What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hyperspin 4TB drive uit usa kopen met meerderen?

Status
Not open for further replies.
Wim: die gast was waar ik het topic over begon.... 400 dollar en nog verzendkosten..... Die wilde ik met meerdere personen tegelijk bestellen...... :D
 
Hey appel,

Dat had ik begrepen ja.....daar heb ik zeker interesse in, maar dan wil ik wel weten wat we kopen. Heb zoals eerder gemeld ook een schijf gekocht van die gast van marktplaats en daar heb ik zoveel werk nog mee met installeren (waar ik overiens heeeeel slecht in ben), wheelart, opschonen en zaken werkend te krijgen.

Uiteraard moet je als je zoiets koopt de emulatoren allemaal op je persoonlijke wensen aanpassen, dat is niet erg. Maar als je zoveel geld uitgeeft wil ik geen roms meer die niet werken, ontbrekende wheelart, 100000x mahjong, niet werkende emulators, games die eruit klappen/vast slaan etc etc.

Nu weet ik niet of dit überhaupt te regelen is en weet niet of ik nu iets verlang wat dus technisch helemaal niet kan omdat je voor iedere pc afzonderlijk alles moet instellen. Heb er niet zo heel veel verstand van.
 
Psykick : als we nou die schijf met meerdere bestellen, (wat denk jij van die hd? Komt idd wel goed over vind je niet?) dan hebben we ieder geval alle data, weels met sync, plaatjes enz enz...... Dan vanuit daar wat wim voorstelde een basis schijf maken....

Zoals ik merk zijn hier dus best veel mensen mee aan het rommelen (en veel tijd aan het weg gooien) gezamenlijk een mooie collectie maken zal veel tijd (en met meerderen tegelijk bestellen... Ook geld) besparen voor veel forum leden denk ik....

En idd, de instellingen per pc zal nog wel wat tijd in gaan zitten maar een goede basis met alle data die je nodig hebt is er dan al...

:D
 
Appel,

Als we het zo kunnen doen doe ik mee (ligt er wel even aan hoeveel ivm de kosten, heb net mijn kast al af laten leveren, dat was al een behoorlijke aderlating hahah, maar wel meer dan de moeite waard.)

Enige waar ik wel hulp bij nodig heb is het installeren op mijn pc :oops:

Dus als iemand dat wil doen (tegen vergoeding), doe ik zeker mee!

(overigens voor diegene die interesse hebben de foto's van mijn kast staan in mijn topic .....)
 
(overigens appel, is het die gast van het youtube filmpje wat ik had?)


Wat bedoel je, wat jij had? Het is idd dezelfde kerel waar we het over hebben... :D
 
Hyperspin is idd de zucht waard :)

Maar het is ondertussen steeds beter te doen. Er is dus echt wel licht aan het einde van de tunnel. Nou kun je idd de schijven kopen van iedereen die het aanbiedt, maar al deze schijven zijn incompleet, niet werkende emulatoren, oude emulatoren, verkeerde configs, noem het maar op. Dan ben je dus constant bezig met configuren en zo. De reden dat ik er zo lang mee bezig ben geweest is juist omdat ik alle rotzooi eruit wilde hebben, alle wheels, plaatjes etc. perfect wilde hebben. Dus dat er overal goede packshots, filmpjes etc. bij zitten en dat alles klopt.

Persoonlijk vind ik het wel leuk dat er allerlei wheels/emulatoren in zitten voor de meest gekke consoles, maar dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk en rommelig. Ik heb ze wel allemaal draaien, maar ik wil gewoon geen handhelds en de meest bizarre consoles op een Arcadekast.

Er is meer dan genoeg te spelen in Mame en een paar goede consoles die mooi met stick te spelen zijn, dus waarom al die troep!?

Voor de configs voor kasten laat ik zoveel mogelijk troep weg en heb ik een mooie cleane setup, waar het er ook mooi uitziet voor het oog. Dus idd niet de zoveelste Mahjong game en ero troep, maar nice en strak.

Op dit moment heb ik alles op een 2TB staan en die is tot de nok gevuld. Als ik het ook zal aanbieden zal het niet zijn voor een simpele schijf met al het werk van anderen, maar mijn werk voor de afstelling, configuratie en alle accounts die ik heb voor het downloaden van high res filmpjes, update serivcen etc. Ik weet nog niet precies hoe ik dat zal doen en wat ik daarvoor zal rekenen, maar zodra dit binnen de aankomende 2 weken klaar is horen jullie meer hierover.
 
