What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

JVS->JAMMA loom

Trailblazer

1CC Aspirant
Joined
Jan 8, 2009
Messages
775
Reaction score
0
Location
Breda - NL
Hi, ik wil een loom bestellen bij FrancoB (AO) en hij vraagt nu om de specificaties vd kabel. Ik heb even gekeken maar weet zo niet welke specs ik moet kiezen ivm de NNC. Heeft iemand wellicht een idee?

Dit moet ik kiezen:

Video:
Power:
Audio:
Kick pinout:

En dit zijn de opties:

Controls:


Two 12 Pin AMP UPs wired for joystick, start and five buttons from the JAMMA edge.

One 10 pin AMP UP kick harness/extension for buttons four, five and six. In the CP buttons four and five will be linked to the 12 Pin AMP Ups. The end in the base can either be wired for CPS2/3 kick housing or a NAC style 10 pin AMP up.

Kick harness:

The 10/15 pin AMP UP kick harness connector of the Naomi seems to be wired to one of two pin outs. One is the typical 'UK Naomi' pin out and the other matches the Blast/Astro pinout. The NNCs seem to be wired to the Blast/Astro pin out.

I can wire the kick harness to suit your cab/control panel but I need to know how yours has been wired.

If you are already using a kick harness from a 1L6B or 2L12B panel, take a look at the 10 posistion AMP UP connector and see which of these two it matches (ignoring the colours):


Video:

Two main options:

a) Video wired to a HD15 breakout socket for VGA cable connection to Toshiba PF and Sanwa PFX

b) Video wired to a 5pin JST V connector for connecting to a CGA>VGA scaler

MS9 style 15pin AMP UP connections or PF/PFX 8 pin AMP UP connectors would also be possible


Audio:

Two main options again:

a) Audio wired to two high quality RCA plugs with a built in attenuation circuit to bring the audio to line level. These can then be plugged into the Sega amplifier and volume can then be controlled using the pot in the service board in the control panel.

b) Audio wired to two 2 pin AMP Ups to connect the output directly to the Naomi speakers. Volume would be controlled from the PCB.


Power:

Once again, two options:

a) 5v, 12v and GND wired to an 8pin AMP UP for connecting to the Sun ATX PSU

b) -5v, 5v, 12v and GND wired to ring terminals for connecting to a JAMMA PSU

Alvast erg bedankt!!
 
Volgens mijn heeft Da Dude ook een FrancoB kabel voor een Net City binnengekregen. Hij kan in de post onder deze vast wel vertellen wat hij exact gekozen heeft ;-)

Kom er maar in, Da Dude!
 
Voor mij heeft hij hem op maat gemaakt voor een NNC.
Dus als je aangeeft, dezelfde als DaDude (op het AO forum zonder spatie) komt dat wel goed. Op AO staan mijn specificaties, ik wist ze ook niet.
Maar aangegeven welke MOBO's ik wil gaan aansluiten, en wat foto's van mijn aansluitingen, en nu heb ik een kabel.
Ik hang hem dit weekend erin, en als je dan is wil kijken hoe dit werkt, ben je van harte welkom.

De specificaties zal ik alsnog even melden.
 
Da Dude":3og6za8u said:
Ik hang hem dit weekend erin, en als je dan is wil kijken hoe dit werkt, ben je van harte welkom.
Da Dude's the man!!! Meeting bij Da Dude dit weekend. :mrgreen:
 
goatboy":3knsu2f2 said:
Da Dude":3knsu2f2 said:
Ik hang hem dit weekend erin, en als je dan is wil kijken hoe dit werkt, ben je van harte welkom.
Da Dude's the man!!! Meeting bij Da Dude dit weekend. :mrgreen:

Whahahaha!!!!!! Stuk gaan hier :lol: :lol: :lol:

Dude dank voor de info! Ik ga Franco eens ff pm'en en zal verwijzen naar jouw loom. Succes met je eigen kabel dit weekend, hopelijk past ie en hoef je niet te veel te pielen :mrgreen:

Wellicht kom ik tzt kijken, eerst even bestellen nu!
 
Hahahahaha! Ik heb een nieuwe signature vanaf vandaag :-)
 
hahaha, wat een eer 😉


ontopic: Dit zijn de opties die ik heb:

DaDude [Video VGA | Sound RCA | Power Sun ATX]
Deze heb ik. En Ronnie en Ahoud hebben deze ook.
Kun je wel vanuit gaan dat je deze nodig hebt.

Maar lees anders is rustig de boel door.

Hij mailde nog voor de kickharnass. en ik heb CPS genomen.


