What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Mame Arcade ontwikkelingen?

handsome1987

Credit Feeder
Joined
Feb 6, 2013
Messages
30
Reaction score
0
Hey iedereen

Ik ben weer terug van een hele tijd afwezig te zijn geweest.
Ik wil binnenkort weer opnieuw beginnen met mijn mame bartop.
Nu vroeg ik me af wat is nou de beste frontend en welke instellingen en software etc?
Om de beste kwaliteit te krijgen van de old school arcade.
 
Ik zeg die ene :P lol

Oke... er is geen antwoord op jouw vraag.
 
DLX":ehoys05e said:
Ik zeg die ene :P lol

Oke... er is geen antwoord op jouw vraag.
En dat helpt ook niet echt, DLX ;)

Ik denk dat de meesten hier voor HyperSpin als frontend zullen gaan, hoewel het wel een enorme hoeveelheid werk schijnt te zijn om dat goed te configureren. Ik heb zelf weinig MAME ervaring, maar ik zie altijd HyperSpin langskomen :)
 
+1 voor HyperSpin. heb het zien draaien maar zelf nooit de moeite genomen om het goed op te zetten.
 
Cageman":x2oecok4 said:
DLX":x2oecok4 said:
Ik zeg die ene :P lol

Oke... er is geen antwoord op jouw vraag.
En dat helpt ook niet echt, DLX ;)


Oke, ik trek het boetekleed aan :P Antwoord was kortaf, maar wat ik bedoelde; er zijn natuurlijk 100 en 1 setup mogelijkheden. Je hebt bijvoorbeeld een 15k mame, een mame voor cave shooters, standaard mame shit etc...

Frontends zijn ook een persoonlijke keuze. Ik vond mala geweldig, lekker simpel etc. Andere zweren bij HyperSpin, en andere weer bij een andere simpele Mame Frontend.

Wat heb je, wat ken je, en wat wil je bereiken....
 
Hyperspin is alleen maar een frontend en een frontend is niet zo belangrijk IMO. Veel belanrijker is de juiste keuze van de emulatie software, bijvoorbeeld de juiste Mame build met de correcte INI settings. Plus juiste hardware natuurlijk. Ga voor het beste resultaat voor Groovymame, met CRT Emdrivers, Ati Radeon HD kaartje en uiteraard een CRT monitor.
 
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Als ik weer ga beginnen dan ga ik eens stoeien met groovymame en hyperspin.
Ik heb zelf alleen geen crt monitor in mijn bartop maar een lcd monitor vanwege de ruimte.
 
Hey

Ik heb even een vraagje.
Hoe kan ik bij groovymame instellen dat hij niet elke keer die legallly melding geeft dat je de joystick naar links en rechts moet doen?
En het scherm waar de info in staat van de rom zoals cpu en sound en video etc?
 
Back
Top