What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

NeoGeo liefhebbers, READ THIS!

Tja als je het geld (er voor over) hebt. Mij boeit het ook niet dat iemand postzegels verzameld, maar als je je voldoening er uit krijgt....

Maar dat dit in de metro (staat het toevallig ook niet op het ad.nl ofzo) is een klein beetje overdreven...

Misschien RTL nieuws om half 8 :)
 
30.000 is een hoop geld voor een game..Ik hou het wel op de japanse versie 😉
neo-geo.com is zeker een dramaforum,maar voor sommige mensen volgens mij echt een lifestyle...en daar kunnen ze erg in doorslaan!
Wel moet ik zeggen dat er een hoop behulpzame en vriendelijke mensen op zitten. :D
 
Je hobby bedrijven is prima, zelfs er tot op zekere hoogte heel veel voor over hebben.
Maar iedereen die zulke bedragen voor een game weglegt, met alle ellende en problemen in deze wereld, is niet goed bij zn hoofd en een egoist. Het is onverantwoord vind ik persoonlijk, dan ben je echt helemaal de weg kwijt en zit er echt een steekje los.

Daarbij is het natuurlijk aandachttrekkerij, het gaat dan al lang niet meer om liefde voor je hobby
 
jiggymf":1fhaf4gq said:
Je hobby bedrijven is prima, zelfs er tot op zekere hoogte heel veel voor over hebben.
Maar iedereen die zulke bedragen voor een game weglegt, met alle ellende en problemen in deze wereld, is niet goed bij zn hoofd en een egoist. Het is onverantwoord vind ik persoonlijk, dan ben je echt helemaal de weg kwijt en zit er echt een steekje los.

Daarbij is het natuurlijk aandachttrekkerij, het gaat dan al lang niet meer om liefde voor je hobby

Zeker met je eens Jig, maar mensen ontsporen nou eenmaal als ze genoeg geld hebben om flinke bedragen uit te kunnen geven.
 
Je kunt het ook zien als een investering, je weet dat het zijn waarde behoudt. Neo Geo games zijn wat dat betreft een safe bet. En als je geluk hebt wordt het alleen nog maar meer waard.
 
Dat investeringsaspect zou ik niet vertrouwen, persoonlijk.

Kans dat de hele Neo Geo scene op een gegeven moment 'too old to care' is, en er geen opvolgers meer zijn. Ben benieuwd wie er dan nog 30.000 gaat betalen voor een cart, omdat het de unieke US versie is van een game die al bestaat.

Ik heb hier bijvoorbeeld Lemmings, boxed, voor de Atari Lynx. Dat was altijd de duurste game voor de Lynx. Ging vaak voor rond de USD100 van de hand. En nu? Nobody cares :-)
 
Cageman":1k8vd39s said:
Dat investeringsaspect zou ik niet vertrouwen, persoonlijk.

Kans dat de hele Neo Geo scene op een gegeven moment 'too old to care' is, en er geen opvolgers meer zijn. Ben benieuwd wie er dan nog 30.000 gaat betalen voor een cart, omdat het de unieke US versie is van een game die al bestaat.

Ik heb hier bijvoorbeeld Lemmings, boxed, voor de Atari Lynx. Dat was altijd de duurste game voor de Lynx. Ging vaak voor rond de USD100 van de hand. En nu? Nobody cares :-)

Lynx? We gaan toch geen appels met peren vergelijken he 😉
Maar ik snap je punt wel, ondanks dat is de AES markt de afgelopen jaren zo'n beetje de meest stabiele investering in het algemeen. Heeft de credietcrisis goed doorstaan 8)
 
Ratson":1h594z62 said:
Lynx? We gaan toch geen appels met peren vergelijken he 😉
Maar ik snap je punt wel, ondanks dat is de AES markt de afgelopen jaren zo'n beetje de meest stabiele investering in het algemeen. Heeft de credietcrisis goed doorstaan 8)

Heheh. Ik zocht even een voorbeeldje. Mee eens dat AES de laatste jaren alleen maar meer waard is geworden, maar om nu 30.000 euro in een AES game als investering te zien.. daar zou ik moeite mee hebben. Tenzij ik 10 miljoen euro op mijn rekening had staan ;-)
 
