What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Naomi (GD) rom voeding

Trailblazer

1CC Aspirant
Joined
Jan 8, 2009
Messages
775
Reaction score
0
Location
Breda - NL
Hi,

Was gisteren de Naomi GD rom plus dimm board aant afkoppelen om een rom board te plaatsen. Had daarbij ook de voeding van de GD rom afgehaald. Het rom board startte vervolgens alleen nog op zonder geluid.

Doe ik de voeding weer in de GD rom, dan werkt het geluid van de rom game wel. Is dat vaag of wat? Iemand een idee hoe dit kan? Ligt het misschien aan het feit dat de hoofdvoeding wordt verdeeld waarbij ook beetje juice nodig is voor de GD ROM? Dat het systeem dus te weinig power heeft voor de rom setup? Of dat er spanning moet zijn over de gehele voedingskabel om het rom board te draaien?

Geen big problemo verder allleen wil ik liever niet luisteren naar een draaiende GD rom speler als ik een rom game speel...
 
Dit heeft waarschijnlijk weinig te maken met de PSU of het vermogen, maar eerder met het verloopje naar de GDROM. Is die origineel? Ik heb het vermoeden dat met het weghalen van het verloop naar de GDROM één van de power lines naar het mobo wordt onderbroken.

Maak er anders even een paar foto's van?
 
Straks werd vandaag, schoonouders kwamen nog even langs..... Zij hadden de NNC nog niet gezien en zaten gisteren samen een potje CvS 2001 te "spelen", hoe epic is dat!

Hierbij de voedingsconnector naar de GD rom:

SAM_1786.jpg

En dit is de hoofdkabel vd voeding met afsplitsing vd GD rom:

SAM_1788-2.jpg
 
Back
Top