Hoi,
Ik ben Patrick, en kom uit een stadje nabij Turnhout in Belgie. Ik heb dit forum ontdekt via google toevallig, maar vind het super interessant. Ik woon niet zo heel ver van de Nederlandse grens dus dat is ook een voordeel.
Mijn collectie bestaat uit een variate van toestellen, dus niet enkel arcade kasten. Ik heb eigenlijk voornamelijk flipperkasten, maar ook enkele gokkasten en 2 arcade kasten die ik omgebouwd heb naar mame machines. Eentje met een verticaal scherm en eentje met een horizontaal. Ik vind het nog altijd een enorm verschil om spellen die ontworpen zijn om op een verticaal scherm weer te geven (en dat zijn eigenlijk de meeste classics van de jaren 80) ook op een verticaal scherm te spelen... vandaar mijn keuze om ze op te splitsen.
Ik ben nu nog bezig een Atomiswave shooter kast om te bouwen zodat ik ook shooter games kan spelen.
De kast heeft zowat alles; joysticks, 6 knoppen per speler, een spinner en dan ook 2 light guns. De knoppen hebben leds ingebouwd en het is de bedoeling dat als je een spel kiest uit de lijst, de knoppen die gebruikt worden in het spel gaan oplichten. Zal wel mooi worden denk ik.
Dedicated arcade kasten heb ik jammer genoeg door plaatsgebrek niet... Het zou wel mooi zijn, maar het past er allemaal niet in
Daarom probeer ik zoveel mogelijk uit 1 type kast te halen.
Ik zou nog een aparte sitdown cab willen waarop ik alle console emulators zou zetten (hé Psykick ;-) , en een dubbele arcade racer staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ook hier zou ik die willen ombouwen zodat ik er meerdere race-spellen op kan zetten... dus dat zal nog een aardig werkje worden.
Om een idee te geven van hoe mijn gameroom er momenteel uit ziet en wat er zoal in staat kan je mijn foto album bekijken op volgende link:
https://picasaweb.google.com/1121611998 ... directlink
Groetjes
Patrick
Ik ben Patrick, en kom uit een stadje nabij Turnhout in Belgie. Ik heb dit forum ontdekt via google toevallig, maar vind het super interessant. Ik woon niet zo heel ver van de Nederlandse grens dus dat is ook een voordeel.
Mijn collectie bestaat uit een variate van toestellen, dus niet enkel arcade kasten. Ik heb eigenlijk voornamelijk flipperkasten, maar ook enkele gokkasten en 2 arcade kasten die ik omgebouwd heb naar mame machines. Eentje met een verticaal scherm en eentje met een horizontaal. Ik vind het nog altijd een enorm verschil om spellen die ontworpen zijn om op een verticaal scherm weer te geven (en dat zijn eigenlijk de meeste classics van de jaren 80) ook op een verticaal scherm te spelen... vandaar mijn keuze om ze op te splitsen.
Ik ben nu nog bezig een Atomiswave shooter kast om te bouwen zodat ik ook shooter games kan spelen.
De kast heeft zowat alles; joysticks, 6 knoppen per speler, een spinner en dan ook 2 light guns. De knoppen hebben leds ingebouwd en het is de bedoeling dat als je een spel kiest uit de lijst, de knoppen die gebruikt worden in het spel gaan oplichten. Zal wel mooi worden denk ik.
Dedicated arcade kasten heb ik jammer genoeg door plaatsgebrek niet... Het zou wel mooi zijn, maar het past er allemaal niet in
Ik zou nog een aparte sitdown cab willen waarop ik alle console emulators zou zetten (hé Psykick ;-) , en een dubbele arcade racer staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ook hier zou ik die willen ombouwen zodat ik er meerdere race-spellen op kan zetten... dus dat zal nog een aardig werkje worden.
Om een idee te geven van hoe mijn gameroom er momenteel uit ziet en wat er zoal in staat kan je mijn foto album bekijken op volgende link:
https://picasaweb.google.com/1121611998 ... directlink
Groetjes
Patrick