Cageman":dzdi9c9e said:
Ratson":dzdi9c9e said:
Lynx? We gaan toch geen appels met peren vergelijken he 😉
Maar ik snap je punt wel, ondanks dat is de AES markt de afgelopen jaren zo'n beetje de meest stabiele investering in het algemeen. Heeft de credietcrisis goed doorstaan 8)

Heheh. Ik zocht even een voorbeeldje. Mee eens dat AES de laatste jaren alleen maar meer waard is geworden, maar om nu 30.000 euro in een AES game als investering te zien.. daar zou ik moeite mee hebben. Tenzij ik 10 miljoen euro op mijn rekening had staan ;-)

Ik snap het helemaal en de kans dat de AES markt ineens keldert wordt elk jaar groter natuurlijk.
 
Heeeele slechte investering hoor, een game. Daarbij moet ie ook de kluis in, mag ie niet aangeraakt worden (waardevermindering bij een vette vinger is al 5k waarschijnlijk), verzekeren etc. In the end is het natuurlijk allemaal lucht en blijft het een pcb in een platic shell. Kun je beter kunst kopen, ook lucht trouwens maar beter onderbouwd :).

Ben zelf echt een neo liefhebber maar dit soort shit, net als die Ultimate 11 en Kizuna bullcrap: die gasten zijn helemaal geflipt.....
 
ruderudie":fepsqlhw said:
Heeeele slechte investering hoor, een game. Daarbij moet ie ook de kluis in, mag ie niet aangeraakt worden (waardevermindering bij een vette vinger is al 5k waarschijnlijk), verzekeren etc. In the end is het natuurlijk allemaal lucht en blijft het een pcb in een platic shell. Kun je beter kunst kopen, ook lucht trouwens maar beter onderbouwd :).

Ben zelf echt een neo liefhebber maar dit soort shit, net als die Ultimate 11 en Kizuna bullcrap: die gasten zijn helemaal geflipt.....

Kon het zelf niet beter zeggen Rudie! Een stel zielepoten zijn het!
 
En mensen die in 1984 een testa rossa kochten waren bij hun volle verstand?
Op een enkele ferrari na zijn ze na een paar jaar weinig meer waard. Testa Rossa is voor minder dan 35K te koop met alle onderhoudsboekjes.
De mensen die zulke bedragen kunnen neertellen voor zulke dure items, wat die dan ook zijn, liggen echt niet wakker van dat soort bedragen. Net zoiets als dat wij een game van 30 euri kopen.
Ik vind het persoonlijk achterlijke bedragen maar de feiten liegen niet over de stabiliteit van de waarde van de AES games.
Kunst is ook alleen wat waard omdat het wordt gezien als kunst, in mijn ogen zeker wel een betere investering.
Het punt van verzekeren, kluizen, beschadigen en de daardoor dalende waarde is ook van toepassing op kunst en andere collectibles. Het enige wat hetzelfde waard blijft als er beschadigingen opzitten is edelmetaal aangezien dat om gewicht en niet om uiterlijk gaat.
Als ik zelf stinkend rijk was zou ik me ook niet druk maken over 30K meer of minder :D
Alleen geloof ik niet dat ik de drang zou hebben om perse AES te gaan collecten, ik speel nou eenmaal alle games die ik koop.
Overigens was die 30K voor de game niet eens de gevraagde prijs voor AF3 US-AES maar wat de koper als bod gaf na de voor hem doorslaggevende info te hebben gehad.
Tonk was eerlijk toen hij zei dat niemand dat bod afgeslagen zou hebben en dus is de eerste van de 3 die tot zover bekend zijn dat ze bestaan voor 30K verkocht. Naar mijn weten is de 2e ook al verkocht.
Als er mensen zijn die interesse hebben in Geddon_it's rapport over zijn bevindingen waarom de game echt is kan ik ze evt hier plaatsen zodat je het kan lezen zonder al het drama
 
De markt voor een 2e hands ferrari van 35k is natuurlijk vele malen groter dan de markt voor een aes game van 30k.
In heel de Neo Geo community zijn er maar een handjevol mensen die dat aan een game willen spenderen. Er zijn honderdduizenden zo niet meer autoliefhebbers die aan een 2e hands ferrari dat soort bedragen willen spenderen en dat ook regelmatig doen. Zo'n object krijg je zelfs op marktplaats verkocht, dat gaat je nie tlukken met een aes game van 30k :)

Desalniettemin, heel, heel boeiend wel om te zien/over te lezen, echt bizar.
 
