What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Londen arcade scene

flay

Candy Cab Regular
Een tijdje geleden naar Londen geweest en uiteraard wat arcadehallen bezocht.

Heart Of Gaming:

SAM_0116_zpse4afcb3a.jpg

SAM_0150_zps77ab2e81.jpg
SAM_0148_zpsc61cd840.jpg
SAM_0147_zps8173f727.jpg
SAM_0146_zps37b90ffb.jpg
SAM_0145_zps01e4dd06.jpg
SAM_0144_zps62f3c80b.jpg
SAM_0143_zps411243b5.jpg
SAM_0142_zps3b644a3a.jpg
SAM_0139_zpseb48e3ce.jpg
SAM_0136_zpsad96e8e3.jpg
SAM_0135_zpsbdaf6457.jpg
SAM_0133_zpsfdf2416c.jpg
SAM_0132_zps92abefb1.jpg
SAM_0130_zps8fd932cc.jpg
SAM_0128_zps75814278.jpg
SAM_0127_zps8c393625.jpg
SAM_0120_zps1d3580e1.jpg

Achteraan was er nog een ruimte waar er een paar Ps3's en xboxen stonden.
SAM_0140_zpscc501276.jpg

En ja er stonden ook 2 dance dance revolutions... ik geeft toe, het zijn hele mooie, leuke kasten maar als er "gasten" deze cab zien als een fitnesstoestel is de charme snel weg. De eerste cab stond in een kamertje apart, het had zo meer iets van een Dark Room: je verstand zegt "Ga daar niet binnen" en je neus bevestigt dit nog eens. De 2de cab stond naast de enige Daytona :roll: Als je dan denkt om eens rustig een scherpe tijd neer te zetten doet er iemand naast je zijn schoenen uit om zo zijn fully charged zweetpoten met de, veel te warme, muffe ruimte te delen. Ik kan je verzekeren dat die scherpe tijd dan niet meer zo belangrijk is.
SAM_0138_zps67c54ac6.jpg
SAM_0132_zps92abefb1.jpg
SAM_0129_zps56f9a3d7.jpg


De 2de arcadehal die we bezochten was Namco Funscape. Is te vinden schuin tegenover London Eye. Ideaal dus wanneer je partner 3 uur staat aan te schuiven voor London Eye.

SAM_0073_zps6ece2a59.jpg
SAM_0095_zps506e3a10.jpg
SAM_0094_zps447a8fa6.jpg
SAM_0093_zps448b1996.jpg
SAM_0092_zps9ce04b58.jpg
SAM_0082_zpsfeb3a8e3.jpg
SAM_0081_zps754e98c0.jpg
SAM_0080_zps2f575cc7.jpg
SAM_0079_zpsf11f35b2.jpg
SAM_0077_zps0fbe56bb.jpg
SAM_0075_zps4e5fe79b.jpg

Dit was een schitterende cab. Het scherm was een projectie op een halve bol. De motion sickness moet je er wel bijnemen :?

SAM_0084_zps93de9c92.jpg
SAM_0085_zps36d36058.jpg

Ik heb ook nog Sega World bezocht of toch hetgene wat er nog van overbleef. Uit respect heb ik hiervan geen foto's genomen. Een 5 tal 3de rang cabs en een 5D cinema met 10 zitplaatsen.


Conclusie van dit alles: Het ngc is still my number one arcadehal :!:
 
Wow man daar staat toch wel vette shizzle; sega rally 3 en outrun 2 sp deluxe!!!

Maar wat is die game met die turret (ronddraaiende machinegun)?? Ik heb die nog nooit gezien, maar lijkt me wel lachen :mrgreen:
 
Best coole arcadehallen.

Marcosan30":2fqwy4pw said:
Maar wat is die game met die turret (ronddraaiende machinegun)?? Ik heb die nog nooit gezien, maar lijkt me wel lachen :mrgreen:

Een tijdje geleden een filmpje van gezien (volgens mij ook hier op Nozomi gepost)...spel had een gigantische vertraging tussen het bewegen van de loop en wat er op het scherm gebeurde met de crosshair of equivalent.
 
cthulhu":2lwvk3x8 said:
Best coole arcadehallen.

