What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Goede RGB Scart kabel voor Playstation 2 zoektocht

R2-2D

1CC Aspirant
Joined
Nov 26, 2005
Messages
779
Reaction score
0
Location
Enschede
Ik de laatste dagen een paar verschillende rgb kabels getest voor mijn ps2 en ik vind het moeilijk om een goede te vinden.
Die van Blaze is kut .
Heb nog een paar andere goedkope hong kong merken geprobeerd , maar de kwaliteit (van het beeld) valt allemaal zwaar tegen.
Iemand die mij er 1 kan aanraden ,( of wil verkopen ?)
 
volgens mij heb je RGB of helemaal geen RGB, er is geen middenmoot.
 
Als je tv het ondersteund zou je ook een component kabel kunnen checken, sommige games ondersteunen 480p!
ps2 rgb kabels die kut zijn? Ik heb hier nog nooit iets over gehoord.
Let op dat je hem wel in de RGB scart input op je tv zet. veel tv's als ze meerdere scarts hebben zijn ze vaak niet allemaal RGB. Als je digitale tv via je RGB scart aansluit kan je ook via die digitale kast je ps2 aansluiten *tip.
 
Voor mijn hd heb ik natuurlijk component , maar voor mijn gewone tv heb ik gewoon scart.
En er zit dus wel degelijk verschil in beeld kwaliteit van verschillende merken rgb kabels. Ik zoek alleen de beste.
 
JE zou ook zelf een scart kabel kunnen solderen, dan kan je de beste kabel nemen die er is en die gewoon op het moederboard solderen. Miscchien kan je ook het signaal boosten. Misschien komt er een zwak signaal uit je ps2, waardoor kwaliteitsverschil erg duidelijk wordt tussen de verschillende kabels. Je zou denken des te dikker, des te beter in dit geval. Ik zou daar gewoon op zoeken, dikte.
 
Je moet die grijze of zwarte hebben met tussenblokje met wit/rood en geel.
 
Ken":3ctrxg6o said:
Je moet die grijze of zwarte hebben met tussenblokje met wit/rood en geel.
Is dat een grap? Ik heb die grijze met tussenblokje voor video en stereo uit. Die kabel heeft HEEL slecht geluid en de kabel is ook dun! Dus alléén dan als ie dik is, want er zijn vast meerdere verschillende ps scart kabels.
 
Ik begrijp je concern, maar zo zien de officiele er wel uit.

Blijf ver weg bij de Blaze rotzooi etc. ik heb destijds ook flink in de buidel getast voor een RGB kabel maar dan had je ook wat.
 
die blaze kabels zijn goed. ik heb er een voor mn N64, ziet er masterlijk uit in RGB (speelt ook alle regios af, vraag me niet hoe het kan).

Ik heb ongeveer 8 RGB kabels voor diverse systemen speciaal laten maken bij een of andere vent jaren geleden, duur, maar kwaliteit is perfect. zo'n 20 euro per kabel, neogeo aes, saturn, super famicom etc.
 
Ik had een rgb kabel pro of zoiets van blaze voor de ps2 , maar die is echt slecht. En ik denk dat die n64 van jou gemod is als hij een rgb signaal kan weergeven en verschillende regios kan afspelen.
 
Japanse N64 gaat gewoon in RGB (zelfde als SNES)
 
Ja maar een JAP N64 speelt niet alle regios af.

Die N64 heeft gewoon een ingreep gehad, een zeer simpele ingreep :)

Je hoeft geloof ik alleen maar de console open te schroeven en die cartridge sluiter te verwijderen. Alleen op deze manier passen alle soorten N64 carts in het cartslot... en ze werken dan als het goed is ook gewoon (de hardware is dus nooit regiolocked geweest).

RGB is een andere verhaal, vergt normaal wat lichte soldeerskills. Maar een US/JAP machine heeft geloof ik al RGB ondersteuning (PAL niet).
 
US en JAP is inderdaad standaard RGB, des te kanslozer is een Europese.
 
Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
 
legztec":28u5ajj9 said:
Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
Er bestaan geen niet RGB composiet SCART kabels voor spelcomputers en ik vraag me af of er sowieso SCART kabels bestaan zonder RGB. Al helemaal niet voor PS2. Wellicht bedoel je dat hij op moet passen dat hij geen composiet kabel koopt met een scart blokje. Dat klopt. Ook heb je scart switch boxen en die zijn ook meestal niet RGB :lol:
Ik snap ook niet dat je zoveel verschil ziet in verschillende SCART kabels.
Je moet dan een zo kort en zo dik mogelijke hebben. Vooral dikke shielding, de kern moet ook weer niet te dik zijn! En dan zonder tussenblokje, omdat dat ook de kwalieteit niet ten goede zal komen.
Maar je zou ook het RGB signaal kunnen boosten en ik denk dat het vooral aan je tv ligt die slecht reageert op niet-super-sterke rgb signalen. Of je ps2 is vies/vuil/versleten.

Meer weet ik ook niet, hehe.
Succes. Ik wil wel nog plaatjes screenshots zien, van een slecht en een goed rgb beeld.
 
Een RGB scart moet in de RGB ingang op de TV een kraakhelder beeld geven en in de andere ingang een composite beeld. Er zijn ook RGB cables die alleen maar beeld geven als ze in de RGB ingang zitten.

Voor DC heb ik 2 verschillende RGB cables, 1 helemaal vol met pinnen en 1 met ontbrekende pinnen (21 pins?) maar beide geven hetzelfde resultaat op RGB CRT (zeer scherp beeld, oneindig veel beter dan composite). Die laatste was volgens mij zo'n official, vrij kort en dik.
 
d2":1hf0rxcz said:
legztec":1hf0rxcz said:
Ik zie hier overal rgb staan maar hebben julie het dan over rgb scart?
Scart heeft namelijk ook gewoon composiet composiet pinnen dus kijk uit dat je niet genaaid word met een composiet scart kabel.
En het lijkt me vrij sterk dat je veel verschil ziet in rgb kabels onderling.
Er bestaan geen niet RGB composiet SCART kabels voor spelcomputers en ik vraag me af of er sowieso SCART kabels bestaan zonder RGB. Al helemaal niet voor PS2. Wellicht bedoel je dat hij op moet passen dat hij geen composiet kabel koopt met een scart blokje. Dat klopt. Ook heb je scart switch boxen en die zijn ook meestal niet RGB :lol:
Ik snap ook niet dat je zoveel verschil ziet in verschillende SCART kabels.
Je moet dan een zo kort en zo dik mogelijke hebben. Vooral dikke shielding, de kern moet ook weer niet te dik zijn! En dan zonder tussenblokje, omdat dat ook de kwalieteit niet ten goede zal komen.
Maar je zou ook het RGB signaal kunnen boosten en ik denk dat het vooral aan je tv ligt die slecht reageert op niet-super-sterke rgb signalen. Of je ps2 is vies/vuil/versleten.

Meer weet ik ook niet, hehe.
Succes. Ik wil wel nog plaatjes screenshots zien, van een slecht en een goed rgb beeld.

er zijn wel degelijk scart kabels die geen RGB ondersteunen haha, al in het 16bit tijdperk.
 
Heb gisteren een vrij simpel rgb kabeltje van logic 3 geprobeerd en deze is dan eindelijk wel goed. Wel grappig dat er nog zoveel verschil kan zitten in die kwaliteit van die kabels.
Bedankt voor jullie reacties !
 
Back
Top