What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Idee voor Instruction Sheet Sega Naomi Cabinet (heavy pics)

Ik snap dat ze altijd wel kunnen passen maar hij moet wel netjes erin passen als de verhouding van het plaatje niet hetzelfde is als de verhouding van een naomi strip dan moet hij uitgerekt worden en ziet het er raar uit. Zelfde idee als een 4:3 wallpaper uitgerekt op een 16:9 monitor.
 
@ChapDDR; ik heb nog een kant en klare Sega Naomi staan inclusief movestrip op de juiste formaten, volledig werkend, zonder dat je er wat aan hoeft te doen en moeite hoeft in te steken.

Met andere woorden, je overdrijft met je 4:3 en 16:9... en een beetje creatief zijn kan geen kwaad.

PS. Dit staat letterlijk op zijn site;

I’ve been informed that SEGA type instruction space (visible area) is 480 x 75 mm. If you have Photoshop available, create a new 3oo dpi document with that size, open up one of my .png files, crop away the sides (with the pink strips) but keep the white above and below, press ctrl+A, ctrl+C, switch to your new SEGA size document and press ctrl+V. Use ctrl+T (Free transform) to resize it until it just fills the horizontal width then use the arrow keys to align it vertically. Press ENTER when you’re done. Remember to keep your shift key pressed while re-sizing as to keep the aspect ratio of the strip or it will look bad.
 
die 4:3 en 16:9 was een voorbeeld. Ik snap dat het extreem is maar soms is een extreem voorbeeld handig om iets uit te leggen. Heb zelf geen photoshop maar wel GIMP ( Geen echte photoshop ). Ik ga dat dan morgen eens uitproberen. Had die uitleg over het hoofd gezien, kan gebeuren. En ik heb op moment geen geld en geen ruimte voor nog een kast, sorry :)
 
@ChapDDR: start even je eigen topic als je er nog meer tijd op dit forum aan wilt besteden. Je 'kaapt' nu het topic van elmasacretum ;-)
 
Back
Top