What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Naomi Error 22 en IC29 bad.

sombetzki

Bullet Dodger
Joined
Feb 26, 2010
Messages
1,566
Reaction score
1
Location
Siddeburen, The Netherlands
Hallo,

Ik heb vandaag een pakketje ontvangen met daarin een dimmboard (geen net) van 512 mb.
Hier zou ik ook een gd-rom power splitter kabel bij krijgen, maar die zat er niet bij.
Wel zat er een losse batterij bij, volgens de verkoper een nieuwe, maar daar leek het niet op.

Batterij heb ik geplaatst met inachtneming van de stekker richting en vervolgens in mijn moederbord gestopt en de kast aangezet. Na het boot logo kwam direct error 22.

Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg deze error niet weg. Heeft dit te maken met het feit dat er niks aangesloten is op het dimm board? Als ik google op deze error, dan lijkt het erop dat het dimm board kapot is.

Ook heb ik het dimm board ge-opend om alles te checken en ik zie daar maar 1 strip geheugen in zitten.
Dit lijkt mij dus 256 MB ipv 512 zoals afgesproken met de verkoper. (heb ook het nummer vd blokjes op de strip gegoogled en van daaruit kwam ik op 1 strip van 256MB)

Als ik in het test menu het RAM check van het moederbord zegt hij IC29 bad, maar dat zou voor zover ik weet geen problemen mogen opleveren.

Kan iemand mij hier uitleg/uitsluitsel over geven?

Als het idd een kapot board is, heb ik € 60,- betaald voor een kapot 256 mb dimmboard en een batterij waarvan ik niet weet hoe goed die is... :( Mooi kut!
 
Kan zijn dat gdrom eraan moet.

Van wie heb je het dimm brd gekocht?
 
Error 22? Communicatie error tussen dimm en mobo. Heb je het dimmboard wel goed aangedrukt?

Hoe ben je aan het testen eigenlijk? Met een volledige gd-rom setup of is deze en de i/o helemaal niet aangesloten?

...en van wie heb je dit handeltje trouwens?
 
Gekocht via marktplaats. Test het in mijn naomi universal cab met alles aangesloten behalve gd-rom drive aangezien ik geen power splitter heb.
Heb het dimm board al goed aangedrukt, ook schongemaakt e.d.
 
Melvin, klinkt mij niet bekend als zijnde van hier.
Heb ondertussen contact met hem gehad en hij heeft aangeboden om volgende week een nieuwe op te sturen.

To be continued!
 
Fuck... voel me nu nog meer genaait. Hij heeft me toegezegd dat hij een nieuwe 512 mb dimm zou opsturen. Nu maar hopen dat het ook echt gebeurd, want als ik dat topic lees heb ik er weinig vertrouwen meer in...
 
Ik hoop het ook,.

Ik ken hem niet, weet alleen de verhalen, vooral vaak slecht en een paar goeie. Wacht gewoon af zou ik niet zeggen, maar blijf er op zitten dat je je spullen krijgt. Ga nog geen bedreigende dingen roepen zoals, als ik het niet krijg dan.... hou het zakelijk

Maar bedenk wel dat er hier een complete communitie zit, die klaar is met die kerel.
Dus die spullen komen wel.
 
Error 22 = overleden.

Ik heb hier ook nog een DIMM liggen met een error 22.. ook ooit van Melvin gekocht, btw..
 
@Da Dude
Thanks voor de goede woorden, toch nice als een community achter je staat ;)
Maar ben idd tot nu toe gewoon normaal in mijn communicatie met hem en hoop dat we het op een normale manier kunnen oplossen...

We shall see
 
Melvin heeft zojuist het geld naar mij terugestort incl verzendkosten zodat ik de kapotte dimm kan terug sturen.

Netjes opgelost voor zover er problemen waren. Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik een gd-rom drive heb, maar geen dimm en powersplitter.

Iemand die mij hieraan kan helpen?
 
Fijn dat dat opgelost is.
Had geen werkende liggen? jammer.

Die GD Rom werkt wel? Anders test die ook bij iemand.
just in case
 
Wat interessant dat deze community zo betrokken is bij zoveel dingen.
Ik begin iedereen hier steeds meer te mogen :)
 
Back
Top