What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[Gezocht] Jamma key

Wat is het? Als je de exacte afmetingen voor me hebt dan kan ik je ook wel eentje printen ;)

( € 0,95 is wel een goed tarief op die website of niet? )

Is een key voor in je Jamma connector te duwen tussen pin 7 en G voor de uitsparing van je PCB.
Normaal doe ik deze pins doorsolderen, maar heb in een cab een connector waar geen pins meer in 7 en G zitten.

€0,95 is echt niet te duur, alleen tellen die Franse boeven enorm veel verzendkosten…
Zit er dus niet op te wachten om straks voor €10,- een paar van die dingetjes te hebben.

Ik heb meerdere cabs waar geen key in zit. Gewoon met stift erop schrijven parts of solder side en je weet het altijd.
Staat er vaak ook al wel op.

Succes met verder zoeken iig, ik zou zo niet weten waar je ze kunt krijgen.

Ik heb ook geen key in m'n cabs...er zit een sticker met een rode pijl op de connector die aangeeft wat parts side up is. Ooit één keer een PCB ondersteboven aangesloten...gelukkig geen schade.

Thanks, gaat me niet om het verkeerd om aansluiten, daar heb ik geen last van.
Gaat me meer om de zijdelingse speling op de connector, dus dat hij niet te ver naar links of naar rechts erop gedrukt kan worden en kans maakt om een verkeerde pin te contacten...

Nog nooit last van gehad en ik verwissel heel erg vaak m'n PCB's. Mijn JAMMA connector past als gegoten.

Bij de Jamma connector in mijn MVS cab is de zijkant aan 1 zijde gebroken, dus het is me al een keer gebeurd dat hij niet helemaal op de juisten pinnen zat doordat de connector te ver naar de zijkant van het PCB zat... (Geen schade overigens)

Dus ik denk dat zo'n key mijn leven een heel stuk makkelijker maakt ;)

Bij een New Astro City van mij is het hetzelfde. Ik zorg er altijd voor dat de connector altijd naar één kant geschoven zit...maarja, ik kan het me wel voorstellen dat je meer zekerheid wilt hebben.
Ik heb die dingen wel vaker te koop zien staan. Ik zal wel even kijken of ik iets betaalbaars kan vinden (reken er overigens maar niet op).

Edit: In Japan dus...voor ¥540 zonder verzendkosten. Niet te doen dus voor één onderdeeltje.

Heb ze inmiddels dus gevonden bij 2 Franse shops:
Leshoparcade en smallcab, heb beide even een mailtje gestuurd voor een stuk of 5 van die dingen in een envelopje met een postzegel erop...
Ben benieuwd of het een beetje schappelijk wordt.

Kunnen we anders een groupbuy voor die dingen houden? Ik wil d'r ook wel een stuk of 8.

Heb er nu overigens (tijdelijk) een tie-wrapje omheen getrokken.
Werkt natuurlijk ook enigzins.

Past een jumpertje er niet in? Nooit geprobeerd eigenlijk.

Cageman":1dk7v23f said:
Past een jumpertje er niet in? Nooit geprobeerd eigenlijk.

Ff een update; ja, een jumper past in de Jamma connector ;)

Back