What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

MK2 arcade restauratie = DONE!!

Nou ik heb zelf de officiële instruction sticker erop zitten maar deze zit er wel vet uit. Ik Pm je wel even mijn email adres
 
Heel vet gedaan!
Vraagje, zaten er origineel geen dustwashers om de joysticks? Kan me niet voorstellen dat de gaten zo open waren...

En verrast door het feit dat de originele side decals nog zo goed zijn! Klasse werk man
 
zwarte dustwashers zijn aanwezig.
deze zitten onder de metalen plaat, waar controlpanel decal opeplakt zit.
tussen het metaal en het hout zeg maar.
in het hout zitten uitsparingen / kamers waar deze schijven perfect kunnen bewegen.
deze zwarte washers heb ik overgezet vanaf de oude set zwarte sticks, welke op de eerste foto in de kast zaten.
bij deze rode sticks zat een rode schijf. vond ik niet zo mooi.

hier onder zie je de 'kamers' welke ik bedoel.
hierin kunnen de dustwashers heen en weer schuiven en sluiten de boel af.
mk2.11_zpswm6j2hnv.jpg
hier bovenop zit deze metalen plaat gemonteerd, met decal er op geplakt:
mk2.12_zpst6ou1cd2.jpg
mk2.13_zpsvid5krxy.jpg

daar bovenop ligt de plexi cover:
mk2.14_zpslotuiqc2.jpg
 
dat ziet er heel netjes uit zeg, petje af voor alle moeite.
Hele mooie kast is het geworden.

speelt dat nou lekker die knoppen zo met die block in het midden?
 
dank je wel.

hoe bedoel je dat met de Block button? daar hoort hij. en dat speelt prima.
alleen heb ik p. ongeluk het verkeerde model buttons gebruikt.
inmiddels heb ik deze allemaal vervangen voor het holle 'concave' model, gelijk aan origineel.
 
Morpheus":2zyjj13r said:
dank je wel.

hoe bedoel je dat met de Block button? daar hoort hij. en dat speelt prima.

Het lijkt me gewoon raar spelen met 2 links 1 midden en 2 rechts. Ik heb nog nooit met zon setup gespeeld dus het ziet ervoor me gevoel niet relaxed uit.

Maar dat is dus niet zo :)
 
Chef heeft gelijk.
ik vind het prima spelen, maar heb ook geen andere soort arcades om het mee te vergelijken.

inmiddels ben ik ook de gelukkige eigenaar van een dedicated MK3 arcade.
met UMK3 PCB er in.

hier hoeft niet zo heel veel aan te gebeuren.
-nieuwe plexi
-nieuwe buttons en sticks
-nieuwe marquee
-nieuwe t-molding (wederom glossy )

p.s.: waar zijn de emoticons gebleven om in berichten te plaatsen?
 
ik had gewoon geluk. :dance:
ja, full art. geen zwarte verf dit keer. 🎻 of bedoel je dat niet?
foto%202_zpsj74w4o7e.jpg
foto%201_zps1aaorc0e.jpg
op deze foto is MK2 nog zonder de concave buttons trouwens en mk3 ook nog met oude
nieuwe marquee staat in bestelling.
 
jaaaaaa, de volledige sideart en niet de kit sideart

Day75.jpg

supergoede find man, ik kon deze ook kopen tegelijk met mijn MK2, maar heb dat toen niet gedaan. Nu heb ik de ruimte niet voor nog zo'n bakbeest
 
dank jullie.
ja, ben er erg blij mee.
en meteen weer iets geleerd over kit-art :mrgreen:
ik zal weer even een foto posten wanneer de kast volledig klaar en naar wens is.
 
dat ziet er gaaf uit zo 2 naast elkaar
ik heb een MK1 kast en zou het leuk vinden om een andere MK kast ernaast te hebben maar ja geen ruimte he...
 
Back
Top