Hey Psykick!

Helemaal waar wat je zegt. 100% eens...een handheld is niet bedoeld voor een groot scherm. Die emulatoren hoeven van mij ook niet zo. Het is een arcade kast dus de focus moet liggen op MAME en de consoles. (Persoonlijk ben ik wel gek op de msx maar dat komt omdat ik daarmee op ben gegroeid, daarnaast speel ik graag de ScummVM games).

Ik heb liever geen 4TB maar 2TB in de weet dat alles netjes werkt en er gelikt uitziet. Mijn persoonlijke wenslijst zou er als volgt uitzien:
- MAME (volledig exclusief Mahjong etc.)
- Atari 5200
- Playstation 1 en 2 (inclusief goed werkende Aimtraks)
- Dreamcast
- Megadrive (+ Sega CD)
- Sega master system
- Wii
- Gamecube
- N 64
- Snes
- Nes
- Atomiswave
- Daphne
- Neo Geo
- PC engine + PC FX

Verder vind ik het niet meer dan normaal als je een vergoeding zou rekenen voor al dat harde werk! Pff ik zie na een paar weken door de bomen het bos al niet meer. Dus ik houd me meer dan aanbevolen als je een en ander gereed hebt.


en persoonlijk dan Scumm VM en MSX1+2. De rest (ook Amiga etc.) zou eraf mogen aangezien de meeste spellen toch ook weer het toetsenbord nodig blijken te hebben.
 
Psykick:

Haha! Idd.... Beter minder maar werkend dan veel voor 50% werkend....

Laat maar weten als je zo ver bent :P :P
 
Nou, dat is het ook niet, want ik heb alles aan de praat, het zit hem meer in het feit dat je op een Arcadekast gewoon niet teveel troep moet hebben wat je toch niet fatsoenlijk kan spelen met een stick. Waarom zou je ook een wonderswan of pong kloon willen spelen als je duizenden supervette arcadegames hebt om te spelen, arcadeperfect?

Op een gegeven moment wordt het alleen maar hoarden en tweaken, waardoor je niet eens lekker een spelletje speelt. Daar moet je voor waken. Anyway heb net de nieuwste 0.154 binnen en ga nog wat aanpassen en rechttrekken om zo weer helemaal up to date te zijn. Was alweer een tijdje geleden. Ik draaide nog op 0.148.

Je hoort van me :)
 
Ben zeer benieuwd Psykick!

Is er overigens een complete lijst te genereren met welke spellen er in de hyperspin opgenomen staan?
 
Psykick":2furfjk3 said:
.....Anyway heb net de nieuwste 0.154 binnen en ga nog wat aanpassen en rechttrekken om zo weer helemaal up to date te zijn. Was alweer een tijdje geleden. Ik draaide nog op 0.148.

Je hoort van me :)

Je gaat toch wel voor Groovymame? Want als je een 'perfecte' frontend wilt, en dat wil je, dan moet je ook voor de beste Mame compile gaan. En dan is Groovymame the best there is, by far. Vraagt uiteraard wel een beetje aanpassing van de hardware, maar ach, iemand die met Hyperspin wil gaan werken moet daar toch niet tegenop zien. :D
 
Psykick said:
Nou, dat is het ook niet, want ik heb alles aan de praat, het zit hem meer in het feit dat je op een Arcadekast gewoon niet teveel troep moet hebben wat je toch niet fatsoenlijk kan spelen met een stick. Waarom zou je ook een wonderswan of pong kloon willen spelen als je duizenden supervette arcadegames hebt om te spelen, arcadeperfect?

Op een gegeven moment wordt het alleen maar hoarden en tweaken, waardoor je niet eens lekker een spelletje speelt. Daar moet je voor waken. /quote]

Fully agree! Dat heb ik al bij MAME, zelfs met een selectie van 5000 roms merk ik dat het daad werkelijk spelen minder doe dan tweaken.
Wellicht is de hobby ook niet 'gamen' maar 'tweaken' :-)
 
Psykick ; zet 'm op met die nieuwste versie...... Ben nu na al die maanden echt helemaal klaar met tweaken, proberen enz...

Wacht op je berichtje :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top