What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Status
Not open for further replies.
Hmm, ik ben wat anders dan de rest merk ik. Ik heb ook een cab gehad, en dat vond ik erg leuk, maar een verhuizing naar een klein huis verder, en dat werkt niet meer...

Dus eigenlijk wil ik mijn Hyperspin (of minder luxe frontend, who cares) draaien op mijn Mac Pro met 2 fightsticks met Sanwa spullen en een PC stuurtje. En dan inderdaad alle bekende consoles en MAME, maar voor mij ook de Atari's, C64/Amiga, Spectrum e.d. Ik hang er tenslotte toch een toetsenbord aan...

Niet ideaal, zeker niet voor de feel, maar wel compact...

En daarmee ben ik wel heel benieuwd naar Psykicks setup, maar ook van die Amerikaan met zijn 4 TB HD. Ik heb nog iemand op Marktplaats gesproken die zo'n disk had en er gelukkig mee was, maar ik heb er nooit eentje daadwerkelijk zien draaien, en ik heb inderdaad ook geen zin om €400 uit te geven en alles alsnog te moeten configgen........
 
Ga idd even psykick afwachten, als dat niets gaat of kan worden dan usa drive..... nu al met 3 man geloof ik voor de usa drive..... Dan is het al prima te doen...... Maar heb wel vertrouwen in psykick want hij heeft erg veel ervaring met hyperspin als ik zo het forum lees....

Heb net mijn kast af en nu de software nog.... Dus even afwachten..... :D
 
Ach...... Ik ben nu al zo lang bezig met mijn cabinet..... Kan er ook nog wel bij.... En moet wel een hobby blijven en geen moeten he..... :D
 
Ik heb tijd geleden een hyperspin collectie lopen klooien en dat ging redelijk aardig. al is het juist de kunst om het alle onnodige te verwijderen. ik ben reuze benieuwd psykick en heb enorm veel interesse om jou in je brouwsel in mijn cab te plaatsen :)!
 
Ik snap niet zo goed wat je met bovenstaande comment bedoeld. Maar anyway ik heb een combinatie van allerlei romsets gecombineerd met de wel bekende 2/3/4TB 'Hyperspin project'.
 
Dat bedoel ik ook; HyperSpin bevat veel systemen; wat is jouw selectie geworden? Heb je er bijv. ook GBA tussen zitten?
 
Vrijwel alle 8 en 16 bit systemen. MAME (arcade games) Neogeo etc. En paar naomi titels
Heb ook hoop playstation games maar daar heb ik zelf geen interesse in.

Er zit nog steeds hoop troep tussen. Dus ben overgestapt om een leuke raspberry pi setup te maken met emulationstation frontend. Tijdje mee bezig geweest maar moet de boel weer eens oppakken, echter gebrek aan tijd maakt het haast onmogelijk om er goed voor te zitten.

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocth dus ben benieuwd of ik psykicks hyperspin schijf erbij kan inprikken als ie klaar is:p
 
Ik denk dat ik met zekerheid kan zeggen dat Hyperspin _altijd_ een stukje custom-speciaal-voor-jou zal hebben, want er is geen 'catchall' die alles oplost en overkoepelt.

Er zullen altijd dingen zijn die de één wel, en de ander niet wil in zijn selectie, dus de oplossing is altijd persoonlijk. De lol om 40 uur Metroid te spelen op een arcadekast ontgaat mij bijvoorbeeld, maar er zullen mensen zijn die juist daar voor gaan.
 
Tsja, voor mij zijn de belangrijksten de systemen uit mijn verleden..

MAME, Neo Geo, NES, SNES en natuurlijk de Sega varianten, C64, VIC-20, Spectrum, Atari 2600
en de Amiga. Verder vind ik echt de latere dedicated consoles van Nintendo en Sega cool, maar bij de PS1/XBOX1 hield het bij mij op. Ik heb nog een PS3, maar eigenlijk speel ik daar alleen nog SF4 met mijn Fightstick op, en emuleert het ding het oudere spul.. :)

En nee, 40 uur Metroid.........
 
