What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Hij is er! Sega New Astro - mijn 1e Candy...

Pat7o":2a2jmmez said:
thnx,
en dan nog een vraagje aan Astro Ken(ners) voor als ik ooit een 24khz game binnenhaal, hoe switch ik naar 24khz?
reguladores.gif
 
Nou Rob wil het allemaal een beetje lukken met je cab?(demoteren/monteren)
Ben erg benieuwd of het allemaal gelukt is 😉
 
hmmmm..... :lol:

het ging allemaal redelijk vlotjes, op 2 schroeven na die echt muurvast zitten. Precies die schroeven die in de franse link hierboven ook als lastig werden gemeld..
ik heb zelf echt goedkope bagger schroevedraaiers en wil niet die schroeven tot moes draaien. Al een beetje cola geprobeerd, hamertje erop maar nadanakka...
Woensdag komt mijn broer ff langs die wel goede spullen heeft en moet het zo gepiept zijn.
Nogmaals, eigenlijk is het een eitje en kun je hem in 15 minuutjes uit elkaar hebben als het meezit. Dan is die ook goed naar boven te sjouwen.
Dus woensdagavond zal ik even wat fotootjes posten.
Komt goed!
 
:D
Niet echt...wil eerst die muurtjes een mooi Gameroom kleurtje geven en heb nog wat (vitrine)kastjes en bureautjes nodig...en wat plankjes om mijn bescheiden retro marquee verzameling op te zetten..zie het al helemaal voor me. :roll:
Deze zomer maar is een keer echt afmaken.
Want een New Astro omsingeld door dozen is ook niets!
 
ruderudie":74nwsqfr said:
Super als ie eindelijk in je gameroom staat!! Heb je die al een beetje uitgemest in de tussentijd?
is het zo erg dan?
Ben wel benieuwd hoe jou retro kamer eruit ziet :)
 
uhhh...niet
Ik heb voorlopig nog alles in dozen zitten.
het plan is er om er een gameroom van te maken...maar dat plan is er al even...en er komen steeds meer doosjes bij!
8)
heb een kleine verzameling vergeleken bij de meeste hier..
ik hou het eigenlijk beperkt tot Sega, Saturn en Dreamcast only.
het oogt alleen wat rommelig.

PIC_0093.jpg
 
Nou toch een aardige verzameling!(dozen :P ), maar toch zonde als alles er zo bij staat.
Ga eens langs bij Ikea 😉, want daar hebben ze voor weinig geld mooie opberg meubels etc.
 
Zo, eindelijk goed gereedschap...

PIC_0103.jpg

PIC_0104.jpg

Moesten nog wel even 4 kabeltjes in de kast unpluggen, maar dat toonde zich allemaal vanzelf. 1 van de (vele) mooie eigenschappen van deze kast is dat geen enkel kabeltje/plug hetzelfde is dus je kunt eigenlijk niets fout doen. Wel even genummerd voor de zekerheid.

daarna heel vlot naar boven gesjouwd en binnen no time weer in elkaar!

PIC_0107b.jpg

Dat roze poefje had ik nog staan en zit eigenlijk ook niet slecht achter de kast...
 
Pat7o":3ek2evtp said:
uhhh...niet
Ik heb voorlopig nog alles in dozen zitten.
het plan is er om er een gameroom van te maken...maar dat plan is er al even...en er komen steeds meer doosjes bij!
8)
heb een kleine verzameling vergeleken bij de meeste hier..
ik hou het eigenlijk beperkt tot Sega, Saturn en Dreamcast only.
het oogt alleen wat rommelig.

PIC_0093.jpg

ha erg lachen mijn vrindin is geschokked hehehe.
 
:lol:
jaah...heb ook al wel wat commentaar gehad van mijn vriendin...
maar he...we wonen nog niet samen dus...no problemo!
 
Ik heb even de tutorial 'gestolen'van de franse site en op KC gepost in t Engels als volgt.
Misschien kan iemand vd Nozomi leden er (in de toekomst) iets aan hebben.
Met dank dus aan de Franse poster.

Here goes;

Taking a Sega New Astro City Apart (leaving the monitor in)

So here's a tutorial I took from the French Site http://www.neo-arcadia.com :cheers: (Thnx!)and translated it into English. I used the tutorial to take apart my Astro when I could not get it up the stairs. I left the monitor in the cab.
feel free to change if anything is not correct.

1. Remove the 7 screws on the rear of the cab and take the panel off. The two bottom screws are longer than the others.
you can do this with an ordinary screwdriver as well.
2.jpg

2. Open the Control Panel with the keys (under the CP) and remove the 3 screws as pictured.
3.jpg

3. Remove the plug on the most left in the control panel. This plug is wired to the front panel.
4.jpg

4. Deconnect the cable(s) attached to the Front VR in the control panel.(The New Astro only has one cable connected). Also untie the cable ties which hold this cable.
4a.jpg

5. Take off the Front Panel
5.jpg

6. Remove the 4 top screws as pictured.
6.jpg

7. Remove the 3 screws on both sides of the cabinet. I (and others)found these to be the most difficult to remove. You need a screwdriver that is of good quality and one that fits perfectly. You may also need a helping hand in holding the cab to its place while you screw. Total 6 screws.
7.jpg

8. Remove the 6 screws (3 each bottom side) as pictured.
10.jpg

9. Remove the 4 screws on the rear of the cab.
12.jpg

10. Now before you take the front and the rear side of the cabinet apart you have to unplug 4 cables inside the cab.
See picture:
- the two cables on the right - one attaches to the chassis at the rear of the monitor and the other attaches to the fluorescent lamp.
- the two other cables both attach to the Power Supply Unit - the one most on the left is the earthwire which you need to unscrew.
ad1.jpg

11. Now you can take the two sides apart. Make sure the rear section holding the monitor doesnt fall.
15.jpg

The pdf Sega New Astro Owners manual I downloaded from this other great site might help too.

http://www.arcade-system.com/cabs_html/ ... o_city.htm
:cheers:

it's linked under the blueish manuel Oui or for an even better version check the killercabs site under downloads.
 
Hey Rob, goed initiatief om dit te vertalen! Ik denk dat veel mensen er wel iets aan hebben, maar welke schroeven moesten nu uitgeboord worden?
 
Ik hoefde eigenlijk geen schroeven uit te boren, maar dat kwam meer door het echte monteurs gereedschap (perfekt passende schroevedraaier met hulpstuk om makkelijk te draaien) dat mijn broer meenam.
Daarmee gingen ook de twee lastige schroeven eruit.
Wat ik begrepen heb van verschillende sites is dat er inderdaad af en toe een schroef moest uitgeboord worden, meestal aan de onderkant van de kast.
Gelukkig hoefde dat bij mij niet.
 
toch ook maar wat fotootjes plaatsen van niet mijn laatste aanwinst, maar mijn voorlaatste ergens afgelopen Juni was het...geloof ik.
excuses voor de fotokwaliteit, maar ik heb nog steeds een crappy toestel...

PIC_0005-2.jpg

PIC_0006-1.jpg

kast is in prima staat, op een kleine chip van de marquee af na.
 
Hmmm, Toch wel kickuh zo'n Naomi cab. Wat lijkt de Astro laag nu je ze zo naast elkaar ziet.
 
De Naomi is inderdaad een stuk hoger, iets dieper ook. moest ook het een en ander uit elkaar om hem de trap op te krijgen en de deuropening door.
maar ben er zeer tevreden over. :)
cab is trouwens 31khz only.
 
Ziet er heftig uit man en blijft altijd een mooi gezicht meerdere cabs naast elkaar 8)
 
Back
Top