What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hij is er! Sega New Astro - mijn 1e Candy...

Ik zag die rode "2" door de tekst heen gaan, onderop.
1 blik op mijn eigen arcana flyert en kwist genoeg.

Geweldige aanwinst, Gefeliciteerd! Staat nu nog zielig in een hoekje maar ben straks benieuwd naar de glamour shots.

ElPancho":2imalqxc said:
Dat je smaak hebt laat je weer eens zien met deze aankoop!

Congrats, mooie aanwinst.
+2

Mooie aanwinst zo vlak voor het nieuwe jaar!

:)

Ja wat moet ik nou nog zeggen Rob, dat ik je haat of van je hou? Een beetje van beide denk ik, wat een vet ding is dat toch en veel plezier ermee man. Ik kom hem binnenkort maar eens even van dichtbij bekijken!

thnx !
ja ben er wel gross mee, heeft Ronnie goed geregeld, zoals altijd.
dacht al dat ElPancho die andere had...

en ben reuze benieuwd naar jouw gerefurbde cocktail Hasan! pics!

Supergaaf deze Aero Table! Ik ben ook een Sega fan en vroeg mij af hoe dit nu speelt met een liggend beeld?
Ik zag dat jij ook een Astro en Blast hebt, hoe is de beeldkwaliteit vergeleken met de andere Sega's?
Als laatste vroeg ik mij af waar het geluid vandaan komt? Ik zag op internet namelijk ergens een foto van een Aero Table waar rechtsbboven (bij die zwarte openeningen) volgens mij de speakers zaten.

table is idd wel erg gaaf moet ik zeggen, heb er eigenlijk nog niet op gespeeld ivm al het gefeest de afgelopen dagen. :oops: maar de kijkhoek is even wat anders.
beeldkwaliteit in vergelijking met de astro en new astro vind ik zeker niet onder doen. de blast is een ander verhaal omdat daar een nieuwe trisync monitor in zit en die geeft vooral op 31 khz een superbeeld.
het schijnt dat er zowel at's zijn uitgebracht met de speakers aan de buitenkant inc. marquee, maar ook waar de speakers aan de binnenkant zaten zonder marquee. die van mij had oorspronkelijk speakers aan de buitenkant, waar die gaten idd zitten, maar er zijn maar weinig at's die dat nog hebben.
vorige eigenaar heeft er een speaker in gezet aan de binnenkant. dat is iets wat ik nog wel aan wil passen als ik deze table compleet ga refurben, want dat is 1 van mijn 2010 voornemens.
als ik hem boven op mijn kamertje heb staan laat ik wat spelende foto's zien.

Inderdaad erg gaaf een Aero table in Rottuhdam, zullen we die ook weer proberen met zijn tweeen naar boven te sjouwen ;).

ruderudie":v7l4omso said:
Inderdaad erg gaaf een Aero table in Rottuhdam, zullen we die ook weer proberen met zijn tweeen naar boven te sjouwen ;).

:lol:
ja, is goed Rudie, kan best wat hulp gebruiken weer, maar deze kast wordt nog lastiger. loeizwaar! misschien met 3 man sjouwen zelfs.
maar als het monitortje eruit is moet t lukken. moet wel oppassen daarmee omdat er maar een half frame omheen zit. panel kan er ook helemaal af dus dan moet die door het trapgat kunnen.

Rob waar ga je hem eigenlijk neerzetten? 2e room erbij :)? Of heb je je gameroom helemaal Aero-table proof gemaakt door alle overbodige zooi eruit te gooien?

ruderudie":1elh8rg7 said:
Rob waar ga je hem eigenlijk neerzetten? 2e room erbij :)? Of heb je je gameroom helemaal Aero-table proof gemaakt door alle overbodige zooi eruit te gooien?

:D

ik heb mijn klerenkast de deur uit gegooid. who needs clothes when you're a game nerd and don't get out much?!

nee ik moet idd mijn gameroom even herinrichten. als het goed is past het net. (geen fries)

Auto, kledingkast...heb je toevallig een konijn en met een hok en moeten we de dierenbescherming alvast gaan inlichten?

DSC00128-1.jpg

gisteren eindelijk met het vrouwtje mijn aero table naar boven gesjouwd, eerst voorzichtig de monitor eruit gehaald natuurlijk, want hij weegt behoorlijk wat...
eenmaal boven monitor er weer in, meteen maar getate omdat ik er o.a. een 48 in 1 in wil hangen.
en U raadt het al, ik krijg geen beeld meer, enkel zwart! geluid hoor ik wel zoemen.
ik heb geen flauw idee wat dit veroorzaakt, volgens mij is het niet de monitor, want de neck gloeit nog mooi en als ik hem uit zet krijg ik die 3 mooie gekleurde bolletjes in het midden van het scherm.
volgens mij krijgt de pcb geen stroom want het lampje daarvan brandt niet; aan de andere kant...wanneer ik de volume pot van het pcb'tje draai heeft dat wel invloed op het geluid omdat ik dat hoor via de speakers.
de pcb die ik er eerst op had werkt ook niet meer op deze kast, zelfde verhaal, dus het ligt niet aan de pcb's.
Monitor er weer uit gehaald, alle kabeltjes opnieuw vastgemaakt, maar geen resultaat.
mijn noobness wreekt zich weer, want ik heb verder geen flauw benul hoe ik dit moet oplossen.
iemand enig idee?

Heb je een multimetertje in huis? Meet dan eerst even of het JAMMA harness nog wel stroom levert aan de PCB. Je kunt dan verder kijken: voeding, kortsluiting, los kabeltje/connector, etc..

En misschien een hele domme vraag, maar wees er zeker van dat je de JAMMA connector niet ondersteboven aan je PCB schuift. Niet alle JAMMA connectoren hebben de key op pin 7 zitten.. vaak ontbreekt de key in het geheel.

geen multimetertje in huis en zou eerlijk gezegd ook niet weten wat er mee te doen.
jamma connector beide kanten geprobeerd en krijg de bekende strepen wanneer die fout zit, dus dat is het ook niet.
bedankt iig voor je antwoord.

Oeps, nou ik kan alleen maar zeggen dat het van afstand moeilijk oordelen is. Ik zal wel ff kijken of ik met Pascal kan langskomen van de week. Mocht het niet lukken breken we gewoon zijn nek :twisted:
Kijk eerst zelf nog goed en probeer duidelijk uit te leggen wat je hoort en wel of niet ziet. Succes!

Back