What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Holy shit holy grails

Jinxz

Pattern Reader
Ik kwam net een "recent" filmpje tegen van een paar gasten die een R-360 konden spelen. Wat een gruwelijk vet ding zeg.
De R-360 moet wel een van de meest begeerlijke holy grails zijn op het gebied van retro arcades.

Een andere holy grail voor de race freaks onder ons is volgens mij toch wel de 4 player Outrun 2 SP Super Deluxe. Ik hoorde dat deze "cab" origineel voor 120.000+ euro ging. Damn.
Shitty kwaliteit filmpje maar toch:

Wie weet er nog zo'n beest van een arcade?
- Namco theater (Bruno's)
- ...

De R360 kostte een miljoen om te produceren las ik ooit.
De R360 heeft op hommerson gestaan.

Die R-360 is niet een spel voor na het kerstdiner :D
Wel gaaf, nog nooit gezien, waar staan die dingen nog? US?

Heb de R360 destijds in hommerson gespeeld. Ik denk dat er wereldwijd nog maar een paar speelbaar staan. De rest is in particulier bezit of staat in een museum. Jaren geleden werd het exemplaar van Michael Jackson verkocht. Die ging toen voor iets van 6000 dollar weg. De gerestaureerde exemplaren die recent zijn verkocht gingen rond 10.000-15.000 dollar van de hand.

De R-360...de can met een emergency stop knop. Inderdaad ooit in Hommerson gezien. Nooit gespeeld want ik weet dat ik daar kots misselijk in zou worden...had ik in die Afterburner al...

Die outrun SDX stond in het Arsenaal in Vlissingen.
Ik geloof vier (!) Ferrari's en allemaal verschillende modellen / kleuren.
Je kon er met acht man in zitten ondanks dat er slechts vier konden sturen.
Wel weird, naast de bestuurder zitten en puur meerijden voor de fun.
Die 360 heb ik nog nooit in real life gezien, of het moet me niet opgevallen zijn.
Maar dat kan haast niet ...

Die R-360 heeft een tijdje in Utrecht gestaan, bij Fortuna. Nooit ingezeten, wel een keer staan kijken uiteraard :)
Fortuna was in de jaren 80 een arcadehal, daarna voor de helt arcade games en in de andere helft alleen fruitautomaten en nog weer later hadden ze helaas alleen nog fruitautomaten :-(

Volgens mij hebben ze een paar van die Outruns bij Funhouse in Renesse staan samen met nog een shitlading racers.

michelze":xef10ucw said:
Je kon er met acht man in zitten ondanks dat er slechts vier konden sturen.
Wel weird, naast de bestuurder zitten en puur meerijden voor de fun.
Nee, dat klopt niet. Iedere wagen heeft twee stuurtjes, en tijdens het rijden moet je van bestuurder wisselen zodra de game dat aangeeft.

Die ID cab is bizar. Kwam 'm al eens tegen op het web.

Ik zat ff te googlen op R360 en kwam via via een kerel tegen die er gewoon 2 heeft (of had). Hier is een filmpje waarin ie wat uitleg geeft over het alternatieve spel dat in de cab kan, Wing War:

Haha leuk weetje ergens in de video, hij trekt 2500 watt 50ampere :shock:

Redemption-Games-Cooking-Mama.png

Cageman":brt39mp0 said:
Redemption, zo te zien. Ik heb echt een hekel aan redemption games..

Inderdaad. Inspelen op populaire IP's en hopen de kleine kids het geld uit de zak te kloppen.

:vomit:
flappybird.jpg

skylanders_unit.png

temple-run-arcade-video-redemption-game-coastal-amusements.jpg

DOODLEJUMPARCADE_l.jpg

En zo kun je nog wel ff verder kotsen

Maar diezelfde redemption troep brengt me ook wel weer ontopic want een van mijn top5 holy grails is nogsteeds Taito's Ice Cold Beer. De bareigenaren van ICB's beloonde de klanten met bier voor het behalen van highscores. Later werd de cab er op aangepast en kwamen er tickets uit rollen.
Ik heb op Eurocade in 2012 er op gespeeld en was echt behoorlijk hooked:

icecoldbeer1.jpg

Cageman":3mdvvy6z said:
Redemption, zo te zien. Ik heb echt een hekel aan redemption games..

Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn funky circus niet te beledigen ;)

Back