What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mega SG

Jep. Alleen lukt het mij nog niet om die save functie goed aan de praat te krijgen. Maar dat kan ook aan mij liggen ;)

sjorspion said:
Jep. Alleen lukt het mij nog niet om die save functie goed aan de praat te krijgen. Maar dat kan ook aan mij liggen ;)
Bij de eerste jailbreak zit alleen ondersteuning voor het opslaan bij roms die ook daadwerkelijk een save functie hebben (zoals Sonic 3). Wellicht dat in de jailbreak die deze week is uitgebracht wel ondersteuning voor ram save states zit?

Ooow dat zou kunnen. Dan is dat nog een verschilletje met de everdrive. Volgens mij was die nieuwe update vooral om te zorgen dat die nieuwe analoque dac ook werkt met de jb firmware.

Save states is voor mij niet belangrijk, heeft mijn huidige ouder type Everdrive ook niet.

Maar eens over nadenken, Megadrive + RGB kabel + Everdrive eruit en dan deze aanschaffen.
Stuk handiger ook dan met een OSSC lijkt me

Doet ie nu ook RGB out? Ik las ooit dat dat een feature was die mogenlijk geïmplementeerd ging worden. Wellicht in een jailbreak.

De mega sg is alleen hdmi uit, dus dat gaat een jailbreak niet zomaar veranderen. Maar via die Dac zijn zou het mogelijk moet zijn voor rgb etc:

Is er trouwens ook een NL/EU verdeler van dit?

Ben toch serieus aan het overwegen deze en/of de SuperNT aan te schaffen ter vervanging van mijn originele consoles en OSSC.
Merk nu ik op de projector game hij zeer picky is met output van de OSSC

SuperNT heb ik en ben ik erg over te spreken. Heerlijk op bank met wireless controllers de oude SFC games knallen :)

Als ik op een CRT wil spelen pak ik toch gewoon de echte console met RGB Scart kabel?

Btw heb ik een flinke opruiming gehad in mijn CRT verzameling... enige display in de mancave is een projector momenteel en OSSC

PascalP said:
Als ik op een CRT wil spelen pak ik toch gewoon de echte console met RGB Scart kabel?

Btw heb ik een flinke opruiming gehad in mijn CRT verzameling... enige display in de mancave is een projector momenteel en OSSC

Met een OSSC heb je net zo hard geen MegaSG nodig :mrgreen:

Back