What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Naomi setup noob-vraagjes

ElPancho

Shmup Veteran
Naomi-noob als ik ben en gezien de meeste info die ik kan vinden uitgaat van een Capcom i/o, dacht ik ....vraag het ff hier ....

Heb een Sega i/o en daar zitten 2 verschillende usb poorten opp. Welke van de 2 (of allebei?) verbind ik met het Naomi 1 mobo?

En .... vga is vast gewoon: vga i/o -=> vga mobo

Thanks (kan alle hulp gebruiken, hik al een tijdje tegen deze hook-up aan)
 
Die "dikke". Je hebt zo'n kabel nodig waarvan je de platte usb in het filterboard van je naoi zelf doet, en die "dikke" kant in je naomi i/o. Die andere USB poort is om andere I/O's aan te verbinden, maar dat gebruik je niet bij gewoon joystick games. Als ik het me goed herinner prik je daar bv de trackball i/o van shootout pool in.

Maareh, vga naar je i/o? Wat voor i/o heb je er in dan? Die standaard jvs i/o's zit geen vga aansluiting op, die hang je gewoon aan je monitor

1297521512_usb-cable.jpg
 
Oh ok, ik dacht dat je de JVS i/o board bedoelde, die heeft dat niet.

Heb die jvs jamma i/o zelf nooit gebruikt, maar volgens mij zit er geen scaler oid in. Als je je Naomi op JAMMA gaat gebruiken moet je wel je Naomi zelf op 15k zetten dmv een dip switch als je een 15k only monitor hebt. Als je toch een trisync hebt zal dat wel goed gaan neem ik aan als je m gewoon op 31k laat staan.
 
Cheers.

Nog maar een vraagje..... Ik heb ook geen idee op welke pins de i/o de voeding verwacht en hoeveel volt dat dan moet zijn .....

Dan maar ns aansluiten :-)
 
De IO wordt gevoed via het JAMMA harness. Het is dus gewoon een kwestie van de Naomi aansluiten op de PSU (neem aan dat je die hebt), en de IO verbinden (VGA kabel en JVS kabel). JAMMA harness erin, en klaar.
 
Cageman":11fk6q8p said:
... de PSU (neem aan dat je die hebt)...

Yep, ik heb de sun-psu. Ik zie welke stekkers van de sun-psu naar de Naomi moeten....

En de psu wordt dan ook weer gevoed vanaf het i/o (cq Jamma harness) ? Ik kan de psu nl niet aan het lichtnet hangen zie ik .....
 
Die SUN moet via een stepdown gevoed worden, is 110v. Dus sowieso NIET direct aan lichtnet hangen :) Standaard zit er geen stekker aan geloof ik maar ook zo'n witte click-connector. Geen idee hoe dat heet :)
 
Grappig, ik heb sinds twee weken een Naomi netboot set en ik had dezelfde vraag.

En volgens mij is de setup, hangende aan een blast, als volgt (zoek dus bevestiging :) :

- twee power connectors van de Blast voeding op de Naomi 1 aansluiten
- stereo geluidskabels van het interne harnas aansluiten op de Naomi
- usb van de naomi naar de Sega i/o rev B
- VGA idem dito
- Jamma harnas aansluiten op de Sega i/o (verzorgt dus de doorvoer van de controls en het 31K video signaal). De Sega i/o wordt gevoed door het jamma harnas.

Klopt toch?

@Neo, jamma betekent niet altijd 15k. Jamma is gewoon een standaard om PCB games op de monitor, voeding en controls aan te sluiten. Het is niet anders dan een stekker en kan ook gewoon 31K videosignaal transporteren.
 
ne0":1gshmayl said:
.... maar ook zo'n witte click-connector. Geen idee hoe dat heet :).....

Klopt die zit er op.
Zou die stekker de 12V en 5V van de i/o afhalen vroeg ik me af.

naomi_setup_sega_io.jpg


Van de 110V had ik gezien, maar thx voor het meedenken :-)
 
De SUN PSU heeft een wit/zwarte draad. Dat is 100V in. Daar moet een stekker aan, die gaat in de stepdown :-)
 
Allright! Stekker eraf knippen en een 110V stekker erop en in de stepdown, gaat lukken natuurlijk.

pfff game nog niet gevonden en de oude xp-pc heeft geen netwerkkaart meer zie ik net. Verder aardig op weg nu :-)
 
@ckong: dat vermoedde ik al maar zelf nooit geprobeerd. Thanks voor de bevestiging :)
 
ckong":ykty69av said:
Grappig, ik heb sinds twee weken een Naomi netboot set en ik had dezelfde vraag.

En volgens mij is de setup, hangende aan een blast, als volgt (zoek dus bevestiging :) :

- twee power connectors van de Blast voeding op de Naomi 1 aansluiten
- stereo geluidskabels van het interne harnas aansluiten op de Naomi
- usb van de naomi naar de Sega i/o rev B
- VGA idem dito
- Jamma harnas aansluiten op de Sega i/o (verzorgt dus de doorvoer van de controls en het 31K video signaal). De Sega i/o wordt gevoed door het jamma harnas.

Kleine aanpassing:

En volgens mij is de setup, hangende aan een blast, als volgt (zoek dus bevestiging :) :

- twee power connectors van de Blast voeding op de Naomi 1 aansluiten
- stereo geluidskabels van het interne harnas aansluiten op de Naomi
- usb van de naomi naar de Sega i/o rev B
- VGA van Naomi naar Monitor chassis
- Jamma harnas aansluiten op de Sega i/o (verzorgt dus de doorvoer van de controls, meer niet). De Sega i/o wordt gevoed door het jamma harnas.

Ja toch?
 
Klinkt helemaal prima. Weet alleen niet wat voor een Blast je had, dus mss ook nog even de dipswitches omzetten voor 31kHz. Vraag je dit trouwens allemaal omdat het nog niet aan de praat is?
 
Psykick":2apaxls2 said:
Klinkt helemaal prima. Weet alleen niet wat voor een Blast je had, dus mss ook nog even de dipswitches omzetten voor 31kHz. Vraag je dit trouwens allemaal omdat het nog niet aan de praat is?

nee, ik had nog geen i/o biardje, maar dankzij ahoud nu wel.
 
Ben er achter dat dip 4 15/31K video select is. Kan niet zo snel vinden of ie dan aan of uit moet staan voor 15K....
 
Back
Top