Je hebt helemaal gelijk hoor Jiggy, ik vond de vergelijking gewoon leuk omdat een hoop mensen gelijk roepen over ferrari als investering terwijl de meesten niet meer waard worden met de jaren.
 
Net even de pagina's gelezen die er toe doen bij de zogenaamde ontdekking van AF3. Persoonlijk zeg ik dat er absoluut geen bewijs is dat het om een originele cart gaat en dat de game daadwerkelijk is gereleased. Een oplage van 3 stuks releasen is zowieso onmogelijk en proto's met baggies om je boekjes ed bestaan niet. Wat het dan wel is weet ik niet, maar met zo'n slecht bewijs zou ik in elk geval nooit zoveel geld uitgeven voor een game (zowieso niet trouwens).

Het verhaal is dus dat ALLEEN de koper inzage krijgt in het "volledige" bewijs dat de cart geen fake is mdat de bron van de game niet alle drama over zich heen wil krijgen..WTF?

.. op mij komt het over als een lucratieve scam, ook al zou ik dat van Tonk niet direct verwachten.....
 
ruderudie":285bcnrf said:
Net even de pagina's gelezen die er toe doen bij de zogenaamde ontdekking van AF3. Persoonlijk zeg ik dat er absoluut geen bewijs is dat het om een originele cart gaat en dat de game daadwerkelijk is gereleased. Een oplage van 3 stuks releasen is zowieso onmogelijk en proto's met baggies om je boekjes ed bestaan niet. Wat het dan wel is weet ik niet, maar met zo'n slecht bewijs zou ik in elk geval nooit zoveel geld uitgeven voor een game (zowieso niet trouwens).

Het verhaal is dus dat ALLEEN de koper inzage krijgt in het "volledige" bewijs dat de cart geen fake is mdat de bron van de game niet alle drama over zich heen wil krijgen..WTF?

.. op mij komt het over als een lucratieve scam, ook al zou ik dat van Tonk niet direct verwachten.....

Sorry Rudie maar je moet wel beter lezen voordat je een mening geeft 😉 Er is nooit gezegd dat er maar 3 gemaakt zijn, er zijn er 3 opgedoken. Het betreft waarschijnlijk een press-release. Het kan dus zijn dat de game is voorgeproduceerd maar uiteindelijk niet gelaunched is vanwege slechte revieuw. Het is geen proto. Degene die het rapport schrijft, geddon-it, heeft ook meerdere malen met de oorspronkelijke eigenaar gesproken.
Iedereen heeft het recht om sceptisch te zijn maar uiteindelijk maakt het voor ons niks uit of de game echt is of niet, we kunnen hem toch niet betalen.
Uiteindelijk kun je nooit zeggen of iets echt is of niet tenzij je erbij was toen het gemaakt werd.
Ik vind wat ik zelf gelezen heb tot nu toe geloofwaardig genoeg. Er zijn zowiezo betere en goedkopere manieren om mensen te scammen. Als het een scam was heeft het iig zat geld gekost om in gang te zetten.

Ik kan je garanderen dat ieder ander dan Tonk 100x meer shit en drama over zich heen had gekregen bij het melden van Hey ik heb AF3. Het valt dus blijkbaar nog mee nu volgens de meeste oldtymers daar :shock:
Ik kan me best voorstellen dat de oorsronkelijke eigenaar buiten beeld wil blijven maar is naar mijn weten wel bekend bij de nieuwe eigenaar(s)
 
ja , dat is het inderdaad. Het helpt wel als je tussen de regels kan lezen en weet wat serieus is en wanneer er 2 lopen te dollen. Voor outsiders is het net armageddon.
 
Dat is zeker waar, blijft mooi dat er nog een hele neo-scene is, maak daar ook graag deel van uit. Minus drama dan, ik heb op zich wel wat beters te doen in mijn leven over het algemeen dan mezelf heel druk maken om games :). Sommige gasten leven daar echt voor, ieder zijn ding i guess!
 
Back
Top