What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Nieuwe arcadehal in Rotterdam?

cthulhu

Bullet Dodger
Was vandaag bij Pathé De Kuip en zag schuin tegenover de bioscoop iets van een arcadehal in aanbouw. Leek erop dat ze veel redemption hadden, maar ik zag ook deze voor de ruit staan (sorry voor de waardeloze foto):

IMG_20170404_094408_DRO.jpg

Edit: niet echt heel erg nieuw dus die hal...wel voor mij.
 
Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.
 
Jinxz":p3v748gq said:
Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.

Und?
 
waiwainl":ta4nmew0 said:
Jinxz":ta4nmew0 said:
Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.

Und?

True, wil op zich niets zeggen. Wat ik ermee wou zeggen is dat het niet de aantrekkingskracht heeft om z'n eigen klanten te trekken. Het verdienmodel van de grijparmen en ticket redemption machines zijn wat mij betreft gewoon een legale manier om kinderen aan het gokken te krijgen. Dus een leuke belevenis voor de kids, met papa en mama naar de bioscoop, vervolgens onder een sluier van neonlicht en snoepkleuren je kind aan het gokken zetten. Ik heb de menu's en settings van dergelijke machines gezien om de winkans te verkleinen. Het zijn letterlijk gokmachines.

Arcades waren ooit een stuk onschuldiger :D Gewoon een game zo moeilijk maken dat je al je zakgeld nodig had om bij een eindbaas te komen 😉
 
Jinxz":3mn9dpu1 said:
waiwainl":3mn9dpu1 said:
Jinxz":3mn9dpu1 said:
Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.

Und?

True, wil op zich niets zeggen. Wat ik ermee wou zeggen is dat het niet de aantrekkingskracht heeft om z'n eigen klanten te trekken. Het verdienmodel van de grijparmen en ticket redemption machines zijn wat mij betreft gewoon een legale manier om kinderen aan het gokken te krijgen. Dus een leuke belevenis voor de kids, met papa en mama naar de bioscoop, vervolgens onder een sluier van neonlicht en snoepkleuren je kind aan het gokken zetten. Ik heb de menu's en settings van dergelijke machines gezien om de winkans te verkleinen. Het zijn letterlijk gokmachines.

Arcades waren ooit een stuk onschuldiger :D Gewoon een game zo moeilijk maken dat je al je zakgeld nodig had om bij een eindbaas te komen 😉

Is mijn cup of tea ook niet nee. Al moet ik zeggen dat het concept ticket redemption - toen ik het meegemaakt heb in Sega Republic (Dubai) mijn niet tegen gevallen was - doch, ik zou er niet speciaal ervoor naar toegaan, echter als het er toevallig is (zoals bij die Bios) is het wel lachen voor een half uurtje.

Wel jammer dat de win kans niet zo groot gehouden is :naughty: - maatgoed, da's commercie.
 
Jinxz":2xo2wrgs said:
waiwainl":2xo2wrgs said:
Jinxz":2xo2wrgs said:
Ben er geweest, ken de eigenaar, ken de leverancier maar vindt het niets. Een arcade die bedoeld is om te verdienen aan de bijvangst van de bioscoop.

Und?

True, wil op zich niets zeggen. Wat ik ermee wou zeggen is dat het niet de aantrekkingskracht heeft om z'n eigen klanten te trekken. Het verdienmodel van de grijparmen en ticket redemption machines zijn wat mij betreft gewoon een legale manier om kinderen aan het gokken te krijgen. Dus een leuke belevenis voor de kids, met papa en mama naar de bioscoop, vervolgens onder een sluier van neonlicht en snoepkleuren je kind aan het gokken zetten. Ik heb de menu's en settings van dergelijke machines gezien om de winkans te verkleinen. Het zijn letterlijk gokmachines.

Arcades waren ooit een stuk onschuldiger :D Gewoon een game zo moeilijk maken dat je al je zakgeld nodig had om bij een eindbaas te komen 😉

Mwah.. vroegah, een gulden per keer, 3 poppetjes, en dan Ghosts'N Goblins spelen, 5 gulden zakgeld.. :mrgreen:
http://system16.com/hardware.php?id=786&gid=31#31
 
De reden waarom mijn zoontje geen redemption games mag doen is vanwege het feit dat de instellingen van die apparaten zo zijn dat de kans dat je wat wint nihil is. De meeste mensen weten niet dat je in het operator's menu vanalles kan instellen, bijvoorbeeld dat de kraan van zo'n kraanspelletje maar eens in de zoveel keer daadwerkelijk de kracht heeft om een prijs op te tillen.
 
Trouwens laatste keer dat ik er was, 2 weken geleden, stond de Star Wars pod uit, maar op de foto zie ik datie weer operationeel is, cool. Ik wil em een keertje spelen. :mrgreen:
 
K405":3iusv605 said:
Trouwens laatste keer dat ik er was, 2 weken geleden, stond de Star Wars pod uit, maar op de foto zie ik datie weer operationeel is, cool. Ik wil em een keertje spelen. :mrgreen:

Als ie z'n stroomkosten al niet oplevert is dat niet best ;) Volgens mij trekt ie 600-800 watt.
 
Waarom zo veel? Het is tenslotte niet veel meer dan een beamer, geluid en wat controls. Het is wel een vette kast. Ik heb dat exemplaar in Rotterdam gespeeld; soort VR ervaring zonder dat je een bril nodig hebt :)
 
beamer, i5 PC, versterker, 5.1 speakers, tactile transducer. Ik heb mijn POD omgebouwd van 100v naar 220v en heb er een behoorlijke trafo in gedropped.
 
Redemption of niet, ik wil die Star Wars spelen! =) Is dit het eerste exemplaar in Nederland, of heeft iemand hem ook elders gespot?
 
Back
Top