What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[gezocht] dreamcast

froed

Button Masher
hey ik zoek bij voorkeur een witte droomcast met twee controllers. Als iemand dit op voorraad heeft.
Froed
 
Ik zou voor een Japanse gaan. Er zijn een paar NTSC games die defaulten naar 50hz. (50hz is 20% te traag en plat misvormt beeld, geen 4:3 aspect ratio meer)
Die kijken blijkbaar naar het bios o.i.d. en draaien dan op 50hz. Heb je geen last van met een Japanse.
Yu Suzuki's Game Works heeft dat ook bij een paar games.
Jp. Dreamcast op ebay = 30eur. Je hebt wel een stepdown converter nodig, maar investeer daar gewoon in, dan kan je ook andere (Japanse/Amerikaanse) consoles daarop draaien.
Nederlandse PAL dreamcast zijn gewoon veel te duur.

En bij voorkeur een witte? hahaha, ik denk niet dat er iemand je zo snel een niet-witte gaat aanbieden. Of bedoel je 'liever geen verkleurde'?
 
@Sp33dFr34k
You're right, I'm french :oops: Since strangers on french forum are trying to discuss in french for their research (for the first touch...) , I try to be at least to do the same here ...

@d
Thanks for the advices. When I say "white" I mean not "yellow-ed" :). So the best to do, a japanese dreamcast :mrgreen:
Will watch this on ebay

Thank you.
Froed
 
We appreciate the effort :)

I have some white DC's but I think they are not JAP ones.

I also have a black NTSC-U console lying around (my backup), but I'm asking €70 for that one excluding shipping.
 
d":itx1nwqr said:
Ik zou voor een Japanse gaan. Er zijn een paar NTSC games die defaulten naar 50hz. (50hz is 20% te traag en plat misvormt beeld, geen 4:3 aspect ratio meer)
Die kijken blijkbaar naar het bios o.i.d. en draaien dan op 50hz. Heb je geen last van met een Japanse.
Yu Suzuki's Game Works heeft dat ook bij een paar games.
Jp. Dreamcast op ebay = 30eur. Je hebt wel een stepdown converter nodig, maar investeer daar gewoon in, dan kan je ook andere (Japanse/Amerikaanse) consoles daarop draaien.
Nederlandse PAL dreamcast zijn gewoon veel te duur.

En bij voorkeur een witte? hahaha, ik denk niet dat er iemand je zo snel een niet-witte gaat aanbieden. Of bedoel je 'liever geen verkleurde'?
Hierop aanhakend, op het moment dat je de Dreamcast aansluit met een VGA-box heb je hier geen last van, sterker nog bepaalde PAL titels zonder 60Hz modus bieden wel gewoon 60Hz/480p bij gebruik VGA-box :) Ben je een purist en heb je alleen een standaard CRT, haal dan bij voorkeur een NTSC console in huis. Heb je een VGA-scherm en/of wil je de Dreamcast gebruiken op een moderne flatscreen/LCD/Plasma etc dan maakt de regio niet uit zolang je maar gebruik maakt van de VGA-box :)
 
@Sp33dFr34k
Perhaps I have found one PAL dreamcast with 4 pads....
But in a future I could be interested in a ntsc one, if so I will come back to you.

@Wombat
I will use the DC on a b&o Mx7000 Crt. But the vga box is a good idea if I have one more DC to use with my plasma....

Thanks all for the advices ;-)
 
Back
Top