What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Even voorstellen topic / introduce yourself!

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
@Ken, ik was mijn introductie al aan het typen, direct na mijn vorige post maar je vraag kwam onderwijl dus bij deze zal ook ik mij eventjes voorstellen:

Mijn naam is Frans, ik ben 40 en woon in Zoetermeer.
Ik ben al enige jaren bevriend met Arcadegek, en collaboreer met hem in de uitwerking en bedenken van de door hem genoemde plannen.
Ik heb een aantal Outrun upright cabs die restauratiewerk nodig hebben, en ik heb een Witte Turbo Outrun Deluxe sitdown waarmee ik afgelopen jaar nog in de RetroGamer heb gestaan. Ik heb helaas erg weinig vrije tijd, helemaal nu ik sinds September vader van een zoontje ben geworden.
Verder verzamel ik thuiscomputers en spelconsoles...
Mijn Nickname is niet ongegrond, ik ben mede-eigenaar van een Videofacilitair bedrijfje en wij doen veel NOS Journaal, Hart van Nederland en Piet Paulusma, en heel veel politiek Den Haag en Tweede Kamer producties.
:D
 
Cameraman":3g5u68iz said:
Arcadegek":3g5u68iz said:
Wisten jullie trouwens dat;

Pac-man voor het eerst is uitgebracht als arcadespel op 22 mei 1980 . Het spel is ontwikkeld door Namco. Binnen een jaar werden honderdduizend arcademachines verkocht. Het is daarmee één van de meest succesvolle computerspellen ooit, en overtreft spellen als Tetris en Street Fighter.

@Arcadegek

...En dat Pac-man oorspronkelijk Puck-man heette maar dat met de introductie van het spel in Amerika in het achterhoofd de naam gewijzigd werd naar Pac-man omdat men bang was dat lolbroeken een stukje uit de P zouden krabben om een F te vormen en daarmee de naam wel een heel andere draai zouden geven...

Je hebt helemaal gelijk dat had ik er nog niet bijvermeld! Maar ik wilde juist wachten tot ik een x aan mijn kastje ging beginnen ;)

GroteFoto-RSQQXXKV.jpg
 
Psykick":2t4q60tr said:
Welkom Cameraman! Altijd handig een cameraman ;)

Bedankt!
Grappig, ik dacht hetzelfde bij het lezen van de andere introducties: Handig een webdesigner, een ICT-er een Grafisch ontwerper !....

@Arcadegek: MOOI die Puck-man, ik had je er alleen over gehoord maar ik ben zeer jaloers bij het zien van het ding...
 
Welkom op het forum, mooi verhaal en denk dat jullie je hier goed thuis zullen voelen qua fanatisme :)! Waar mag een mogelijk arcademuseum zich gaan bevinden in de toekomst?
 
Hoi, mijn naam is eigenlijk Mark (bouwjaar '70), een oudje dus. Ben veel in de VS geweest, woon nu in het midden van het land. Getrouwd. Medisch beroep. Ben op mijn 5e begonnen met gamen - een Pong machine en ben daarna nooit gestopt. Heb een brede interesse ook qua games (old school & modern), ben erg gecharmeerd van arcade games o.a. platformers, fighting games en zeker ook shmups

Hier een kijkje in mijn gameroom - helaas nog geen arcade cab. Ik heb een YouTube kanaaltje on mijn hobby op te kunnen delen met vrienden van overal vandaan. Helaas wel Engels omdat anders veel van m'n maten er niets van snappen.

Playlist room tours
http://www.youtube.com/playlist?list=PLA52405641D07FE90

Playlist 'resembles'
http://www.youtube.com/playlist?list=PLF8337FE06D5DB03B
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top