What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

MVS Neo SC19-4 probleem?? IS DUS HET MVS BOARD!!

dexx

TATE Mode Pilot
Joined
Aug 6, 2009
Messages
503
Reaction score
0
HELP gevraagt!!!

ik heb zo'n GEWELDIGE Neo cab bij Ronnie gekocht..
machine werkt goed.. EDIT!!! ligt aan m'n 10 jaar in bezit te hebben MVS board...

als ik m,n neo MVS (4 slot) daarop aansluit crashen de 2 volgende games: Metal Slug en neo turf masters... en bij de laatste heb ik het 1 keer gehad onder het spelen... dan reboot ie gewoon uit het niets.. en de UNIBIOS geeft dan een soort BSOD maar dan groen GSOD :P

ik heb ook een supergun, daarop werkt m,n board zonder problemen.

verschil in machines: Supergun heeft een geaarde voeding (PC 150 watt) zonder MVS geeft ie 5.2 volt met MVS en alle games 4.9 en hierop dus NO PROBLEMS!! :)

de NEO dedicated cab heeft GEEN geaarde stekker.. voeding is heavy duty denk ik.. met of zonder MVS board 5 volt.. je kan em afstellen.. ik zet em op 5.1 volt.. en op deze machine lopen de 2 spellen die ik heb opgenoemd zeg maar vast..

wat kan het zijn??[/b]
 
Het is dat je de voeding gechecked hebt, dat is een probleem die ik vaak tegenkom bij verschillende pcb's.

Heb je het al gestest met 1 game in de 4 slot inplaats van 2, 3 of 4 ?

Verder ff kijken naar de jamma harness, lopen alle kabels wel naar de voeding zit er geen breuk. Na deze tips zou ik ook vastlopen, sterkte.
 
ZiEk":aq1n6o3j said:
Het is dat je de voeding gechecked hebt, dat is een probleem die ik vaak tegenkom bij verschillende pcb's.

Heb je het al gestest met 1 game in de 4 slot inplaats van 2, 3 of 4 ?

Verder ff kijken naar de jamma harness, lopen alle kabels wel naar de voeding zit er geen breuk. Na deze tips zou ik ook vastlopen, sterkte.

ik heb ALLES gechecked..
KABELS = OK.. heel netjes enzo
GELUID = OK (stereo)
voltage's = OK (5.02 volt staat ie nu, 12 volt is ook ok)
beeld = SUPER (dus ok)
AARDE = NEU :( maar dat kan ik aansluiten

KAST is een dedicated neogeo machine.
enne ik heb metal slug in alle slots getest.. ERRORSSSS.
 
Aarden is nooit een slecht idee, om restspanning te voorkomen (5v is dan ineens geen 5v meer, maar bijvoorbeeld 4.5v. Eigenlijk 'zweeft' je aarde dan).

Hmm.. en het vermogen van de voeding in de cab? enig idee? Ding kan natuurlijk zijn beste tijd gehad hebben. Elco's begeven het als eerst. Je kan 'm eens openschroeven om te kijken in welke staat de voeding is, zo op het eerste gezicht.
 
Cageman":flu4owid said:
Aarden is nooit een slecht idee, om restspanning te voorkomen (5v is dan ineens geen 5v meer, maar bijvoorbeeld 4.5v. Eigenlijk 'zweeft' je aarde dan).

Hmm.. en het vermogen van de voeding in de cab? enig idee? Ding kan natuurlijk zijn beste tijd gehad hebben. Elco's begeven het als eerst. Je kan 'm eens openschroeven om te kijken in welke staat de voeding is, zo op het eerste gezicht.

ik denk dat de voeding die ik gebruik voor m,n supergun niet zo HEEL sterk is.. ik heb er nooit echt naar gekeken want hij doet het altijd goed..

in de kast blijft ie op 5 volt staan.. ik heb em nu geaard.. en die gaat naar FG (Fuse Ground?) op de voeding van de kast.. de rest spanning gaat ergens anders naartoe :) trouwens het is hetzelfde als bij de pc... als je em op een NIET geaard stopcontact aansluit.. dan start ie ook gewoon op.. ik weet niet precies hoe dat werkt, ik denk dat de restspanning naar een condensator gaat..
 
Bij mijn 6 slot is dat probleem in het filmpje ook wel eens opgetreden en na een paar keer de games en slots gecleaned te hebben was alles weer in orde.MVS is erg gevoelig met kleine stofjes of een cassett die net de verkeerde kant uit leunt.
 
Ratson":k36jonlm said:
Bij mijn 6 slot is dat probleem in het filmpje ook wel eens opgetreden en na een paar keer de games en slots gecleaned te hebben was alles weer in orde.MVS is erg gevoelig met kleine stofjes of een cassett die net de verkeerde kant uit leunt.

klopt.. maar dit keer is het geen stof.. heb alles al schoongemaakt..
heb al 1 keer de Z80 error gehad, en die fout bij het filmpje gebeurd ook bij neo turfmasters :(
 
Als je even geen andere oplossing hebt zou je kunnen proberen om het moederboard in de vaatwasser te stoppen. Klinkt heel bizar, maar werkt wel. Alleen goed laten drogen is wel een vereiste, hoeft geen weken te duren, maar wel een aantal dagen. Zorg er alleen wel goed voor dat onboard batterijen worden verwijderd, deze kan je daarna gewoon weer terug solderen.
Mocht je dit niet willen doen, heb ik evt. nog wel een 4 slotter of 2 slotter liggen voor een aantrekkelijk prijsje ;) Succes!
 
