DAY":2manld0v said:Wel is geloof ik de winstmarge op games best hoog, volgens mij is een game maar 50 procent inkoopwaarde en daarmee dus 50 procent wisntmarge.
Dat is inderdaad het geval.General Wong":1was2msg said:DAY":1was2msg said:Wel is geloof ik de winstmarge op games best hoog, volgens mij is een game maar 50 procent inkoopwaarde en daarmee dus 50 procent wisntmarge.
Dit is absoluut niet het geval, zeker voor de kleinere shops is de winstmarge slechts een paar euro. Geloof dat inkoop prijs meestal zo rond de 45 tot 50 euro zit.
De Uitverkorene":ihbi2q5m said:Dat is inderdaad het geval.General Wong":ihbi2q5m said:DAY":ihbi2q5m said:Wel is geloof ik de winstmarge op games best hoog, volgens mij is een game maar 50 procent inkoopwaarde en daarmee dus 50 procent wisntmarge.
Dit is absoluut niet het geval, zeker voor de kleinere shops is de winstmarge slechts een paar euro. Geloof dat inkoop prijs meestal zo rond de 45 tot 50 euro zit.
Op hardware is het nog erger, zit een marge op van 2 tot 5%.
DAY":3ggldbwx said:De Uitverkorene":3ggldbwx said:Dat is inderdaad het geval.General Wong":3ggldbwx said:DAY":3ggldbwx said:Wel is geloof ik de winstmarge op games best hoog, volgens mij is een game maar 50 procent inkoopwaarde en daarmee dus 50 procent wisntmarge.
Dit is absoluut niet het geval, zeker voor de kleinere shops is de winstmarge slechts een paar euro. Geloof dat inkoop prijs meestal zo rond de 45 tot 50 euro zit.
Op hardware is het nog erger, zit een marge op van 2 tot 5%.
Ik denk dit omdat er in de meeste 'algemene' winkels dit eigenlijk de winstmarges zijn. wanneer er werkelijk maar bv 5 euro per spel verdiend zou worden, en een winkel heeft best veel vaste kosten, plus nog het inkokmen van de winkelier, dan zou je naar mijn mening een hoop spellen moeten verkopen om dit uberhaupt goed te maken.
Naar mijn mening zeggen veel winkels dat de marge maar zo weinig is, maar in werkelijkheid is hij veel hoger, zo mss medeleven te kweken dat jij je spellen maar bij hun blijft kopen.
@Ken, ik stond voor een dichte deur, heb er ook nog zo een 45 minuten voor in de trein gezeten.
Baki":2p7nzf7l said:De marges op nieuwe spellen is gewoon niet hoog. Waar ze nu net juist de winst op pakken is het hele inruil/2de hands verhaal. Daar zit meer winst op. Vaak krijg je 1 derde van de verkoopprijs op dat moment terug en die verkopen ze dan voor het dubbele of in de buurt.
DAY":2tkotwoy said:Maar hoe kan iemand dan ooit geld verdienen met het verkopen van games? Als ik Jullie zo hoor kan je nog beter met een geldbakje voor de gameswinkel gaan staan.