What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn MVS (foto's + vragen)

Xtincthed

Combo Keeper
dit is hij dan :)
na lang wachten.. en veel sjouwen staat hij nu in de garage bij mijn ouders
de bedoeling is dat hij naar 2 hoog(!) in Maastricht gaat

de foto's:
neogeomvs1.JPG

neogeomvs2.JPG

neogeomvs3.JPG

neogeomvs4.JPG

neogeomvs5.JPG

neogeomvs6.JPG

neogeomvs7.JPG
neogeomvs8.JPG



de vragen:
- marquee, wat hoort er onder het meest rechtse venstertje (rechts van de 6) te zitten?
- marquee, (foto 8) onder de houdertjes voor de marquee art zit iets van electronica.. waar dient dat voor?
- controls, zou het verstandig zijn om die plaat eraf te halen? de originele eigenaar had hem erop gemaakt omdat het control board aan het "doorscheuren" was
- credit counter, boven de controls die display doet niks, is dat te maken? (de knop waar de munten ingaan is aangepast waardoor je met een druk op de knop een credit krijgt)
- voeding, is het af te raden om deze er uit te halen? (voor vervoer)
- muntenbak (foto 7), waar zijn die twee telletjes voor? (ik neem aan 1 voor het aantal keer dat er geld ingegooid is, maar die tweede?)
- speakers, zijn deze makkelijk te vervangen? de linkse heeft nogal een hoge fluittoon


dat was het voorlopig :p
 
de vragen: (antwoorden zijn VET gedrukt)

- marquee, wat hoort er onder het meest rechtse venstertje (rechts van de 6) te zitten?
geen idee.. mischien leuk voor je pasfoto.. weten ze gelijk van wie de kast is ;)
- marquee, (foto onder de houdertjes voor de marquee art zit iets van electronica.. waar dient dat voor?
welke electronica? ik weet niet wat je bedoelt?
- controls, zou het verstandig zijn om die plaat eraf te halen? de originele eigenaar had hem erop gemaakt omdat het control board aan het "doorscheuren" was
je kan wel kijken hoe erg het is onder die plaat.. is het te fixen.. DOEN.. zo niet, plaat erop :)
- credit counter, boven de controls die display doet niks, is dat te maken? (de knop waar de munten ingaan is aangepast waardoor je met een druk op de knop een credit krijgt)
als je het credit display (MVS LED of MV-LED bordje) bedoelt, dan kan je checken of er een kabel is die naar witte connectors gaat.. die moet in 1 connector gaan.
- voeding, is het af te raden om deze er uit te halen? (voor vervoer)
voeding kan je laten zitten.. is STEVIG genoeg.. ;)
- muntenbak (foto 7), waar zijn die twee telletjes voor? (ik neem aan 1 voor het aantal keer dat er geld ingegooid is, maar die tweede?)
P1 counter en P2 counter denk ik
- speakers, zijn deze makkelijk te vervangen? de linkse heeft nogal een hoge fluittoon
als je alleen hoge tonen uit die speaker hoord.. dan is ie gewoon OP, je kan em gewoon vervangen
 
bedankt voor de antwoorden :)

onder de mini marquee plaatjes zit een groen bord, en daar lopen contactlijnen onder die ook soldeerpunten hebben.. waar zijn die voor?

de plaat op de controls zit vast met popnagels.. ga ik er dus niet uit krijgen ben ik bang

ik zal morgen eens nakijken of ik de LED display kan aansluiten

ik weet dat de voeding stevig is.. ik wil hem er eigenlijk uit om het gewicht van de kast te verlagen (hij moet naar 2 hoog).. is dat aan te raden?
 
onder de mini marquee plaatjes zit een groen bord, en daar lopen contactlijnen onder die ook soldeerpunten hebben.. waar zijn die voor?
kan je daar eens een foto van maken? ik zit nou ergens aan te denken.. maar ik moet dus eerst dat zien :)
de plaat op de controls zit vast met popnagels.. ga ik er dus niet uit krijgen ben ik bang
laat em dan maar zitten ;)

ik zal morgen eens nakijken of ik de LED display kan aansluiten

ik weet dat de voeding stevig is.. ik wil hem er eigenlijk uit om het gewicht van de kast te verlagen (hij moet naar 2 hoog).. is dat aan te raden?
dan wel ja :lol:
 
Dat groene onder de mini marquee plaatjes is om hem te laten oplichten dat oranjige papier is een lamp en de hoge pieptoon die je hoort ligt vaak niet aan de speaker maar aan het feit dat de marqueeplaat versleten is.Meer daarover is hier te vinden in post nummer 5:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
En dat open vakje rechts is voor een sticker/papiertje waarop aangegeven word hoeveel munten er per credit betaald moeten worden.De credit led is waarschijnlijk niet aangesloten an als ie stuk is: zijn ze regelmatig op neo-geo.com te vinden maar hier zal misshcien ook wel iemand zijn die er een te koop heeft.
 
