Nou dat is toevallig dat je het vraagt, want ik wilde net vertellen wat de status is
Een aantal dagen geleden heb ik nog met DHL en de lui in HK contact gehad. Aangezien er op het pakketje een waarde van $138,- stond wil DHL HK dus het pakje vergoeden voor $138,- en de verzendkosten van $160,-. De lui in HK legde eigenlijk elke keer het probleem bij DHL en bij mij neer, maar dat is natuurlijk bullshit en dat heb ik ze ook aangegeven. Zij zijn tenslotte de opdrachtgever en ik heb geen pakje!
Ik wilde ook niet met ze in onmin komen, dus heb ik ze aangegeven dat als ze niet met een fatsoenlijk voorstel komen ik een PP claim zou indienen, omdat ze niet veel keus overlieten en al het verlies bij mij neerlegden.
Daar hebben ze positief op gereageerd en mij het voorstel gedaan dat DHL de 138 en 160 zou vergoeden en dat we het verschil daartussen zouden delen. Dat houdt dus in dat ik een bedrag van $600,- van ze terug krijg. Dat is nog steeds een verlies van $300,- op de hele zending, maar altijd beter dan helemaal niets.
Echter gaan we nog niet over op deze oplossing en wachten we even de kerstdrukte af, tot ongeveer 45 dagen na de betaling was gedaan bij PP om echt een dispuut in te dienen. Het is voor alle partijen beter dat het pakketje boven water komt.
Mocht het dus zo zijn dat het definitief weg is, wat dus nog steeds niet helemaal het geval is, krijgt iedereen naar rato zijn geld in eerste instantie terug of het pakketje wordt opnieuw gestuurd en iedereen moet wat extra bijbetalen.
Laat me vooral even weten wat jullie hiervan vinden, want 5 weten er altijd meer dan één, zodat ik weet of we allemaal op dezelfde lijn zitten. Dank voor jullie geduld en hopelijk worden we nog verblijd met een extra kadootje