Ff een snelle update!

Na een aantal weken flink wat te worstelen met de nieuwe Hyperspin en de setup die ik wil maken nader ik het einde.

Ik heb in deze config echt gekozen voor hetgeen dat echt goed werkt en niet in "hobbyfase" zit. Dit is ook de config die in een arcadekast draait met de juiste resoluties e.d. Een andere setup met alles erop komt hierna, deze zal meer gericht zijn op LCD schermen en nieuwe generatie e.d.
De 15kHz variant is gewoon veel ingewikkelder en echt heel lastig om aan de praat te krijgen. Enorm veel trial and error waar eigenlijk de meeste tijd in gaat zitten, vooral als je alles wilt laten draaien via Hyperspin. Andere frontends zijn een stuk simpeler, maar om een closed system te hebben met alles in hyperspin en de nodige frequenties is echt geen pretje.

Anyway het resultaat is werkelijk verbluffend en dat is maar goed ook, want ik had die beloning echt ff nodig :mrgreen: :mrgreen:

Ergens volgende week ga ik een nieuw topic aanmaken met wat foto's, het verloop en het resultaat etc.
 
Ik voel me zeer vereerd dat ik mijzelf op korte termijn de eerste bezitter mag noemen van deze met bloed, zweet en tranen geconfigureerde setup.
Hulde voor de toewijding en het doorzettingsvermogen! :)

In wat minder officiële taal: Goed bezig! 😉
 
Ab79":3n2kw8ub said:
Ik voel me zeer vereerd dat ik mijzelf op korte termijn de eerste bezitter mag noemen van deze met bloed, zweet en tranen geconfigureerde setup.
Hulde voor de toewijding en het doorzettingsvermogen! :)

In wat minder officiële taal: Goed bezig! 😉

:mrgreen: Thnx!!

Ja, Ab weet er ondertussen alles van hehe! Dank je wel voor je geduld!!
 
Top man! Ik ben los vast bezig met de 15khz en dan nog MAME only ook - dus weet hoeveel verdomd veel werk het is :mrgreen:

Ben benieuwd naar de foto's & filmpjes!!
 
Goed om te horen!

Ben benieuwd! Ik draai trouwens met een 640x480 31 khz. crt... Is dat moeilijker of makkelijker dan een 15 khz in hyperspin? Werk wel met scanline hardware generator die makkelijk uit en aan te zetten is... Dus alles uitsturen op 640 x480? Vaste resolutie?

😉
 
appel123":3gw2r871 said:
Goed om te horen!

Ben benieuwd! Ik draai trouwens met een 640x480 31 khz. crt... Is dat moeilijker of makkelijker dan een 15 khz in hyperspin? Werk wel met scanline hardware generator die makkelijk uit en aan te zetten is... Dus alles uitsturen op 640 x480? Vaste resolutie?

😉

Dat is enorm makkelijk vergeleken met alles in 15k. Dan heb je dus een fixed resolution van 640 x 480, waarin je alles kunt doen. Wat compromissen hier en daar met resoluties die worden opgerekt en klaar is kees.
Elke emulator op dezelfde resolutie en gaan. Het allerbelangrijkste is dat je niet te maken hebt met driverproblemen. Dat is en blijft een hel soms. Elke kaart is weer anders en elke OS is weer anders en reageren weer allemaal anders op elkaar, hmmppfff.

Met 15k moet je sowieso elke emulator apart in zijn native resolutie zetten om het mooiste resulttaat te krijgen. Soms zijn dat hele gekke resoluties en kan je monitor het niet eens lekker aan. Dan moet je zoeken naar de dichtsbijzijnde resolutie waar je niet teveel afwijkt van het origineel en het nog goed draait op je monitor.
Wat ook erg vervelend is is dat je constant aan het schakelen bent tussen een pc monitor en je arcasde monitor omdat er niet te werken valt op een resolutie van 320 x 240 😉

640 x 480 is dus absoluut niet te vergrlijken met de 15k route, maar het verschil is dan ook groot.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top