Ratson":czho0qxe said:
Dat groene onder de mini marquee plaatjes is om hem te laten oplichten dat oranjige papier is een lamp en de hoge pieptoon die je hoort ligt vaak niet aan de speaker maar aan het feit dat de marqueeplaat versleten is.Meer daarover is hier te vinden in post nummer 5:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
En dat open vakje rechts is voor een sticker/papiertje waarop aangegeven word hoeveel munten er per credit betaald moeten worden.De credit led is waarschijnlijk niet aangesloten an als ie stuk is: zijn ze regelmatig op neo-geo.com te vinden maar hier zal misshcien ook wel iemand zijn die er een te koop heeft.

had ik het toch goed... dit is de marquee LED... als er een kabel daarvan naar beneden gaat.. moet ie op LED aangesloten zijn op je board :)
en bij je MV-LED (credit display) zou ook een kabel moeten zitten.. sluit die maar op P1 aan.. ALS ie er nog niet op zit :)
 
de enige kabel die in de console zelf gaat, is een grote platte rechts voor in de console (staand voor de kast)
lk ga er dus van uit dat zowel de credit als de MVS marquee display niet aangesloten zijn

de lamp BOVEN de marquee (achter NEO GEO) gaat wel aan overigens
 
Ratson":39miz9fi said:
Dat groene onder de mini marquee plaatjes is om hem te laten oplichten dat oranjige papier is een lamp en de hoge pieptoon die je hoort ligt vaak niet aan de speaker maar aan het feit dat de marqueeplaat versleten is.Meer daarover is hier te vinden in post nummer 5:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?t=198187
En dat open vakje rechts is voor een sticker/papiertje waarop aangegeven word hoeveel munten er per credit betaald moeten worden.De credit led is waarschijnlijk niet aangesloten an als ie stuk is: zijn ze regelmatig op neo-geo.com te vinden maar hier zal misshcien ook wel iemand zijn die er een te koop heeft.

ik heb inderdaad het sterke vermoeden dat die EL's het niet meer doen.. maar het zou dus ook kunnen dat hij gewoon niet aangesloten is (check ik morgen)

heeft er iemand een scan/link naar dat munt papiertje?
zou er graag een mooie print van maken voor onder de marquee.. staat nu toch als een saai leeg vak
 
sorry voor de postspam ;)

ik heb nog de volgende foto.. en het lijkt mij eigenlijk wel zeer onwaarschijnlijk dat ALLE 6 de EL's kapot zijn.. of werkt het als 1 geheel? (serie geschakeld?)

neogoemvs8.JPG


als ik de twee "regenboog" connectors los haal zou de pieptoon weg moeten gaan?
 
Xtincthed":2fwi9qfk said:
sorry voor de postspam ;)

ik heb nog de volgende foto.. en het lijkt mij eigenlijk wel zeer onwaarschijnlijk dat ALLE 6 de EL's kapot zijn.. of werkt het als 1 geheel? (serie geschakeld?)

neogoemvs8.JPG


als ik de twee "regenboog" connectors los haal zou de pieptoon weg moeten gaan?
Als het aan de marquee led ligt zou de piep weg moeten gaan en het zou goed junnen dat ze alle 6 versleten zijn bij mij doen 2 van de 6 het heel lichtjes als je goed kijkt.
In die link in mijn vorige post staat tevens uitleg hoe je ze kunt vervangen en waar ze te krijgen zijn.Bijna iedereen met een multi marquee led heeft hetzelfde: Ze zijn meestal allemaal versleten.
 
per game gaat er 1 aan.. niet allemaal tegelijk :) ook al staat dat ook wel leuk.. maar zo hoort het 😉
 
haha ja dat snapte ik :p
maar ik heb er nu 4 games in zitten.. en niks reageert

maar, moet die marquee apart aangesloten worden op de MVS of zit dat in die grote platte kabel?
 
Xtincthed":1n03puph said:
haha ja dat snapte ik :p
maar ik heb er nu 4 games in zitten.. en niks reageert

maar, moet die marquee apart aangesloten worden op de MVS of zit dat in die grote platte kabel?

op het board zie je w 13pins connectors... die zijn voor je CREDIT led display :) dat weet je dus al..

er is ook een 9 pins connector met EL ernaast.. daarop moet die marquee led op :)
 
zo :)
de creditcounter werkt.. zat er niet in

de marquee doet het nu ook, na het checken dan de slots heb ik ontdekt dat slot 4 en 6 nog werken, slot 5 doet het nog een beetje.. 1 2 3 doen niks meer (de EL's)

weet er iemand waar ik die EL's kan bestellen? (4 stuks)
 
Xtincthed":la38p7o9 said:
zo :)
de creditcounter werkt.. zat er niet in

de marquee doet het nu ook, na het checken dan de slots heb ik ontdekt dat slot 4 en 6 nog werken, slot 5 doet het nog een beetje.. 1 2 3 doen niks meer (de EL's)

weet er iemand waar ik die EL's kan bestellen? (4 stuks)

je kan kijken wat voor leds het zijn.. doormeten hoeveel volt er doorheen gaat :)
 
hoe bedoel je dexx?

ik heb eerst 4 games in de eerste 4 slots gedaan.. met de game select ging dan alleen het 4e lampje aan
zo ging het ook bij de 6e lamp (5e deed het wel maar slecht)

dan moet ik gewoon de EL's vervangen toch? (die oranje plastic velletjes)
 
Xtincthed":1k3pn9n4 said:
hoe bedoel je dexx?

ik heb eerst 4 games in de eerste 4 slots gedaan.. met de game select ging dan alleen het 4e lampje aan
zo ging het ook bij de 6e lamp (5e deed het wel maar slecht)

dan moet ik gewoon de EL's vervangen toch? (die oranje plastic velletjes)

ik bedoel KAN je niet kijken wat voor lampjes op die EL's zitten.. doormeten met een multimeter.. en dan soortgelijke lampjes erop solderen.
 
Dat zal volgens mij niet gaan. Die EL's zijn folie-gebaseerde lampen (gemaakt om een gelijkmatig backlight te geven aan de marquee).

2rpwxa8.jpg


Het piepende geluid dat je hoort is van de inverter. Volgens mij hebben die EL's een redelijk hoge spanning nodig om te werken.

Vervanging door LEDs (als dat gaat) zal niet het gewenste effect geven.
 
Back
Top