What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Laatst gespeelde Retro titel?

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Heb gisteren met een aantal vrienden Real Bout Special zitten matten en dat was weer erg tof. RBS heeft hele stakke gameplay en blijft daarom de beste uit de RB serie. Ja RB2 ziet er beter uit en is meer flashy maar puur qua gameplay is RBS de beste imo.

RBS; brute game. beste SNK fighter ooit imo
 
Maar weer eens een begin gemaakt met Super Metroid, na mijn idee de beste uit de reeks.Jammer genoeg weten die Cube versie's mijn niet echt te boeien...
 
En Rano, ALTTP al uitgespeeld? ;)

Ik ben op de Wii ook maar weer eens een paar keer door Streets of Rage 2 heengelopen.. toffe game, maar op een Megadrive spelen is toch een meer authentieke ervaring. Hebben jullie dat ook niet met het meerendeel van de VC titels?

Verder nog Sim City (SNES) gespeeld .. Ik verbaas me toch hoe goed deze versie destijds al was. Zeker de besturing is goed geimplementeerd.
 
Gisteren Crows op de saturn gespeeld. Vette yakuza beat em up met super deformed style characters. Veel verschillende moves, special attacks, grabs en per chara een echte yakuza taunt hehe. Ieder lv bestaat uit een aantal kleine areas en volgt steeds een andere yakuza gang die je moet pummelen :)
 
Ken":301q4mu7 said:
Om de een of andere rede hebben de 3D Zelda games me nooit weten te boeien...

Mij ook niet, maar Ocarina wordt toch wel vrij universeel als het beste spel aller tijden gezien. Ik ben zelf ook meer van LttP.
 
Vandaag weer even Art of Fighting gedaan, niet op de Neo maar op de Super Nintendo. Blijft voor mij toch een heerlijke game, misschien wat onbekend bij het grote publiek.
 
Als je op Nozomi terecht bent gekomen en nooit van AOF hebt gehoord, is er toch even iets misgegaan...
 
Ken":6151462i said:
Als je op Nozomi terecht bent gekomen en nooit van AOF hebt gehoord, is er toch even iets misgegaan...

O gelukkig dus hier kennen ze de game allemaal? 😉
 
Blackdragon":119za6dl said:
Ken":119za6dl said:
Als je op Nozomi terecht bent gekomen en nooit van AOF hebt gehoord, is er toch even iets misgegaan...

O gelukkig dus hier kennen ze de game allemaal? 😉

Haha ja want hier zit niet het 'grote publiek' zoals jij de mainstream noemt ;)
Ik heb alle 3 de AOF games op AES en ben echt fan van de serie. Vooral de harde impacts zijn vet alsmede de grote pixels, heerlijke games.
 
Als zeer groot Neo Geo fan , is de AOF serie de enige serie die mij niet echt kan boeien. Als showcase toen voor de Neo Geo was hij erg mooi, zeer grote sprites , het in en uit zoomen , de bonus levels enz. Maar de speelbaarheid vond ik altijd tegenvallen. Deel 2 was veel te frustrerend qua moeilijkheid.
Ik vindt het ook de enige snk fighting game dat " didn't age very well"
Samurai Spirits , KOF , Last Blade , Fatal Fury kan ik nog steeds oneindig veel plezier mee hebben maar AOF....
 
AoF 3 heb ik nog nooit gespeeld, die zou ik wel eens willen spelen eigenlijk.

Ja de gameplay van AoF is wat trager dan die van SF je moet er natuurlijk wat van houden.
 
de AOF serie is gewoon een hele slag anders dan de "conventionele" 2d fighters, maar daarom niet minder goed. AOF 2 is imo nog steeds de beste van de trilogie, maar het kost tijd om door te krijgen hoe je het moet spelen. Echter, de moeilijkheidsgraad van AOF 2 is echt ziek en de enige manier om te overleven is vaak door te cheaten. Ik denk dat het mede daarom niks is geworden, qua graphics was het in die tijd in ieder geval zo ongeveer het geilste wat je ooit had gezien.

Ik heb op het moment niks te doen, dus heb ik castlevania IV uit de kast getrokken samen met mijn snes, en ga ik dalijk eens lekker wat zweepslagen uitdelen. Heerlijk zinloos.
 
Super Turrican (snes).
Wat een heerlijke game en vooral niet te vergeten die muziek.
 
ruderudie":pknjvvcu said:
de AOF serie is gewoon een hele slag anders dan de "conventionele" 2d fighters, maar daarom niet minder goed. AOF 2 is imo nog steeds de beste van de trilogie, maar het kost tijd om door te krijgen hoe je het moet spelen. Echter, de moeilijkheidsgraad van AOF 2 is echt ziek en de enige manier om te overleven is vaak door te cheaten. Ik denk dat het mede daarom niks is geworden, qua graphics was het in die tijd in ieder geval zo ongeveer het geilste wat je ooit had gezien.

Ik heb op het moment niks te doen, dus heb ik castlevania IV uit de kast getrokken samen met mijn snes, en ga ik dalijk eens lekker wat zweepslagen uitdelen. Heerlijk zinloos.

damn ik heb gister nog aof 2 gespeeld, zag wel meteen een glitch, wel classic shizzle.
 
net final fight 3 uitgespeeld op de snes, leuke game is dat damn die sf moves erbij maken het wel meer fun, de gameplay is gewoon top, wel jammer dat ie zo kort is.

Nu final fight 2 aan het spelen en de gameplay valt erg tegen als je deel 3 hebt uitgespeeld, de achtergronden en characters zien er wel cool uit dat wel.
 
In het kader van de release van Metroid Prime 3 (komt vrijdag bij me binnen) ben ik Super Metroid aan het spelen.

Top game, ondanks het feit dat ik niet zo van de aliens ben!
 
Van de week toch maar weer eens Super Mario 3 gespeeld op de NES en Toen kwam ineens HALO 3 uit
 
zojuist even niks te doen gehad en toen sunset riders in de snes gepropt die ik afgelopen zondag voor een paar stuivers op de kop heb getikt. Roept goede herinneringen op, het was altijd één van mijn favoriete snes games.
 
Back
Top