What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mame: Drifter's en S913's Braindump

Martijn,

The second point you mention is the most signficant, artifacts on the screen, which indicates a failed RAM chip on the card.

Apologies for this problem, unfortunately it will be necessary to return the card for replacement.
:cry: :cry:

Dat "second point" waar hij naar verwijst zijn "matrix-like artifacts during Windows bootscreen" ... En we hebben het hier over mijn ArcadeVGA-kaart.

Ik had ze gemaild omdat ik een BSOD kreeg met de Mame-PC in mijn E3, maar die BSOD was een gevolg van die artifacts en die komen dus daar verrot geheugen ...

Na mijn vakantie dus maar terugsturen :?

Maaaaaar +1 voor Andy van Ultimarc, supersnelle response op mijn eerste mailtje (10 minuten) met een nuttig antwoord :)

ik kan natuurlijk nu zeggen dat je ten alle tijden bij mij mag komen gamen, maar dat is baaaaad karma.... Die van mij kan het net zo goed ook hebben.... :x

Ik test em vrijdag wel even op mijn Amiga Monitor! of Anders Zaterdag op mijn nieuwe woody...

Volgens mij heb ik de jouwe al zien werken op je Amiga monitor ... en geen BSOD's is ook een goed teken.

Het is trouwens een eitje installeren in een cabinet ... J-pac in harness, kabels van J-pac naar PC en beide aanzetten :)

Maar kan je zaterdag in iedergeval ondersteunen :)

Die fucking strepen heb ik ook gehad, soort gele diagonale strepen! Vervanging gekregen, maar nog niet getest :?
Succes!

Afgelopen vrijdag, net een dag terug van vakantie, meteen de defecte ArcadeVGA teruggestuurd.
Vandaag bericht dat de nieuwe verstuurd is :D Kan niet wachten!

Yay!!! Dubbel succes!

1. Én tot genoegen van mijn vrouw staat de E3 op zolder

(Met dank aan Drifter en de possé)

2. De nieuwe ArcadeVGA doet ut!! Zie foto hieronder.

Heb ik alleen nog één vraag: Met de PC aangesloten op de E3 is het scherm ietsje getilt (schuin). Is dat te corrigeren? Kleiner maken zodat alles gewoon past, lukt ook niet wat vertikaal staat hij al op z'n kleinst en nog steeds linksonder en rechtsboven iets buiten het beeld. Dus het scherm recht zou ervoor zorgen dat alles in beeld is ... Iemand?

aboveg.jpg

Alleen kan mijn beamer scherm nu niet helemaal naar beneden, maar dat zoek ik nog wel uit :)

Thnx Henk!

Tja, hij stond onderhand zo lang beneden dat ik steeds banger werd dat hij nooit boven zou komen ;) Nu heb ik lekker de ruimte en rust om te sleutelen :)

Vandaag lekker aan het kabeltrekken geweest en ik heb nu alle knoppen aan de J-pac hangen. Het enige waar ik niet uitkwam, was het geluid uit de PC over de standaard E3 speakers krijgen (via de J-pac). Daar schijn je een (powered?) geluidskaart met amplifier voor nodig te hebben ... Maja, wat dan.

Kon het niet over mijn hart verkrijgen om te gaan lopen kloten met de orginele speakers (vervangen o.i.d.), dus maar een quick 'n dirty oplossing ... Een oud speakersetje gesloopt en de speakers op wat schuim in de cp gelegd:

speaksj.jpg

(incl. mijn bekabelingskunsten :P)

Enige is dat er nog een centerspeaker overbleef met nog wat knopjes. Die staat dus in de cab, ook niet echt netjes, maar heb er niets voor hoeven slopen in de cab ... Het geluid is trouwen best goed zo.

speakh.jpg

Het enige wat nog rest is het programmeren van de J-pac en configureren van de software.

@S913

Vraagje over die J-pac, krijg die binnenkort ook binnen.
Maar nou lees ik op verschillende forums verschillende verhalen over wat je met de Power supply moet doen?
Hoe heb jij dat gedaan, heb je gewoon die 12v/5v edd kabels op je power supply laten zitten of los gekoppeld?

Maar die power supply levert volgens mij wel de stroom voor de monitor..
Las ook iets over dat je sommige voedingen niet zonder 'load' aan moet laten ivm met doorbranden.
Maw woorden allerlei verschillende verhalen en kom er nou ef niet uit wat ik nou precies moet doen,
dus ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt :)

Die J-pac is me iets te duur om te frituren...:P

thnx

Back