What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Hmm heb Gunners Heaven met mijn laatste krediet gedowned... Vond ik toch wel een erg leuke game, ook al was het 1 van de meest schaamteloze rip-offs die ik ooit heb gezien.

De game lijkt echt te veel op Gunstar :D

R-Type":1xnv7j09 said:
Hmm heb Gunners Heaven met mijn laatste krediet gedowned... Vond ik toch wel een erg leuke game, ook al was het 1 van de meest schaamteloze rip-offs die ik ooit heb gezien.

De game lijkt echt te veel op Gunstar :D

ik kan de game maar niet appreciëren...vooral die wapens zijn gewoon kut. dat opgejaagde gevoel.

Ja klopt. Ik heb nu wel een beetje hetzelfde, het leveldesign is ook niet waarvan je zegt wow. Het is niet zoals in Gunstar, dat je van die vette diagonale sliding scenes enzo hebt. Die wapens van Rapid Reload zijn fucked up, die flamethrower is te langzaam en die spread zuigt. Ook met het ontwijken van boss attacks heb ik nu moeite, de hitdetection is denk ik te streng omdat je ventje best wel groot is.

Toch speelt de game verder wel lekker snel en de 2d graphics zien er nu nog steeds erg goed uit, dat is wel een voordeel van zo'n stokoude PSX game.

Ook jammer dat de Namco stick via USB adapter kennelijk dus niet werkt met PSX games (alleen buttons werken). Hij werkt wel met Ps3 games als Soul Calibur 4...

Best een geinige game, maar het is gemaakt door een onbekend bedrijf.
en graphics zijn redelijk. Ik was een keer heel ver, toen ging mijn tv gek doen. Mee gekapt. Er zijn wel heel veel codes voor, dus ik zou zeggen knal er nog een keer doorheen met wat extra fire power ofzo.
Vaag dat die stick niet werkt. Ik heb zelf zo'n Sega (Saturn) pc usb pad. Die werkt met ps1 en met ps3, maar niet met ps2, omdat je daarvoor de ps knop moet gebruiken.

Laatst gespeelde retro titel?
Ghosts n Goblins Wonderswan

Ik heb eigenlijk alleen Tekken 2 getest, kon niet bewegen met die stick.

Maar laatste game is Raystorm.

Wat een vette VETTE game, speelde gisteren door tot 3 am... maar kan met het aantal continues het einde niet bereiken. Ik heb deze nooit echt eerder gehad, alleen Layer Section 2 op de Saturn maar dat is dus echt in alle opzichten een veel zwakkere versie van deze game. Deze is ook zwaar beter dan Raycrisis imo.

Taito _O_

Helemaal mee eens. Ik weet nog dat ik die game in de arcade in Amsterdam zag ergens 96/97. Toen las ik effe later in een magazine dat er een playstation versie zou komen en dat die vrijwel identiek zou zijn aan de arcade versie, dus die moest ik toen hebben. Heb 'm nu niet meer. Ik wil nu de pcb 8) , want die schijnt toch iets beter te zijn! Beetje duur nog, uhum...

Ah layer section, meesterlijke game! Ik kan tot de laatste eindbaas komen, maar dan wordt het zeer hard. Vette soundtrack ook. TATE mode op mn saturn rules :D

Zo oud is hij nog niet maar wat een geweldige game weer van cave!
Espgaluda vandaag binnen gekregen en meteen in m'n PS2 geknald.En wat heb ik flink genoten van deze game en dan nog maar te zwijgen over de soundtrack 8)

Net even Gyruss gespeeld op de Astro, werkelijk een prachtige retro arcade shooter. Meeslepende muziek en een hectische gameplay. Helaas niet verder gekomen dan leverl 9, maar toch een persoonlijk record gevestigd. Ik zal deze game de komende dagen nog vaker spelen en een waanzinnig record bovenaan het scherm neerzetten 😉

Gyruss: Nu level 11 bereikt, 110.000 punten. Blijven oefenen.

Ik gisteren Mega Man 9 .. ow ummm .. dat is niet echt retro in de puurste zin of wel :P

Strikers 1945 saturn
Darius Gaiden saturn
Sexy Parodius saturn

Mega Man 9 8)

Last Blade (Neo Geo AES)
Under defeat (Dreamcast)
House of the Dead 2 (Dreamcast)
Streets of Rage 1 + 2 (Megadrive)
Shin Shinobiden (Sega Saturn)
Layer Section (Sega Saturn)

Ik heb aardig wat games uitgespeeld since laaste update maar ben de meeste jammer genoeg kwijt

gradius 4 playstation 2
castlevania sotn 193%
detana twinbee x68000

ku_2 voor x68000 (zeer goede shmup voor de x68000 eigelijk een twee games in 1 .een gradius/ parodius in 1 ).Ik heb de humor/niet seriuese uitgespeeld .spel was 6- 8 stages.De serieuse moet nog uitspelen heb beter muziek en is stuk moeilijker .Wel uniek systeem een happer naast je schip heb vliegen die vijanden moet opeten hoe meer eet des te sterker de aanvallen worden.Er is bijna geen informatie op internet over deze game .Is toch een van de beste exclusiefe x68000 shmups naast scorpuis en nemesis 90

http://img179.imageshack.us/img179/7435/0001pf7.png

http://img105.imageshack.us/img105/9272/0001ou3.png

Ik heb gisteren een pirate famicom aangesloten met 101 in 1 cassete(rommelmarkt duitsenland 2 euro gekocht) .vroeger toen ik 3-8 was had ik een omgebouwde nes met een ? in 1 cassete.veel games speelde ik toen maar kon ze niet uitkrijgen .Nu ga ik ze proberen uit te krijgen .Ik heb gisteren the goonies uitgespeeld

ben bezig met b-wing nu

Castlevania NES (meesterlijke game!)
Punch out NES (blijf hangen bij super macho man :cry: )

Zero Gunner 2 DC, tja hoef niks te zeggen over deze game 8)

Back