What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Leuke cocktail kast van cotje

Is dat gewoon een TV kast met een extra lijst ofzo en toen alles zwart gespoten ? wel koel gedaan hoor! Alleen kan je hem niet echt gebruiken als tafel omdat er geen extra glasplaat opligt denk ik.
 
Ik zie 'mijn' Happ sticks en knoppen :-)
 
Had kunnen weten dat hij hiervandaan komt :P

Het is in ieder geval onze nieuwste aanwinst voor de stichting :)
 
:lol: leuke reacties mannen. Vond de kast niet geschikt voor Nozomi, vandaar de marktplaats verkoop. Erg veel reacties, wat best leuk is. Hier nog de foto's van de bouw:
http://212.187.73.2/arcade/MyCabs/Mega-Cocktail/Type1/WEB/

Ben ook al bezig met een glasplaat versie:
http://212.187.73.2/arcade/MyCabs/Mega-Cocktail/Type2/WEB/

En later komt een MAME versie met aan drie kanten een CP.

Heb nog een stapel van die profi displays staan die ik goed wilde inzetten. De weergave is perfect en deze units kunnen jaren lang 7x24 draaien.
 
ckong":2hxzc4qe said:
geinig stukje huisvlijt. Mooi is het niet, maar wel opmerkelijk uiterlijk. Waarschijnlijk net te mooi om in deze serie te passen: http://www.wickedretarded.com/~crapmame/1.html 😉

Dat was ook mijn angst 😉 Dank voor het niet opgeven van deze :)

In deze kast zit dan ook geen crap MAME/PC, controls en monitor. Als het voor eigen gebruik was geweest, had ik er nog een paar leuke classic arcade stickers voor laten maken. Dat mag Kaj nu doen...
 
ckong":kjc846iw said:
geinig stukje huisvlijt. Mooi is het niet, maar wel opmerkelijk uiterlijk. Waarschijnlijk net te mooi om in deze serie te passen: http://www.wickedretarded.com/~crapmame/1.html 😉

Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb al meerdere cocktails gebouwd en originele gehad. Dus ik vind mezelf wel ervaringsdeskundige.... Maar ik vind dit eigenlijk wel heel inventief. De kracht van eenvoud maakt het juist mooi. Alleen dat je geen biertje op je tafel kan zetten jammer en een paar knoppen meer is handig. Maar verder is best heel goed gelukt.
 
cotje":x3szwqrp said:
Heb nog een stapel van die profi displays staan die ik goed wilde inzetten. De weergave is perfect en deze units kunnen jaren lang 7x24 draaien.

Zou er daar graag eentje van hebben. Ben je 1 mei bij de meet, wil je er één verkopen, en kun je 'm meenemen? :-) veel vragen, ik weet het.
 
Profi displays.... Zijn dat arcade monitoren?

Ik zoek ook nog een 29". ... :)
 
Cageman":1lh11tu6 said:
cotje":1lh11tu6 said:
Heb nog een stapel van die profi displays staan die ik goed wilde inzetten. De weergave is perfect en deze units kunnen jaren lang 7x24 draaien.

Zou er daar graag eentje van hebben. Ben je 1 mei bij de meet, wil je er één verkopen, en kun je 'm meenemen? :-) veel vragen, ik weet het.

Wil niet in je vaarwater zitten Co, maar ik heb er ook nog eentje voor je Arjan. Heb hem destijds van Marco gekocht, maar zoals je weet teveel projecten lopen.
Dus als Marco er geen kwijt wil mag je die van mij overnemen, dan zorg ik dat ie met de meet klaar staat ;)

ps dit zijn toch die breedbeeld philips dingen? Just to be sure :D
 
Thanks..! Maar even voor de duidelijkheid: Ik zoek een 4:3 CRT, rond de 25 inch (kleiner mag, groter niet ;-)).
 
Dat dacht ik eigenlijk al, maar volgens mij zijn de monitoren die Co gebruikt allemaal 16:9
Hij had ze ooit wel, maar volgens mij is ie daar helemaal doorheen. IK heb wel op de meet verschillende monitoren te koop, maar volgens mij geen 25" wel wat 29" en andere kleine maten.
 
Psykick":gpbv4t2l said:
Dat dacht ik eigenlijk al, maar volgens mij zijn de monitoren die Co gebruikt allemaal 16:9
Hij had ze ooit wel, maar volgens mij is ie daar helemaal doorheen. IK heb wel op de meet verschillende monitoren te koop, maar volgens mij geen 25" wel wat 29" en andere kleine maten.

Dan zal ik aanstaande zondag eens lekker rondsnuffelen :-)
 
Derrick":27a510ox said:
Profi displays.... Zijn dat arcade monitoren?
Ik zoek ook nog een 29". ... :)

Nee, helaas. Die zijn al gekaapt...
 
Cageman":1kb4u0yz said:
Thanks..! Maar even voor de duidelijkheid: Ik zoek een 4:3 CRT, rond de 25 inch (kleiner mag, groter niet ;-)).

De PID's zijn allemaal 32" 16x9 svga. Heb d'r nog stuk of 4 staan. Doodzonde om die naar de stort te brengen. Mensen die een exemplaar willen kopen kunnen gerust die van Hasan kopen. Dat is een zogenaamde master-versie met OSD. Die van mij hebben een service-pc nodig voor alle geometrie (die ik dan ook erbij lever).

Als je handig ben met repareren, dan heb ik nog een hele mooie Hantarex 25" STAR staan. Wel een probleemgeval omdat de lijntor steeds ploft. Heb alle C's en zelfs de lijntrafo al vervangen maar de lijntor begeeft het binnen een seconde (hoogspanning komt wel even op). Mag weg voor een zacht prijsje (of ruil tegen een 60/48-in1 oid).
 
Back
Top