Marcosan30":2lwvk3x8 said:
Maar wat is die game met die turret (ronddraaiende machinegun)?? Ik heb die nog nooit gezien, maar lijkt me wel lachen :mrgreen:

Een tijdje geleden een filmpje van gezien (volgens mij ook hier op Nozomi gepost)...spel had een gigantische vertraging tussen het bewegen van de loop en wat er op het scherm gebeurde met de crosshair of equivalent.

De naam van het spel is Vulcan M. Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit maar de gameplay is dit zeker niet. Na 2 minuten had ik het wel gehad en hield ik het voor bekeken.
 
Van het beetje wat ik ervan heb gezien lijkt Vulcan M repetitief tot in het extreme. Net een filmpje gezien, alles hersenloos opblazen dat in beeld komt...zeer suf.
 
Vulcan M is gewoon vet. Klote-gameplay of niet. Mooie eyecatcher en vette gun :D

Cool verslag verder, Wim! Thanks voor het posten!
 
HAHAHA Flay. Dat control panel op die Vewlix was jouw oude 1p control panel. Dus zonder dat je het wist zat je gewoon op je eigen CP te spelen ;)
Nice arcade
 
Heb je Wangan Midnight Maximum Tune 3 nog gedaan? Is één van de (vele) games op mijn verlanglijstje.
 
Cageman":3va4zyst said:
Heb je Wangan Midnight Maximum Tune 3 nog gedaan? Is één van de (vele) games op mijn verlanglijstje.

Inderdaad. Ik had er laatst bijna een twin van gekocht.
Komt nog wel eens. Hopelijk is deel 4 dan betaalbaar geworden. Die zit in de nieuwe LCD versie van de cab.
 
Jinxz":3c4n3ipl said:
HAHAHA Flay. Dat control panel op die Vewlix was jouw oude 1p control panel. Dus zonder dat je het wist zat je gewoon op je eigen CP te spelen ;)
Nice arcade

Ik vond al dat het vertrouwd aanvoelde :D :D
Zo zie je maar
060821_TransLogistics_cvr.jpg
 
Cageman":2m920o01 said:
Heb je Wangan Midnight Maximum Tune 3 nog gedaan? Is één van de (vele) games op mijn verlanglijstje.

Als ik eerlijk mag zijn ben ik het spel wel eens tegengekomen op internet maar verder kende ik het niet.
Ik heb eens gameplay beelden opgezocht op youtube en het gelijkt goed op Initial D. Als ik dan eens doorklik naar Midnight Maximum Tune 4 of 5 zien deze games er inderdaad heel vet uit.

Een om te onthouden.
 
Is het niet een idee om dit soort info centraal te verzamelen in een topic? Dus dat je per stad de locatie kan opzoeken?
 
Abc123":1qvscqot said:
Is het niet een idee om dit soort info centraal te verzamelen in een topic? Dus dat je per stad de locatie kan opzoeken?

Volgens mij heb ik in 2006 een poging gedaan om een lijst met arcades in een Google maps online te plaatsen. Het faalde jammerlijk bij gebrek aan input :p

Wellicht een tweede ronde meer succes, er zijn naar mijn idee wel betere arcades gekomen.
 
He, die "vliegtuig" cab met projectie op een halve bol staat ook hier in Kerkrade.

Misselijke cab! Kwam er uit alsof ik in een achtbaan was geweest waar ik niet in had moeten gaan :/.
Maar oke mijn 3D drempelwaarde is dan ook wel laag (wordt al misselijk van een potje 3D Unreal Tournament...).

Was wel fun om te proberen en het lijkt alsof je in de actie zit, erg cool!
Ondanks de motion sickness toch een schitterende cab!
 
Back
Top