What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn nieuwe 'New Astro City'

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Vandaag eindelijk zover en ben echt happy met mijn cab :D
Het kost enige tijd en de nodige inspanning maar het resultaat mag er dan ook wezen al zeg ik dat zelf.

Na het spuiten;
img2842x.jpg

Deze foto is alleen voor het spuiten:
img2684.jpg

na het spuitwerk:
img2843.jpg

img2828q.jpg

img2829c.jpg

img2830a.jpg

img2840h.jpg

img2833x.jpg

img2835y.jpg

img2837j.jpg

Na alles te hebben aangesloten werkt alles weer perfect.
Misschien dat ik de bezel nog een laagje geef, maar voorlopig even uitgespoten.







-----------------------------------------------------------------------------
Ook maar eens begonnen aan het opknappen van m'n New Astro.
Ik heb het bij Hassan gezien op zijn fotos (beurs) en het ziet er zo onwijs gaaf uit, dat ik ook maar deze stap moest zetten.
Ik moest wel even de moed bij elkaar zoeken want eenmaal bezig met spuiten dan is er geen weg meer terug.
Maar alles met beleid en zeker geen haast maken, dan komt alles wel goed!
De New Astro was zeker niet in slechte staat maar er gaat niks boven een (splinter) nieuwe hehe.

Heb dus ook alles gedemonteerd en alleen het 'New Astro' logo en het logo op de cp netjes afgeplakt, maar alles sloten en andere rommel losgekoppeld.




Alles demonteren en daar gaat de nodige tijd inzitten:
img2758z.jpg

img2760u.jpg

img2761y.jpg

img2771z.jpg


Wat heb je nodig:
(rookt u veel???)
img2772w.jpg

Nat schuren (arcade otaku tip) geeft zeker het mooiste resultaat!
img2773l.jpg

Voor het spuitwerk:
img2770g.jpg

Na primer:
img2774g.jpg

Na 2 keer aflakken:
img2780j.jpg

img2779x.jpg

In actie:
img2777y.jpg

img2778d.jpg

En hier doen we het allemaal voor, 1 keer primer en 3 keer aflakken.(tussendoor natschuren)
Wauw wat is dit heftig!!!

img2781k.jpg

img2783g.jpg

img2785u.jpg

img2787c.jpg

img2789l.jpg

Hij is wit :P
img2791.jpg

Moet alleen nog 1 keer de voorkant doen en de achterkant nog helemaal, maar helaas geen spuitbussen meer en momenteel ben ik erg high...haha
Ook de bezel pak ik aan en uiteraard volgens er weer pics en het eindresultaat.
 
Erg netjes Marc ! Moet ik ook nog doen, dus gaan we het zeker over hebben op de meeting.
 
ElPancho":1n5sz7fi said:
Erg netjes Marc ! Moet ik ook nog doen, dus gaan we het zeker over hebben op de meeting.
Is best wel te doen Onno, gewoon zorgen dat je niet in 1 keer lakken klaar wilt zijn.(druipers)
Gewoon meerdere lagen geven en rustig de tijd nemen.
 
Ziet er goed uit Marc, zeker ook voor mij het overwegen waard.
 
S913":2pwnh0eg said:
Wow, netjes gespoten. Na 2 lagen zag het er al erg strak uit.
Klopt, maar zit er dan nog niet echt dik op en wil niet gaan bezuinigen op 1/2 spuitbussen 😉
 
Neuh, zeker niet doen :)

Maar bij mij is spuiten altijd óf te dun óf druipers :P
 
Te dun is goed, en dat gewoon 2 tot 3 keer herhalen.
Ga je het er te dik opspuiten dan krijg je druipers.Je krijgt hem toch niet in 1 keer dekkend.
 
Waanzinnig! Top werkje. Als ik dit zie dan wil ik ook. Hoe snel droogt het spuitwerk eigenlijk voor je ze weer kunt opschuren?
 
goatboy":39oarafn said:
Waanzinnig! Top werkje. Als ik dit zie dan wil ik ook. Hoe snel droogt het spuitwerk eigenlijk voor je ze weer kunt opschuren?
Na de primer kun je na 30 min. de eerste laag aanbrengen.
Dan licht opschuren en weer een laag (30/45 min.)Dan de laatste laag aanbrengen en je hebt een nieuwe Astro 8)
Gewoon zorgen dat je niet in 1 keer klaar wilt zijn, maar gewoon meerdere lagen aanbrengen.Is ook strakker etc.
 
Zeer goed idee, zodra ik een achtertuin heb ga ik het ook zeker overwegen. Laat je opnieuw originele stickers drukken etc of ga je voor de new age look van hasan's cab?
 
Strakke aktie... Tis wel wat werk maar het resultaat mag er zijn! Das echte liefde! :D
 
Klasse werk Marc, ziet er idd erg toppie uit, wordt cker een zeer vette cab en wat is er nou mooier dan een spierwitte Candy met nieuwe art, buttons, sticks etc. Pure Sex!! Succes!
 
Bedankt allemaal voor de leuke reactie's 8)
Ik ga er geen side art meer opdoen maar hou hem net als Roberts z'n astro's.
Mijn cp is nog als nieuw dus daar hoeft geen nieuwe voor te komen.

Omdat mijn verf even moet drogen hier nog wat nieuwe fotos:


Laaste keer gespoten (4 keer) en jongens jongens wat ziet dit er geil uit!
img2793.jpg

Ook niet te vergeten...
img2794.jpg

Voor:
img2797.jpg

img2798.jpg

Na primer en 1 keer spuiten:
img2800.jpg

img2801.jpg

Uiteraard pak ik de bezel ook aan.

Volgens mij is m'n verf nu droog....


laterssss... 😉
 
Laatste kleine dingen gespoten zoals de bezel, knopje in de coindeur, klepje in coindeur, scharnier onder de cp, onderplaat voor etc. en vrijdag de laaste dingen monteren.
Het zijn de kleine dingetjes die het afmaken.

img2810.jpg

img2813.jpg

img2814.jpg
 
Back
Top