik trouwens ook niet kopen, simpelweg om dat ik niet iemand ben die de hele dag om innovativiteit schreeuwt en het is gewoon niks voor mij. Doe mij maar een simpele controller en leuke games, dus de keuze is snel gemaakt. De PS3 en 360 komen hier in huis :)

Is de Nintendo Wii controller niet simpel dan? Check die pic!
En sinds wanneer maakt Nintendo geen leuke games meer?

Díé controller is erg slick en daar zou ik graag mee willen spelen, maar als ik daarme speel, wat heeft de Wii dan voor meerwaarde? Sinds de N64 liggen de Nintendo games me al niet meer, ik heb nooit gezegd dat Nintendo geen leuke games maakt ;) Integendeel zelfs, alleen ze boeien me op de een of andere manier gewoon niet (meer), that's all. De Nintendo-games zouden dan nog de enige meerwaarde zijn naast de prijs van de Wii als je met de 'gewone' controller speelt, en daar koop ik geen console voor...
 
- Famitsu reported that Nintendo's senior management director Yoshihiro Mori has confirmed the price of Wii, the console will cost 25000 yen (US$222) in Japan. The price is about 1/3 of PS3 and less than half of Xbox 360.

- Nintendo plans to ship 6 million units of Nintendo Wii worldwide by the end of financial year of 2006, and they expect to ship 17 million units of software.

- Nintendo revealed its worldwide shipment of the various systems in 2005 financial year (Apr 05 - Mar 06):

GameBoy Advance - 8.33 million units
GameBoy Advance SP - 6.44 million units
GameBoy Micro - 1.83 million units
Nintendo DS - 11.46 million units
Nintendo DS Lite - 0.58 million unit
GameCube - 2.35 million units
- Here are the worldwide shipment of Nintendo software in 2005:

GameBoy Advance - 59.36 million units
Nintendo DS - 49.95 million units
GameCube - 32.79 million units
- Here are the forecasts for the 2006 financial year:

GameBoy Advance - 2.5 million units hardware / 30 million units software
Nintendo DS - 16 million units hardware / 70 million units software
GameCube - hardware forecast not available / 15 million units software
Wii - 6 million units hardware / 17 million units software
 
De GBA is vooral gekocht voor kinderen, de ouders zien daarmee het nut niet in om een iets verbeterde versie te kopen. Ik heb ook meer GBA's gezien dan GBA SP op straat in Japan.
 
Wat een schande...

De PR Manager van Nintendo Amerika Matt Atwood heeft bevestigd dat de Wii's op de E3 2006 inderdaad 'gewoon' GameCube's zijn geweest. Dat is even slikken voor Nintendo minnend Nederland. Wat betekent dit voor de releasedatum van de Wii? Komt deze in gevaar omdat de hardware nog steeds niet af is? Matt ontkracht deze vragen direct door uit te leggen dat dit een speciaal voor de E3 ontworpen Wii is geweest en niet de definitieve Wii. De graphics zouden wel Wii gelijk zijn wat aangeeft dat de eerste generatie games GameCube gelijk zullen zijn en het vooral moeten hebben van de Wii controller.
 
En dan maar zeiken over Sony..
Schandalig vind ik het, maar ach.. Het gaat bij de Wii vooral om de gameplay, bij de 360 of PS3 had het wel wat erger geweest, maar toch blijft het een schande.
 
Waar heb je dat gelezen Ken? Ik geloof er namelijk niet zoveel van.
 
Back
Top