What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mijn Daytona USA Twin Cab avontuur

Rechter beeldscherm nog een beetje afgesteld en ik ben er nu klaar mee hoor.

Heeft uiteindelijk een fortuin gekost en heel veel tijd, maar ben er super blij mee!!!

dqfiqNl.jpg


H30GfFm.jpg


Kan ik nu eindelijk gaan spelen en de score van Chris verslaan...

:D
 
Akuma2000":2uo1r84u said:
Kan ik nu eindelijk gaan spelen en de score van Chris verslaan... :D

Dan moet je beginnen met die blikken cola te vervangen door extra sterke Red Bull want dat gaan lange nachten worden ;) ;)
 
De Daytona staat nu achter mijn TZ flipperkast.
Als Daytona aan staat en ik sta te flipperen, word ik echt gek en doof van dat geloei van de fans :S

Ik heb de fan even eruit gehaald en zo laten draaien, dan maakt het eigenlijk niet zo veel lawaai.
Lawaai wordt dus veroorzaakt door de rooster:
PuakDRz.jpg


Even mijn dremel erbij gepakt:

pipzqSf.jpg


Zoooo dit is echt een stuk beter! Geen geloei meer, je hoort wat lucht verschuiven.
(heb er uiteraard nog wel een normale PC fan grill ervoor geplaatst, je wilt je vingers of tenen niet er tussen krijgen, deze fans draaien hard!)

En mijn dremel is nu ook kapot, staal is hartstikke dik, iets te dik voor mijn dremel, gelukkig kon ik de klus net afmaken.

Ik wil dit ook doen bij de roosters aan de voorkant van de cab.
Daarvoor maar een slijptol aanschaffen :)
 
De voorkanten (onder monitoren) ook gedaan:

OR21Jua.jpg


Zoals je ziet niet mijn netste dremelklusje :')
Ik moest het doen met een kapotte dremel op halve vermogen.
En ik kreeg de fan er ook niet uit zonder de hele achterkant+pedalen eraf te halen.
Daar had ik geen zin in.
Dus voorzichtig gedremeld om niet te diep te dremelen en de fan/bedrading te beschadigen.
Duurde vet lang, maar het is gelukt :)
Ziet er niet uit, maar dat is niet erg, je kijkt er niet tegen aan hehe.

En damnnnn wat een rotzooi zat er achter het rooster, niet normaal.
Was gewoon helemaal eraan vast gekoekt en geroest, geen wonder dat er zoveel lawaai vanaf kwam.

Nu is het een stuk beter, ook véél beter qua koeling, fan kan zo heel veel meer hitte verplaatsen :)
 
Oei, dat vind ik eigenlijk een beetje zonde. Ik snap dat je hem mod voor thuisgebruik, maar de neuroot in mij wordt niet blij van zo'n gat.
 
Daytona borden zijn zo gevoelig voor hitte/defecten en zijn ook zo schaars, dat ik even functionaliteit bovenaan zet.

Je ziet er gelukkig niks van :)
(tenzij je erachter gaat kruipen om wat voor reden dan ook haha)
 
tjsa ik snap het ook wel.
maar moet asure ook wel een beetje gelijk geven,origineel is toch het mooiste
dat gezegd hij is vab jezelf en zo koelt hij wel beter denk ik
heb je ook gekeken of ze goed draaien?? ivm de airflow???
 
Ik geef ook groot gelijk hoor, ziet er niet uit en zou het ook liever origineel houden.
Maar ik ben niet van plan om deze ooit nog te verkopen of zo te plaatsen dat je naar de achterkant van de monitoren kijkt en zo het gat ziet.
Heb er dus geen last van en heb nu een goed gevoel dat de koeling in orde is :)

De fans draaien perfect, grote lucht verplaatsing.
Alle fans kunnen nu zonder belemmering de lucht dóór de cab trekken.

Oorspronkelijk bliezen beide fans naar buiten, dan ontstaat er onderdruk in de cab en trekt het lucht aan vanuit de kieren.
Das niet optimaal en er ontstaat "deadspots" in de cab waar helemaal geen airflow is.

Ik heb dus de fans achter (onder de stoelen) omgedraaid, zodat deze (frisse) lucht naar binnen trekt.
De fans aan de voorkant blaast de (opgewarmde) lucht eruit.
 
ik denk ook dat de ventilatie van het systeem belangrijker is dan een netje aan de achterkant die niet origineel is.
 
Back
Top