What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ICOON part 3: Yu Suzuki

Err, RSX is alles behalve verouderd en off the shelf... Klopt dat Nvidia voor de ontwikkeling van de GPU (mee) heeft ingestaan, maar die chip gaat men niet in pc's steken hé.
RSX is werkelijk niks bijzonders. Je kunt diezelfde tech nu al in je PC hebben. En tegen de tijd de PS3 uitkomt is RSX oud nieuws. Dit komt omdat goeie ouwe Ken de fout had gemaakt met Cell. Hij had Cell zwaar overschat en ging om het laatste moment naar Nvidia.
Met Xenos is dat wel wat anders. ATi heb ik persoonlijk altijd al beter gevonden (heb nu wel een Nvidia kaart in me PC tho), maar hier is het gewoon overduidelijk. Xenos is een monster. MS heeft de kaarten goed gespeeld qua hardware deze generatie terwijl Sony fout na fout maakte. Maar goed, dit is best wel offtopic.
 
Akira":3kvr61i0 said:
RSX is werkelijk niks bijzonders. Je kunt diezelfde tech nu al in je PC hebben. En tegen de tijd de PS3 uitkomt is RSX oud nieuws.

Niet vergelijkbaar met Xbox 360 nu dan? Allemaal technologie die er al is op pc, enkel verkocht als goedkoper totaalpakket. En geloof je nu zelf dat PS3 'oud' gaat zijn technologisch wanneer het op de markt komt?

RSX en Xenos zijn allebei gebaseerd op respectievelijk Nvidia en ATI architectuur/technologie, maar ze zijn beiden wel ontworpen voor hun specifieke console, niet zomaar off-the-shelf...
 
Niet vergelijkbaar met Xbox 360 nu dan? Allemaal technologie die er al is op pc, enkel verkocht als goedkoper totaalpakket.

RSX en Xenos zijn allebei gebaseerd op respectievelijk Nvidia en ATI architectuur/technologie, maar ze zijn beiden wel ontworpen voor hun specifieke console, niet zomaar off-the-shelf..
RSX is iets als de Xbox GPU. Het is niet gemaakt met de console in gedachte, maar aangepast met de console in gedachte. De GameCube heeft wel een GPU die daar specifiek voor is gemaakt. En de GC heeft een betere GPU dan de Xbox of PS2.

Zo is dat nu weer het geval. Alleen nu heeft de MS console de beste GPU, omdat die speciaal is ontwikkeld voor de console en Xenos heeft wel wat leuke features die je nu nog niet hebt met de huidige videokaarten voor de PC (komt volgend jaar wel verandering in). En wat we nu hebben gezien op de Xbox 360 is niks vergeleken met wat er over een jaar op de 360 te spelen zal zijn.
 
Akira":2hniwlux said:
Niet vergelijkbaar met Xbox 360 nu dan? Allemaal technologie die er al is op pc, enkel verkocht als goedkoper totaalpakket.

RSX en Xenos zijn allebei gebaseerd op respectievelijk Nvidia en ATI architectuur/technologie, maar ze zijn beiden wel ontworpen voor hun specifieke console, niet zomaar off-the-shelf..
RSX is iets als de Xbox GPU. Het is niet gemaakt met de console in gedachte, maar aangepast met de console in gedachte. De GameCube heeft wel een GPU die daar specifiek voor is gemaakt. En de GC heeft een betere GPU dan de Xbox of PS2.

Zo is dat nu weer het geval. Alleen nu heeft de MS console de beste GPU, omdat die speciaal is ontwikkeld voor de console en Xenos heeft wel wat leuke features die je nu nog niet hebt met de huidige videokaarten voor de PC (komt volgend jaar wel verandering in). En wat we nu hebben gezien op de Xbox 360 is niks vergeleken met wat er over een jaar op de 360 te spelen zal zijn.

Oké, akkoord (over de gehele lijn). PS3 zou normaal enkel CELL nodig gehad hebben, en geen GPU (toch in de dromen van Kutaragi). RSX werd dan ontwikkeld om dat op te vangen. Xenos werd al vanaf het begin ontwikkeld voor Xbox 360, dus is ook veel specifieker qua architectuur.

Terug naar Suzuki. =)
 
Van the-magicbox.com:

Yu Suzuki said he has no plans to develope Shenmue 3 for any platforms.
 
Ik had van diverse media begrepen dat Lindbergh op geen enkele console gebaseerd was maar dat de Ps3 er wel wat van weg zou hebben, maar Ps3 is natuurlijk wel wat latere technologie.

Inderdaad de 360 lijkt nu nog in niks op next gen maar dat zal wel veranderen hoop ik. Maar goed, wat we in het begin van de Ps3 gaan zien zal ook nog niet het achterste van de tong zijn. Cell was gewoon te duur, maar had best wreed kunnen zijn. We zien echter wel wat de Ps3 gaat brengen... ik kan me niet voorstellen dat Sony zich amateuristisch laat foppen.


Maar Suzuki -> Shenmue --> Sega state of affairs --> Next gen --> Videokaarten en chips :D

Terug naar Suzuki: Ik wil Shenmue 3!
 
Van the-magicbox.com:

Yu Suzuki said he has no plans to develope Shenmue 3 for any platforms.
Dit is een verkeerde vertaling uit een interview met een Taiwaneese site. Hij zei dat hij graag aan Shenmue 3 zou willen maken, maar als Shenmue 3 wordt gemaakt zal hij niet dezelfde rol spelen als bij de eerste 2 delen aangezien Shenmue nog steeds bij AM2 hoort. We zien het wel.
 
Neemt niet weg dat er dus 'als' ShenMue3 wordt gemaakt staat, i.p.v. eerdere vage berichtgevingen dat de game al vergevorderd zou zijn.
 
Akira":31ro5p2t said:
Van the-magicbox.com:

Yu Suzuki said he has no plans to develope Shenmue 3 for any platforms.
Dit is een verkeerde vertaling uit een interview met een Taiwaneese site. Hij zei dat hij graag aan Shenmue 3 zou willen maken, maar als Shenmue 3 wordt gemaakt zal hij niet dezelfde rol spelen als bij de eerste 2 delen aangezien Shenmue nog steeds bij AM2 hoort. We zien het wel.

Suzuki speelde bij de ontwikkeling van deel één een grote rol, maar dat is echt sterk afgezwakt met deel twee, met Kataoka als sterke persoon en niet Suzuki. 2X had eigenlijk helemaal al geen Suzuki meer...
 
Als Shenmue 3 nu al in de maak is zou Yu dat vast niet hebben gezegd. Ik zie dit meer als een "no comment".

Suzuki speelde bij de ontwikkeling van deel één een grote rol, maar dat is echt sterk afgezwakt met deel twee, met Kataoka als sterke persoon en niet Suzuki.
Zal best. Maar Yu had wel veel te maken met deeltje 2, meer dan hij met deel 3 te maken zal hebben als die ooit komt.
 
Back
Top