What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
Van harte welkom op het forum Punix.
Het nozomi gamecenter moet je gewoon een keer gezien hebben, dan heb je het virus wel te pakken :mrgreen:
Voor een impressiefilmpje:

Ha, dat filmpje had ik nog niet gezien! Je wordt gewoon hebberig als je in het NGC rondloopt, als een kind in een snoepwinkel.

Damn, dat ziet er goed uit. De kast die er voor mij uitspringt is toch wel de Marvel vs Capcom 3. En afterburner natuurlijk. Deze kasten zien er een stuk beter uit dan de Neo Geo die ik van de week ga ophalen. (het prijsverschil zal ook groot zijn) Ik ga zeker een keer langskomen, echt heel vet.

Welkom allemaal! 11 oktober gaat helemaal te gek worden, mooie manier om te zien waar het forum en haar leden echt om draait; de community.

Haha dat is zo ongeveer de enige die er nu niet meer staat inderdaad...

en let wel, dat is de tweede afterburner die verkocht is. ja, inderdaad: er hebben er even twee gestaan :)

Alleen nog een strikje:

Fixed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ab3.jpg

Goedemiddag !

Na wat weekjes rondgesnuffeld te hebben op het forum zal ik me hierbij ook even netjes voorstellen. Ik ben Huub, 34 jaar en woon in Nijmegen. Ben (net zoals velen hier denk ik) opgegroeid met gamen in de arcade hallen en vind het tot op de dag van vandaag leuk om te gamen. Heb veel consoles tot de huidige generatie (ps4, Xbox One en Wii U) thuis staan met honderden games origineel met bijhorende boekjes, doosjes etc. Mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar arcade, NES en SNES.

Ik loop al jaren met het idee in mijn achterhoofd om eens een arcadekast voor thuis aan te schaffen maar verder dan dat is het eigenlijk nooit gekomen. Tot ik afgelopen jaar een filmpje zag van Hyperspin. Ik was erg gecharmeerd van het feit dat je een arcadekast in je woonkamer kunt hebben staan waarop niet alleen de oude arcade games maar ook de NES en SNES games kunt spelen. Na wat zoeken op internet heb ik een bartop gekocht met Hyperspin en verschillende emulators erop die prima werkt. Nu is het wel een redelijke basic bartop waar ik voorlopig nog wel mee vooruit kan, maar in de toekomst wil ik toch een mooie custom made arcade kast hebben. Vandaar dat ik wat ben gaan speuren op internet en onder andere Nozomi tegen ben gekomen.

Ik zie dat hier veel mensen zijn die zelf kasten kopen en ze opknappen, respect !! Ik heb echt 2 linkerhanden en zou niet weten waar ik moet beginnen bij het opknappen (en de tijd vandaan moet halen) :). Tevens vind ik Nozomi een mooie community waar men elkaar verder helpt en ondersteund, gaaf om te zien ! Wie weet ga ik mezelf er ooit nog eens aan wagen om zelf ook een kast te kopen en op te knappen...

Voor nu houd ik me nog even bij Hyperspin en ben benieuw naar de setup van Psykick.

Heb je vragen stel ze gerust !

Vriendelijke groet,

Huub

Welkom Huub!
Als je voor een Candy cab gaat hoef je bar weinig te doen.
En met het systeem van Psykick binnenkort heb je meteen al je games te pakken.
Uiteraard kun je ook voor de echte PCB's gaan, maar wees gewaarschuwd - verslavend & prijzig :-) - i fell for it :-D

waiwainl":22cgie3k said:
Welkom Huub!
Als je voor een Candy cab gaat hoef je bar weinig te doen.
En met het systeem van Psykick binnenkort heb je meteen al je games te pakken.
Uiteraard kun je ook voor de echte PCB's gaan, maar wees gewaarschuwd - verslavend & prijzig :-) - i fell for it :-D

Lijkt me inderdaad ook heel stoer, die pcb's ... maar dan zit je al vast aan sleutelen enzo toch. Zo'n bordje werkt niet vanzelf :):)

Over het algemeen doen ze het gewoon. Sommige zijn alleen oud en gaan er onderdelen stuk - da's het enige nadeel als je er zelf weinig electronica-kaas van gegeten hebt.
Maar dat heeft mij er ook niet van weerhouden :-)

Doch, sommige PCB's heb je al voor 25,- dus echt risico is dat niet.

Welkom Huub, je zal het op zeer korte termijn wel zien, bedankt voor het vertrouwen ;)

Machello":22yolf33 said:
Lijkt me inderdaad ook heel stoer, die pcb's ... maar dan zit je al vast aan sleutelen enzo toch. Zo'n bordje werkt niet vanzelf :):)

Welkom to the Madness!

PCB's geven over het algemeen niet echt veel problemen, maar als ze wat ouder zijn is de kans groter dat er onderdelen kapot kunnen gaan. Gelukkig zijn er genoeg mensen met de know how om bijna alles weer te kunnen repareren.
Wel één ander nadeel van PCB's (op de verslavingsfactor/ obsessiefactor na) is dat ze wel flink wat ruimte in beslag kunnen nemen...maar het is het geld wel dubbel en dwars waard vind ik persoonlijk.

Voor nu houd ik me nog even bij Hyperspin en ben benieuw naar de setup van Psykick.

Hallo Huub.

Welkom!
Ik heb de setup van PsyKick bij mij thuis staan en woon relatief in de buurt (15 minuten rijden vanaf Dukenburg).

Dus als je zin hebt om het te komen bekijken dan kan dat altijd.

Groeten,
Toine.

Status
Not open for further replies.
Back