What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Lekker leesvoer voor de SHMUP fans

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Daar kan ik mooi mijn vrije uurtje nog even instoppen :P

De Sega Saturn was DE shmup console van toen. De perfect 2D machine met perfecte ports van de beste shooters. Alleen was dit meer gericht op de japanse markt en in Europa was iedereen meer geinteresseerd in de playstation omdat alles ineens in 3d moest zijn. (Bah!) Veel meer uren op doorgebracht dan de Playstation toendertijd en terecht!

Btw. Nu ik die lijst zie realiseer ik me dat ik ze ook 'bijna' allemaal bezit. :)

goatboy":qpm9sjxq said:
Btw. Nu ik die lijst zie realiseer ik me dat ik ze ook 'bijna' allemaal bezit. :)
Kan niet wachten tot ik ze voorbij zie komen in Buy, Sell & Trade :lol:

mustbeDreaming":24zbdclb said:
Wat heeft die console veel shumps zeg!
Meeste van alle consoles of niet?

Van die tijd wel maar een generatie daarvoor wat de PC Engine de shmup console.

Zit ook wel veel crap als Choaniki tussen, maar sindsdien heeft de PS2 zo'n beetje alles van de Saturn en dan nog wat.

PS2 mag je niet met de Saturn vergelijken, eerder een PS1. En Radiant Silvergun, Soukyugurentai etc. is nooit ergens anders op uitgebracht dacht ik toch?

De meeste ps1 ports van saturn games waren niet echt fantastisch. Maar voor de ps1 heb je natuurlijke ook weer originele juweeltjes zoals Zanac X Zanac (van compile 'musha aleste' makers), Night Raid e.v.a.

Back