ruderudie
Bullet Dodger
De importactie loopt erg lekker, maar toch zijn er veel mensen die nog twijfelen omdat ze bang zijn dat een arcade cabinet een erg ingewikkelde machine is en ze simpelweg niet weten welke games je kunt gaan spelen. Voor allen die om deze reden geen cabinet durven te kopen, hier een korte uiteenzetting van hoe eenvoudig een cab werkt, zeker met een multi-pcb.
De cab komt vrijwel gebruiksklaar bij R.Klok aan. Omdat de cab gemaakt is voor het Japanse stroomnet dat 120v is. is het enige wat je nodig hebt een step-down convertor van 500 watt om onze 230v om te zetten in 120v.
Goed, nu je cab op een stroomvoorziening is aangesloten is het tijd om er een game in te doen. De cab heeft in het compartiment aan de voorkant een stekker hangen, de zgn. jamma stekker. Deze kun je op allerlei gameboards aansluiten. Om hier niet te uitvoerig te zijn beperk ik het verhaal tot een multi-pcb, wat het beste is voor de meeste mensen.
Wat je dus vervolgens doet is de multi pcb in het compartiment leggen. Je schuift de jamma stekker op de pcb en vervolgens zet je je cab aan.
Nu kun je dus gamen, zo simpel is het. Er is nog slechts 1 ding wat je nu moet doen. Standaard zijn enkel knoppen 1, 2 en 3 aangesloten op de jamma stekker. De multi pcb heeft een zgn "kick harness" meegeleverd. Dit is een stekkertje dat je in de pcb stopt met 6 draden eraan, waarmee je vervolgens de onderste rij knoppen verbindt. Het wordt kick harness genoemd omdat deze additie het eerst gebruikt werd bij sf2 om de schop knoppen aan te sluiten.
Dit is ook echt een fluitje van een cent, stelt helemaal niks voor. Als je al je buttons aangesloten hebt kun je dus volop gaan games, en hoef je er verder nooit meer naar om te kijken. Een uurtje werk en je zit gebakken.
Ik heb hier nog wat voorbeeld filmpjes van de multi-pcb:
Ik hoop dat er niet te veel mensen besluiten geen cab te nemen omdat ze bang zijn voor complicaties, dat zou echt zonde zijn. Hoe meer cabs in Nederland hoe beter!!!
De cab komt vrijwel gebruiksklaar bij R.Klok aan. Omdat de cab gemaakt is voor het Japanse stroomnet dat 120v is. is het enige wat je nodig hebt een step-down convertor van 500 watt om onze 230v om te zetten in 120v.
Goed, nu je cab op een stroomvoorziening is aangesloten is het tijd om er een game in te doen. De cab heeft in het compartiment aan de voorkant een stekker hangen, de zgn. jamma stekker. Deze kun je op allerlei gameboards aansluiten. Om hier niet te uitvoerig te zijn beperk ik het verhaal tot een multi-pcb, wat het beste is voor de meeste mensen.
Wat je dus vervolgens doet is de multi pcb in het compartiment leggen. Je schuift de jamma stekker op de pcb en vervolgens zet je je cab aan.
Nu kun je dus gamen, zo simpel is het. Er is nog slechts 1 ding wat je nu moet doen. Standaard zijn enkel knoppen 1, 2 en 3 aangesloten op de jamma stekker. De multi pcb heeft een zgn "kick harness" meegeleverd. Dit is een stekkertje dat je in de pcb stopt met 6 draden eraan, waarmee je vervolgens de onderste rij knoppen verbindt. Het wordt kick harness genoemd omdat deze additie het eerst gebruikt werd bij sf2 om de schop knoppen aan te sluiten.
Dit is ook echt een fluitje van een cent, stelt helemaal niks voor. Als je al je buttons aangesloten hebt kun je dus volop gaan games, en hoef je er verder nooit meer naar om te kijken. Een uurtje werk en je zit gebakken.
Ik heb hier nog wat voorbeeld filmpjes van de multi-pcb:
Ik hoop dat er niet te veel mensen besluiten geen cab te nemen omdat ze bang zijn voor complicaties, dat zou echt zonde zijn. Hoe meer cabs in Nederland hoe beter!!!


