What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hoe zijn wij hier gekomen op Nozomi?

Ik ken die eerst layout nog. Ik wilde op vakantie naar Japan en bij het zoeken naar informatie kwam ik op die website. Ken heeft mij toen tips gegeven samen met wat andere mensen.
Tevens kreeg ik toen een mooie link van Ken voor een cheapmotel en de mensen van Insidegamer zouden er ook zijn. Een heerlijke tijd gehad.... Daarna een tijd niet meer op het forum geweest totdat ik zelf wel een candy wilde aanschaffen... Die is er ook gekomen.

IMG_6522.jpg

Danceparty in yoyogipark.... awesome.
 
Ik ben op het forum terecht gekomen in 2008 op aangeven van Marc (Almighty).
De eerste groupbuy samen met hem gedaan voor de NAC's.
Wat een zenuwen bij de eerste container!.
Op veel fora stonden verhalen over containerloads die toch op het laatst gecancelled werden door communicatiefouten met Japen.
De toezegging van allemaal 2 player veranderde als snel in "waarschijnlijk allemaal 2 player" en van "absolutely no screenburn" naar "may have some screenburn".

Bizar detail : De groupbuy begon met een leverancier in HongKong , die vervolgens mailde dat er een bedrijfsongeval was geweest en er personeelsleden gewond geraakt waren. We moesten maar rechtstreeks bij de Japanse leverancier gaan bestellen. Deze leverancier heeft keurig woord gehouden, maar heb ik daarna nooit meer gesproken..

Ik heb even geteld en we zijn inmiddels aan container 20 bezig met Japanse arcade en consolestuff. Hoe snel kan het gaan...
 
Dit is een gruwelijk topic...

2008, SnK 2001 op de gamecube aant spelen na een GC ve mooi prijsje op de kop te hebben getikt. Jaren uit de gamescene weggeweest ivm muziek maken en verzamelen platen.

Mijn uberbruder had inmiddels een kast in zn studentenhok... Neogeo... Neogeo! Art of fighting, Fatal Fury, Spanje 93..... en 94.... en ik denk ook 95...

Staat er een super dikke candy in zn living na verhuis en als Kermit een sticker was, was ik de lijm... Rudie mij geattendeerd op nozomi en ik begonnen met AES. Entree ie nwe wereld ook al wist ik al een hoop, dacht ik... Tja en toen ging het loesoe. AES collector, regelmatige cabbuster en toen (pas) in 2012 mn eerste cab.

Deze hobby maar vooral onze community maakt het zo damn groot en interessant. Wtf, arcade cabs ruleren mijn jeugd. En vooral games like, SF 2, MK, AOF, Daytona, KI, Point Blank, etc. Etc. En mooie is dat het nu kan en dat de dedication zo fckn diep zit bij ons allen....

Sommige mensen verzamelen postzegels... Wij verzamelen fckn hardcore arcade cabs! Niet iedereen snapt het maar damn... Ik houd van mn hobby, van mn community en van de smell of fresh cab electrodust in the morning.

En er gaat gewoon niks boven da real thang. No doubt... Hardcore arcade mofo 4 life!
 
Back
Top