Psykick":6ch61uq7 said:
Als je even geen andere oplossing hebt zou je kunnen proberen om het moederboard in de vaatwasser te stoppen. Klinkt heel bizar, maar werkt wel. Alleen goed laten drogen is wel een vereiste, hoeft geen weken te duren, maar wel een aantal dagen. Zorg er alleen wel goed voor dat onboard batterijen worden verwijderd, deze kan je daarna gewoon weer terug solderen.
Mocht je dit niet willen doen, heb ik evt. nog wel een 4 slotter of 2 slotter liggen voor een aantrekkelijk prijsje ;) Succes!

omg :shock: ja dat is wel heel bizar.. ik ga het ook niet proberen..
ik ben best technisch, heb het bord al vaak genoeg schoongemaakt, ik weet vrijwel zeker dat de vaatwasser oplossing niet gaat helpen, er is namelijk ook al geprutst aan dat moederbord.. de verkoper had al gezegt dat er IETS mis was.. aan de onderkant is er al een baantje weg gekrast.. en er is gesoldeerd bij 1 van de ram chips..
ik heb dat bord ook al denk ik 7 a 8 jaar.. in iedergeval heel lang :P
 
pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van 😉
 
Psykick":1a8hk99b said:
almighty":1a8hk99b said:
pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van 😉

hehe...zo is het maar net ;)

naja, ik zal het eens een KEER doen :P beetje eng maar ok.. ik heb geen vaatwasser.. neem em wel mee naar m,n pa... HOEVEEL graden?? voor krimpgevaar :mrgreen: en met of zonder zeep?
 
wibraman":16pg1t4e said:
almighty":16pg1t4e said:
pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van 😉
en je krijgt een wasboard 😉

ehh.. leuk hoor :P krijg ik nog een antwoord? :)
moet ik de 2 borden erin doen?
 
Ik weet niet precies wat voor (losse) onderdelen er op een 4 slotter zitten maar je kunt gerust een pcb board (alle eproms verwijderen) gerust in de vaatwasser doen.Daarna goed laten drogen voor de kachel en als alles goed droog is de losse onderdelen weer terugplaatsen op het board.

Gewoon kort programma en zonder wastablet 😉 , klinkt gek maar het kan echt.
Anders had Psykick nog wel een mobo liggen toch.
 
almighty":2wuu8cg1 said:
Ik weet niet precies wat voor (losse) onderdelen er op een 4 slotter zitten maar je kunt gerust een pcb board (alle eproms verwijderen) gerust in de vaatwasser doen.Daarna goed laten drogen voor de kachel en als alles goed droog is de losse onderdelen weer terugplaatsen op het board.

Gewoon kort programma en zonder wastablet 😉 , klinkt gek maar het kan echt.
Anders had Psykick nog wel een mobo liggen toch.

yikes.. ok, hij zit er al in.. met WASTABLET.. nou dan GLIMT ie straks ook nog.. batterij + bios eraf gehaald dus :) ben benieuwd, en een KORT was programma zit niet op die LUXE vaatwasser.. kansloos ding :mrgreen ik zag trouwens bij 1 van de crystallen dat er een baantje weggesneden was.. en hij WAS (ja nu niet meer) eronder wit uitgeslagen, alsof hij gelekt heeft..
 
dexx":2k75m2if said:
almighty":2k75m2if said:
Ik weet niet precies wat voor (losse) onderdelen er op een 4 slotter zitten maar je kunt gerust een pcb board (alle eproms verwijderen) gerust in de vaatwasser doen.Daarna goed laten drogen voor de kachel en als alles goed droog is de losse onderdelen weer terugplaatsen op het board.

Gewoon kort programma en zonder wastablet 😉 , klinkt gek maar het kan echt.
Anders had Psykick nog wel een mobo liggen toch.

yikes.. ok, hij zit er al in.. met WASTABLET.. nou dan GLIMT ie straks ook nog.. batterij + bios eraf gehaald dus :) ben benieuwd, en een KORT was programma zit niet op die LUXE vaatwasser.. kansloos ding :mrgreen ik zag trouwens bij 1 van de crystallen dat er een baantje weggesneden was.. en hij WAS (ja nu niet meer) eronder wit uitgeslagen, alsof hij gelekt heeft..

Heb je er wel glansspoelmiddel in gedaan, dan gaat hij namelijk echt lekker glimmen. :lol: :lol:
 
Heb je er wel glansspoelmiddel in gedaan, dan gaat hij namelijk echt lekker glimmen. :lol: :lol:

yep, heb begrepen dat het er STANDAARD inzit :lol:
hij glimt heel MOOI ;) ik zal er nog een foto van maken.. 2e cam van m,n pa is nu leeg.. hheeee shit.. :(
 
Nou eens goed laten drogen en laat ons maar weten wat het resultaat straks is. Als er btw banen zijn die niet helemaal lekker zijn naar je idee moet je gewoon de 2 punten waartussen de breuk zit aan elkaar solderen. Nou ik ben benieuwd, heb het zelf nooit gedaan, maar jij leek me wel een goed proefkonijn hahahahaha.....grapje, gaat allemaal goedkomen ;)
 
Back
Top