What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Favoriete magazines in de glorie dagen?

Gaston":33jqm4mx said:
Baki,

die Sig van je....welke KOF is dat ook weer?

En Dreamer, jij komt uit Geleen he? Zelfde als Neo Geo.com!

Yup that's me. Limburg represent hahaha.
 
Amerikaanse gamesmagazines waren een lange tijd de enige magazines die ik las: EGM & GamePro (of was die Brits?)

Toen kreeg ik de eerste Power Unlimited voor m'n verjaardag en dat was ook wel een leuk gamesblad. Door de jaren heen is dat slechter en slechter geworden. Nu koop ik wel eens een Edge of een GamesTM, maar de rest is bagger.
 
Ik spuug op de PU. Alleen de review van FF3 was al genoeg om dat blad uit te kotsen.
 
Baki":1vo98osf said:
Ik spuug op de PU. Alleen de review van FF3 was al genoeg om dat blad uit te kotsen.

Ik weet nog dat elk blad Chrono Trigger zooo enorm aan het hypen was met wel 10 pagina's aan screens en text en weet ik wat...toen kwam de PU uit...EEN FOCKING HALVE PAGINA :lol:

Dat was het begin van het einde voor PU, in 1995. Verbaasd me dat ze er nog zijn eigenlijk.
 
haha ja, zovaak was dat het geval in de PU: er kwamen gigantisch toffe games uit maar die droegen nou eenmaal niet de naam "Mario" of "Sonic" of Mortal Kombat. En dus schreef PU er met geen woord over, ook geen preview.. niets.. Opeens hadden ze dan een halve pagina review over betreffende game en dat was het dan.

Die FF3 review is immens slecht. Ik kan een 10x, wat 100x, nee 1000x betere review schrijven. 1 pagina over dat het een saai en eentonig spel is en wat screenshotjes van het eerste dorp en dat is het dan. Ik heb op de zolder gegraven en daar vond ik dan de PU met die review (feb 1995).

Ik zal wat punten uit de review noemen, voor mensen die het niet kennen (schrik niet):

"De muziek is zo onopvallend dat ik het niet meer hoorde" (OMFG.. 1 van de beste 16 bit soundtracks vuile newbs!)

Graphics 6
Geluid 6,5
Originaliteit 5
Speelbaarheid 5

Totaal 5,6 !!

-Weinig eigen actie (ehh?)
-Veel selecteren (het is een RPG?)
-Duur (wtf is dit?)
-Irritant (?)

Duidelijk, deze koe vergeleek FF met Streets of Rage of een andere actie game.

AMATEURS.

Als iemand nog meer voorbeelden van intens slechte PU reviews heeft (ze zijn er in overvloed) dan zie ik ze graag :D
 
Nou ik heb een paar jaar geleden een keer een brief geschreven over de Metal Gear Solid 2 review die in de PU stond en werkelijk van geen kanten klopte. Ik had de game op import en het was nog niet zo vanzelf sprekend dat je dat soort games zomaar ook op import kocht. Anyway, ze meldden dus dat het een kutspel was omdat Snake dood zou gaan. De vloer met ze gelijk gemaakt, heb gelijk gekregen alleen hoefde ik niet te vertellen hoe ze hun werk moesten doen. Het jammere aan het blad is dat er nog een iemand rondloopt die nog enigszins verstand van zaken heeft maar mee wordt genomen in het niveau en nooit goed uit de verf komt. Voor de rest is Niels een prima kerel, de rest ach ja ik zeg maar niks.
 
Ken":s5p4xgb2 said:

Vette scans

Ik heb ze even bekeken en dat is echt een zeer leuke site! :)
Zeker bekijken mensen, vooral als je je verveelt is het leuk om af en toe een reviewtje te lezen oid :)
 
Ken":ioo1r0cp said:
Nou ik heb een paar jaar geleden een keer een brief geschreven over de Metal Gear Solid 2 review die in de PU stond en werkelijk van geen kanten klopte. Ik had de game op import en het was nog niet zo vanzelf sprekend dat je dat soort games zomaar ook op import kocht. Anyway, ze meldden dus dat het een kutspel was omdat Snake dood zou gaan. De vloer met ze gelijk gemaakt, heb gelijk gekregen alleen hoefde ik niet te vertellen hoe ze hun werk moesten doen. Het jammere aan het blad is dat er nog een iemand rondloopt die nog enigszins verstand van zaken heeft maar mee wordt genomen in het niveau en nooit goed uit de verf komt. Voor de rest is Niels een prima kerel, de rest ach ja ik zeg maar niks.

Ja, dat klopt. Zij zeiden inderdaad dat Snake dood zou gaan. Meteen na die tanker scene zie je al dat dit bullshit is. Dus ze hebben niet eens opgelet!
 
Nee ze hebben alleen de demo gespeeld van de tanker en de rest blind gekopieerd van internet rumoeren.
 
Belachelijk dat mensen dan ook nog betalen voor zulke leugens.
 
:lol: Idd. Nu vind ik wel dat ze het op TV goed doen bij gamekings, maar de PU moet er echt uit...de laatste die ik kocht was zeker 10 jaar geleden.

Net ff die link van Ken bekeken, vette scans, doet me herinneren aan de tijd dat ik droolde over die arcade games...toen waren de homeconsoles nog ver en ver achter. Dat waren pas de jaren.
 
trouwens die avatar is dat niet Strider 2?

Die heb ik een tijdje geleden gesealed by Nedgame gekocht (Amerikaanse versie). Erg coole game.
 
R-Type":a3r6w6n5 said:
trouwens die avatar is dat niet Strider 2?

Die heb ik een tijdje geleden gesealed by Nedgame gekocht (Amerikaanse versie). Erg coole game.

You better believe it buddy.Strider rocks.
 
DreamerNL":2x1f2bx8 said:
:lol: Idd. Nu vind ik wel dat ze het op TV goed doen bij gamekings, maar de PU moet er echt uit...de laatste die ik kocht was zeker 10 jaar geleden.

Net ff die link van Ken bekeken, vette scans, doet me herinneren aan de tijd dat ik droolde over die arcade games...toen waren de homeconsoles nog ver en ver achter. Dat waren pas de jaren.

Gamekings was destijds op de box erg tof, nu het bij TMF zit vind ik het wel een stuk minder. Ik mis de gezelligheid. plus nu veel minder goodies giveaways.

Die scans zijn idd een trip down memmory lane. Ik had bij een verhuizing bijna al mijn mags weggegooid en is nu weer eens leuk om terug te zien. Helaas zie ik niet direct scans van Gamesmaster staan, dat was toch wel mijn favoriete blad.
 
Iemand nog goede ervaringen met retro gaming georienteerde bladen? Je hebt wel Retro Gamer maar die schijnt ruk te zijn volgens mensen op het net, alhoewel ik het preview exemplaar op de site er wel gelikt uit vind zien;

www.retrogamer.net
 
Trouwens, heeft iemand hier nog NMS Nintendo Magazine System bladen liggen? Ik mis er nog enkelen.....
 
Heb nog een Edge op de kop getikt, December 1998 issue met Dural op de cover. Veel Japanse DC info. Ook kan ik nog een zooi Arcades krijgen, ook wel een goed blad.

NMS heb ik wel gehad, maar vond het zelf niet veel (was dan ook niet zozeer Nintendo minded). Ik had wel 1 vette issue; met een gigantische SF2 Turbo review.

Zelf zoek ik SSM's, Sega Saturn Magazines. Een aantal issues van 1998 heb ik niet meer.
 
Back
Top