Andere items van Francis: http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic.php?f=17&t=19008
 
Dit weekend de loom ontvangen en gisteren meteen in de NNC gegooid samen met Rudie. Viel reuze mee en hadden binnen een paar minuten de juice connector in de NNCgevonden waarna we er een CPS2 boardje aan hebben gehangen. Beeld is prima alleen geluid wil nog niet echt. Leek verder ook of de CPS2 zich abnormaal hevig aan het koelen was. Heb het ook even aan Franco gevraagd maar misschien weet iemand hier of ik iets moet bij- of afstellen oid.? De Atomiswave van Rudie staat hier ook ready for action te zijn maar niet voordat ik zeker weet dat de voltages goed zitten 8)
 
Cps2 koelers draaien veel rpm
Veel geluid maar koelen goed net als de atomiswave
Ik bouw er altijd andere koelers in
Succes :D
 
Het kan in ieder geval geen kwaad om de voltages even te controleren. Deed de CPS2 het hiervoor anders? Of heb je 'm nog niet eerder aangehad?
 
beau":3b8m0fze said:
Cps2 koelers draaien veel rpm
Veel geluid maar koelen goed net als de atomiswave
Ik bouw er altijd andere koelers in
Succes :D

Thanks!

Cageman":3b8m0fze said:
Het kan in ieder geval geen kwaad om de voltages even te controleren. Deed de CPS2 het hiervoor anders? Of heb je 'm nog niet eerder aangehad?

Volgens Rudie maakte het board/koeler meer geluid dan bij hem. Hebben em paar minuten per keer aangehad en leek ook sneller warm te worden volgens mij (Rudie plse correct me if I'm wrong).
 
Yooo, ja wat ik dacht te merken is dat er na een halve minuut een licht knetterend geluid te horen was en ik dacht dat het van de jamma connector af kwam. Dus ik dacht, misschien zijn de voltages wat te hoog (zat voorheen een Naomi in) en bang dat de boel doorfikt heb ik Erik aangeraden misschien een gaar testboardje te halen bij iemand om zo een beetje de loom te testen.

Koeler zelf is altijd een stofzuiger geweest en zal het ook altijd blijven, normaal gesproken deurtje dicht en knal je de sound natuurlijk zo hard aan dat je hadokens 3 straten verderop te horen zijn en heb je er geen last van.
 
CPS2 maakt herrie :) Je kan in de setup je audio aanpassen van Q-Sound (RCA)naar MONO (JAMMA) of andersom, dacht ik.
 
ruderudie":1qifxuv9 said:
normaal gesproken deurtje dicht en knal je de sound natuurlijk zo hard aan dat je hadokens 3 straten verderop te horen zijn
:mrgreen: :mrgreen:
 
Hieronder nog ff een foto vd loom. Heb de verschillende verloopstekkers genummerd en van de meesten denk ik te weten waarvoor ze dienen. Misschien dat iemand hier de ?'s zou kunnen aanvullen en kan aangeven of de rest klopt met wat ik denk.

Zal de loom ook nog ff moeten "inbouwen" ivm de stekkers vh control panel en dan weet ik ook een beetje waar ik rekening mee moet houden bij het leggen van de stekkers!

Dank alvast!

SAM_0843_AO1.jpg

A = Control panel
B = Power
C = Video/VGA
D = Stereo plugs
E = Kick harness

F = This is a voltage I/O port I added in case you need a source for 5v, or 12v. Also added a line to -5v incase you need to add a negatron or something. Added extra
G = This should connect to the mating three pin AMP UP that comes from the JVS IO
H = This should connect to the mating three pin white AMP UP that comes from the credit board
I = JVS/JAMMA switch
J = This connects to the service board

Edit: even aangepast mocht iemand het ooit nodig hebben
 
Zo, ik heb em dr gisterenavond ingehangen. Moest wel aantal intieme plekken aandoen maar nu hangt ie lekker soepel langs het binnenbeen en dan via het gaatje naar binnen.

Geluid ook werkend gekregen, nu alleen nog de coin switch afstellen. Kan bij de CPS2 geen freeplay instellen en geen credits toevoegen via de buttons op de NNC dus moet via coin mech. Moet wat stekkers doorverbinden maar welke is de vraag... Iemand een idee?
 
Ik heb hem helemaal in me NNC gehangen. Maar nog geen tijd gehad om er maar iets mee te doen. Ik kan je ook niet helpen.
 
Erik, ik wil wel even langskomen om je te helpen hoor. Woon tenslotte maar 5 min. van je vandaan :-)
 
Hey Arjan, heb inmiddels de stekker voor de service buttons weten aan te sluiten en kan nu iig credits inbrengen. Kickharness werkt nog niet helemaal lekker dus als je tijd zou hebben om daar even naar te komen kijken ben je van harte welkom! Laat maar even via pm weten!
 
Franco mailde; I sent you NNC wired one instead of the 'UK spec' wired one like you have.

Oplossing: rewiren (gaan we nu proberen) of adapter er tussen.

P2B1 blijft echter niet werken, strrrrrrange......
 
Back
Top